به دلیل تأثیر معرفی آیفون سری ۱۳، در آبان ماه فروش آیفون در چین کاهش یافته است

آخرین گزارش از فروش آیفون در چین نشان می‌دهد که سرعت آن در ماه آگوست (شهریور – مهر) کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، این کاهش فروش به دلیل تاخیر مشتریان چینی برای خرید سری جدید آیفون 13 است. بنابراین، یک علت فروش آهسته آیفون در چین به دلیل تأثیر آیفون ۱۳ بر بازار تلفن هوشمند این کشور است. همراه چیکاو باشید.

یک جلوه آیفون 13 است. بر اساس تحقیقات تحلیلگر JP Morgan، Samik Chatterjee، آخرین اطلاعات منتشر شده توسط آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند اپل در بازار چین در ماه اوت (مرداد – شهریور) امسال ۱.۵ میلیون دستگاه است. این عدد کمتر از میانگین تاریخی ۲.۵ میلیون دستگاه است.

چاترجی معتقد است که این عدد باید پیشینه عرضه آیفون 13 آینده در آن زمان را در نظر بگیرد. چاترجی در این گزارش تحقیقی نوشت: «ما معتقدیم که کاهش فروش در ماه آگوست نشان می‌دهد که مصرف کنندگان خرید گوشی‌های جدید خود را به تعویق انداخته و منتظر عرضه آیفون 13 هستند. رزروهای شدید اخیر آیفون 13 در بازار چین، نیز این را ثابت می‌کند.»

در 17 سپتامبر (۲۶ مرداد)، آیفون 13 اولین دور پیش خرید خود را رسما افتتاح کرد. پس از باز کردن رزرو، ترافیک عظیمی در وب سایت رسمی اپل، این وب سایت را مسدود کرد. برای چند ساعت، خریداران بالقوه قادر به پرداخت هزینه نبودند.

کمپانی اپل - چیکاو

هم اکنون مشخص شده است که پیش خرید گوشی‌های هوشمند سری ۱۳ آیفون اپل نسبت به آیفون ۱۲ از استقبال بسیار بیشتری برخوردار بوده است. یک ساعت پس از شروع پیش فروش، سهام سکوهای اصلی چین به سرعت فروخته شد. بر اساس گزارشات، تا روز چهارشنبه، تعداد رزروهای آیفون 13 در بازار چین از ۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

نتایج این تجزیه و تحلیل نیز  معتقد است که محبوبیت رزروهای آیفون 13 اپل در بازار چین نیز به دلیل در دسترس نبودن تلفن‌های همراه هواوی است. اپل در حال حاضر سهم بسیار بالایی از بازار پر رونق گوشی‌های هوشمند چین را به خود اختصاص داده است که در اصل متعلق به گوشی‌های برند هواوی بوده است.

تعداد کل محموله‌های تلفن همراه در بازار چین بالغ بر 227 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته 12.3 درصد افزایش داشته است. این آمار فروش مربوط به دوره بین ژانویه تا آگوست 2021 (دی ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰) است. این اطلاعات از آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین است. در ماه اوت (مرداد)، محموله‌های تلفن همراه در بازار چین 24.306 میلیون دستگاه بود که نسبت به سال قبل 9.7 درصد کاهش داشت.

رنگ بندی گوشی های سری آیفون 13 اپل - چیکاو

به گفته چاترجی، کاهش فروش آیفون در ماه آگوست (مرداد- شهریور) در چین بیشتر از دیگران است. با این حال، او همچنین ادعا می‌کند که پیش سفارش‌های آیفون 13 نشان می‌دهد که فروش اپل روند صعودی دارد. چاترجی نوشت: «انتظار مصرف کنندگان برای معرفی گوشی جدید باعث شده است که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در ماه اوت ضعیف به نظر برسد. با این حال، ما انتظار داریم این تقاضای سرکوب شده با عرضه آیفون 13 برآورده شود و دلایلی برای این امر وجود دارد. این محصولات جدید اپل هستند که قیمت آن‌ها را نیز پایین آورده‌اند.»

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.