چطور فرآیند محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد را آسان کنیم؟

یکی از مواردی که موجب رضایت کارمندان از محیط های کاری و افزایش بهره وری آن ها می شود، محاسبه صحیح و دقیق حقوق و مزایا و همچنین پرداخت به موقع آن است. مدیران و حسابداران سازمان ها با وجود قوانین متعدد و تنوع در استخدام پرسنل، در محاسبه حقوق و دستمزد با مشکلاتی روبرو می شوند. البته که بعضی از این مشکلات به دلیل ضعف در قوانین موجود و بعضی دیگر به دلیل جزئیات پیچیده آن ها است! محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان از یک سو، و همسان سازی آن با سازمان های ذیربط از جمله مالیات و بیمه از سوی دیگر، باعث اتلاف وقت و انرژی از بخش مالی سازمان ها می شود. از این رو با توجه به شرایط موجود انتخاب نرم افزار مناسب در این حیطه کاری، دست راست بخش مالی سازمان ها و شرکت ها خواهد بود؛ چرا که تمامی مجموعه های کاری با توجه به نوع فعالیت، شرایط خاص خود را در مبحث حقوق و دستمزد دارند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نرم افزار حقوق و دستمزد، انتخابی هدفمند

یکی از معضلاتی که در سازمان ها شاهد آن هستیم، انتخاب نرم افزار حقوق و دستمزد متناسب با نیازهای آن سازمان و شرکت است. نرم افزاری که در این زمینه انتخاب می کنید می بایست با نیاز های مجموعه تناسب داشته و با امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد به راحتی بتوانید کلیه امور مربوط به پرسنل را از بدو استخدام تا مرحله محاسبات و پرداخت حقوق و دستمزد، پاداش، سنوات، عیدی، بیمه، مالیات، مانده مرخصی و دیگر موارد مربوطه را به صورت یکپارچه فراهم آورید.

فراموش نکنید که اولویت شما در انتخاب یک نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین بایستی یکپارچه بودن آن با سایر نرم افزار های مرتبط از جمله حسابداری باشد. چرا که عدم یکپارچگی این نرم افزار موجب مغایرت در روند محاسبات مالی شما می گردد.

خداحافظی با محاسبات مالیات و بیمه

هر یک سازمان های مالیات، بیمه و همچنین بانک ها برای اخذ اطلاعات حقوق و دستمزد پرسنل سازمان ها، هر کدام نرم افزار جداگانه ای ترتیب دیده اند. حسابداران علاوه بر محاسبه حقوق و دستمزد در نرم افزار های حسابداری موجود، اغلب می بایست اطلاعات و اعداد و ارقام خود را مجددا در نرم افزار های مربوطه برای ارائه به این سازمان ها وارد نمایند. بدیهی است که انجام این امور وقت زیادی را از بخش مالی طلب می کند و گاها به دلیل اطلاعات و ارقام نادرست، مغایرت هایی ایجاد می شود که در نهایت بر خلاف تصور موجب اعمال جرائم از سوی ارگان های مربوطه می گردد.

ناگفته نماند که در برخی موارد، جرائم مالیاتی و بیمه ای تعریف شده، چندین برابر مبلغ خرید یک نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین را برای سازمان ها و شرکت ها در پی دارد. فلذا نرم افزار حقوق و دستمزد انتخابی شما بایستی توانایی حذف مشکلات نامبرده شده و همچنین قابلیت تهیه این فایل ها را به صورت خودکار و همزمان با محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل بدون چند بار کاری را داشته باشد.

 آیا برای محاسبه حقوق و دستمزد می توان به اکسل اکتفا کرد؟

با توجه به مواردی که تا به اینجا به آن ها اشاره کردیم، پاسخ به سوال مطرح شده کار سختی نیست. چنانچه تعداد پرسنل شما کم باشد، ممکن است تا حدودی اکسل پاسخگوی برخی از نیاز های شما باشد. ولی زمانی که تعداد کارمندان زیاد باشد و تنوع در موارد استخدام داشته باشید، اکسل با محدودیت هایی که دارد، پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. در اکسل امکان تهیه لیست بیمه و مالیات وجود ندارد و وارد کردن مجدد اعداد و ارقام مشکلاتی که پیش از این اشاره کردیم را در پی خواهد داشت. که امر استفاده از آن برای حسابداران حرفه ای و منطقی نخواهد بود.

بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین - چیکاو

بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین

امروزه با پیشرفت و همه گیری تکنولوژی نرم افزارهای متعددی در این زمینه طراحی و روانه بازار شده اند. اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که کدام یک از آنها می تواند ما را ساده تر به خواسته مان برساند؟ پیشنهاد ما به شما نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو است. نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو، سیستمی قدرتمند و تحت وب برای محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان و از همه مهمتر محاسبه خودکار و ارائه لیست بیمه و مالیات به صورت دقیق است. انعطاف پذیری بالای سیستم در مقابل تغییر قوانین کار و سازمان تامین اجتماعی و همچنین امکان محاسبه عوامل حقوق و مزایا در روش های اجرایی مختلف از سوی کاربر، محیطی حرفه ای، سرعت و دقت بالا و غیره توانسته تا بستری با کیفیت و قابل اعتماد در اختیارتان قرار دهد.

امکان اتصال نرم افزار حضور و غیاب و حقوق و دستمزد فینتو به یکدیگر

با کمک فینتو کاربران می‌توانند سیستم حقوق و دستمزد و نرم افزار حضور و غیاب فینتو را متصل کرده و از آن استفاده کنند.
تصور کنید که کارمند شما تردد خود را ثبت کرده و پس از آن نرم افزار حقوق و دستمزد شما به سادگی میزان حقوق و دستمزد کارمند را محاسبه می‌کند.
این ویژگی به مدیران کمک خواهد کرد تا به ساده ترین شکل ممکن میزان دستمزد پرسنل خود را محاسبه و مدیریت کنند.

چرا فینتو - چیکاو
علاوه بر موارد ذکر شده، سیستم‌های فینتو دارای مزیتهایی همچون امنیت بالا ، پشتیبانی قوی ، به روز رسانی خودکار و بدون نیاز به نصب نرم افزار هستند و همچنین یکی دیگر از ویژگی های خوب نرم افزارهای آنلاین فینتو داشتن یک ماه مهلت تست رایگان است که شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.