چطور بهترین قیمت را برای ورود به رمزارزها پیدا کنیم؟

تفاوت قیمت ارز دیجیتال در هنگام خرید و فروش، نشان دهنده سود شما از یک معامله بوده و به همین دلیل، انتخاب درست نقاط ورود و خروج بازار، نقش کلیدی در میزان سودآوری معاملات شما دارد. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چگونه بهترین نقطه برای ورود و یا خروج از یک بازار را انتخاب کنیم؟ آیا راهی برای انتخاب دقیق‌تر این قیمت‌ها وجود دارد؟ در این مقاله به بررسی این پرسش‌ها می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

انتخاب قیمت ورود و خروج

به طور کلی، خروج از یک معامله به شیوه‌ای مناسب، سخت‌تر از ورود به آن است. در مقاله “ 3 اشتباه خطرناک در بازار ارز دیجیتال را بشناسید!” گفته شد : این بازار به اندازه سایر بازارها به بلوغ نرسیده و به شدت نوسان می‌کند. علت این نوسانات ممکن است اخباری که در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود، معاملات نهنگ‌ها (معاملات افرادی با سرمایه بسیار زیاد در بازار ارز دیجیتال) و یا سایر موارد باشد.

پس هر معامله‌ای که انجام می‌دهید، باید یک هدف داشته باشد. شما از این هدف استفاده می‌کنید تا ببینید که اگر قیمت ارز دیجیتال به حد مشخصی از رشد رسید، آن ارز را فروخته و همچنین اگر تا آستانه‌ای سقوط کرد، با فروش آن ارز از ضرر بیشتر جلوگیری کنید. قبل از انجام هرگونه خرید و فروش ارز دیجیتال، باید هدف قیمتی خود را چه در جهت صعودی و چه در جهت نزولی مشخص کنید. مشخص کردن این اهداف قیمتی در شروع هر خرید و فروش ارز دیجیتال، کار بسیار سختی است. اما با در نظر گرفتن ملاحظاتی می‌توان به شکلی مطمئن‌تر اهداف قیمتی را تعیین کرد.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال، پر استفاده‌ترین و گسترده‌ترین ابزار در ترید محسوب می‌شود. با استفاده از این تحلیل، می‌توانید سیگنال‌های معاملاتی را برای خود شناسایی‌ کنید. به عنوان مثال، زمانی که روند قیمت ارز دیجیتال، با یک خط حمایت قوی برخورد می‌کند، می‌توانید پوزیشن صعودی بگیرید. همچنین اگر قیمت ارز دیجیتال، به یک مقاومت کلیدی رسیده باشد، می‌توانید پوزیشن نزولی بگیرید. خطوط مقاومت و حمایت، از مهم‌ترین ابزارها در هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال محسوب می‌شوند.

همان‌طور که در وب‌سایت والکس نیز عنوان شده، تحلیل تکنیکال برای پیش بینی روند کوتاه مدت و نوسان گیری استفاده می‌شود. الگوهای نموداری قیمت ارز دیجیتال، دیدگاهی از قیمت آینده ارز دیجیتال در آینده ارائه می‌دهند. اگر توانستید الگویی را شناسایی کنید، کمی صبر کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. پس از آن نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال بر مبنای آن الگو اقدام کنید، چرا که الگوها، حرکت قیمتی ارز را تعیین می‌کنند.

این موضوع را خیلی پیچیده نکنید. حتی با استفاده از تحلیل تکنیکال نیز پیدا کردن بهترین قیمت ارز دیجیتال برای ورود و خروج کار دشواری است. نکته کلیدی این است که هوشیار بوده و به استراتژی خود پایبند باشید. ممکن است یک ارز دیجیتال را با مقداری سود بفروشید و بعد از آن مشاهده کنید که رشد قیمت آن ارز ادامه داشته است. این موضوع کاملاً پذیرفته شده است و شما همچنان سود خود را کسب کرده‌اید.

اندیکاتورها نیز یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن نقاط ورود و خروج به بازار هستند. بسته به اینکه از چه نوع اندیکاتوری استفاده می‌کنید، اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به طور معمول برای خرید و فروش ارز دیجیتال، معامله گران معمولاً از اندیکاتور فیبوناچی، نقاط پیوت، واریانس و سایر اندیکاتورهای مبتنی بر ریاضیات استفاده می‌کنند.

دنبال کردن جریان پول

اگر به دنبال نشانه‌هایی برای پیدا کردن ارزهای در حال رشد هستید، حجم معاملات و اندیکاتورهای مربوط به حجم می‌توانند به شما کمک کنند. تغییرات بزرگ در حجم معاملات، اطلاعات بسیار خوبی به شما می‌دهد. زمانی که با یک تغییر غیر عادی در حجم معاملات مواجه هستیم، نشان دهنده ورود و یا خروج سنگین نقدینگی از یک رمزارز است. تشخیص این مورد به شما بستگی داشته و باید از آن برای تشخیص نقطه مناسب برای ورود استفاده کنید.

ورود تدریجی به بازار

یافتن بهترین نقطه برای ورود به بازار، تقریباً غیر ممکن است. ورود تدریجی به بازار، می‌تواند از ریسک‌های موجود در هنگام ورود به یک ارز بکاهد. نیازی نیست که خرید و فروش ارز دیجیتال، در یک مرحله انجام بشود، می‌توانید این کار را به‌صورت تدریجی و پلکانی انجام دهید. در واقع اکثر اوقات، این استراتژی بهتر جواب می‌دهد.

مثلاً فرض کنید قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما نزولی است، اما شما تصور می‌کنید که در آینده، مجدداً صعودی خواهد شد. به‌جای اینکه با تمام نقدینگی خود به این ارز ورود کنید، طی چند ساعت و در چند قیمت مختلف خریدتان را انجام دهید. ورود به یک معامله به شکل پلکانی، روش کم ریسک تری محسوب می‌شود. همچنین کاملاً پذیرفته شده است که شما برای یک مقطع زمانی هیچ معامله بازی نداشته باشید. تا آشکار شدن یک روند مشخص، صبور باشید.

تحلیل فاندامنتال

همان‌طور که در وب‌سایت والکس گفته‌شده، در تحلیل تکنیکال سعی می‌کنیم تا با ارزیابی بالا به پایین، قیمت ارز دیجیتال را پیدا کنیم. به این شکل که با آنالیز ارزش اقتصادی، عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر یک رمزارز، قیمت آن را تخمین می‌زنیم. البته برای تخمین مناسب، باید آگاهی خوبی از عوامل تأثیر گذار بر قیمت یک ارز دیجیتال داشته باشیم. تحلیل گران بنیادی، معمولاً در تایم فریم‌های بالاتری نسبت به تحلیلگران تکنیکال معامله می‌کنند.

هرچند آینده ارزهای دیجیتال هنوز مبهم به نظر می‌رسد، اما با توجه به اقبال روز افزون افراد نسبت به این بازار، می‌توان نسبت به آینده آن با خوش‌بینی نگاه کرد. آنچه مسلم است، این است که زمان، بهترین داور برای بین گمانه‌زنی‌های مختلف پیرامون ارزهای دیجیتال خواهد بود.

جمع‌بندی

هیچ راه ثابت و سریعی به‌منظور پیدا کردن بهترین قیمت ارز دیجیتال برای ورود وجود ندارد، اما تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ارتقای مهارت‌های معامله‌گری خود استفاده کنید. مطالعه بیشتر در خصوص ارزهای دیجیتال از منابع معتبری مثل وب‌سایت والکس، کسب دانش عمومی بازارهای مالی و آشنایی بیشتر با روش‌های خرید و فروش در آن بازارها، می‌تواند کمک ویژه‌ای به شما در این مسیر داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.