اسلیو معده چیست؟ + هزینه عمل اسلیو معده در سال 1401 – 1402

لاغری و تناسب اندام از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه تمام افراد در سنین مختلف با آن درگیر هستند. این موضوع علاوه بر تأثیر بر اعتماد به نفس فرد، می‌تواند از بروز مشکلات و بیماری‌های مرتبط با چاقی نیز جلوگیری کند. افرادی که دارای اضافه وزن کمتری هستند، می‌توانند از طریق رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی خود، به وزن ایده‌آل برسند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

متأسفانه، برخی از افراد با اضافه وزن‌های بسیار زیاد روبرو شده و به راحتی نمی‌توانند وزن خود را کاهش دهند. در این موارد تنها راه، استفاده از روش‌های جراحی برای لاغری است. عمل اسلیو معده یکی از رایج‌ترین روش‌های جراحی برای لاغری است که علاوه بر کاهش وزن می‌تواند خطر بیماری‌های مرتبط با چاقی را نیز کاهش دهد. در ادامه درباره این عمل جراحی و هزینه عمل اسلیو معده صحبت می‌شود.

عمل اسلیو معده

شاید شما هم در اطرافیان خود کسانی را دیده باشید که دارای اضافه وزن بسیار بالا بوده و به هیچ عنوان به کمک ورزش و رژیم نتوانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند. این افراد به مرور زمان دچار مشکلات متعدد و ابتلا به بیماری‌های مختلف مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، فشار خون و… می‌شوند. از این رو باید هرچه سریع‌تر با روش‌های ایمن به کاهش وزن خود کمک کند.

در این شرایط تنها راه لاغری استفاده از روش‌های جراحی است تا فرد به صورت ایمن در بازه زمانی کوتاه وزن خود را کاهش دهد. عمل اسلیو معده یکی از این نمونه جراحی‌هاست که در آن بخشی از معده فرد برش داده شده و به طور کامل برداشته می‌شود. به این صورت معده گنجایش همیشگی را برای نگهداری غذا ندارد و فرد کمتر احساس گرسنگی می‌کند. با انجام این عمل میزان کالری دریافتی فرد بسیار کاهش یافته و در بازه زمانی یک تا دو سال تا 80 درصد از وزن خود را از دست می‌دهد. البته تمام افراد نمی‌توانند کاندید انجام این عمل باشند و فرد باید شاخص توده بدنی بالاتر از 30 داشته باشد.

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

عمل اسلیو معده یکی از روش‌های جراحی بسیار رایج است که برای درمان چاقی و اضافه وزن استفاده می‌شود. با این روش فرد می‌تواند بخش زیادی از اضافه وزن خود را در زمان کوتاهی از دست بدهد و به وزن ایده‌آل برسد. هزینه این عمل یکی از موضوعات بسیار مهم است که افراد قبل از انجام عمل به دنبال آگاهی از آن هستند. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند بر روی هزینه نهایی تأثیر داشته باشند. در ادامه به بررسی این عوامل و فاکتور‌ها می‌پردازیم:

دستمزد پزشک متخصص

یکی از مهم‌ترین مواردی که در تعیین هزینه عمل اسلیو تأثیر می‌گذارد، دستمزد پزشک است. معمولاً پزشکان متخصصی که این نوع عمل‌های جراحی را انجام می‌دهند، هزینه بالایی نیز بابت آن دریافت می‌کنند. در کنار آن هرچه مهارت و تخصص پزشک بالاتر باشد، دستمزد او نیز بیشتر است. در این مورد حتماً بهترین پزشک را انتخاب کنید تا نتیجه عمل نیز موفقیت‌آمیز باشد و جراح نتیجه را تضمین کند.

هزینه تجهیزات مورد استفاده

برای انجام عمل‌های جراحی ازجمله عمل اسلیو از وسایل و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. برخی از این تجهیزات به صورت یکبار مصرف بوده و بیمار باید هزینه آن‌ها را به بیمارستان پرداخت کند. این وسایل شامل استپلر‌ها، لباس و هر نوع وسیله‌ای است که در حین عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان

نوع بیمارستان و دولتی یا خصوصی بودن آن در تعیین هزینه تأثیر دارند. معمولاً بیمارستان‌های خصوصی هزینه بیشتری برای ارائه خدمات دریافت می‌کنند، اما در بسیاری از آن‌ها کیفیت ارائه خدمات نیز بالاتر است. از آنجایی که عمل‌های لاغری در دسته عمل‌های زیبایی قرار دارند و به تجهیزات خاصی برای آن‌ها نیاز است، بهتر است در بیمارستان‌های خصوصی مجهز انجام شوند. این موضوع هزینه بیشتری به همراه داشته؛ اما انجام عمل نیز در شرایط بهتری صورت می‌گیرد. اگر فرد دارای شاخص توده بدنی بالا و بیماری‌ها و مشکلات زمینه‌ای مرتبط با چاقی باشد، می‌تواند در بیمارستان‌های دولتی عمل کرده تا هزینه کمتری را پرداخت کند.

پوشش بیمه برای عمل اسلیو

معمولاً بیمه‌های پایه برای بیماری‌ها و جراحی‌هایی که جنبه درمانی دارند، هزینه‌ها را تقبل می‌کنند. عمل‌های لاغری در این دسته قرار نمی‌گیرند. برخی از بیمه‌های تکمیلی در این زمینه مفید بوده و می‌توانند تمام هزینه یا بخشی از آن را بر عهده بگیرند. نوع بیمه و دستورالعمل‌های هر کدام با یکدیگر متفاوت است. از این رو، بهتر است قبل از دریافت خدمات بیمه تکمیلی، از پوشش آن مطمئن شوید تا هزینه عمل اسلیو برای شما کاهش یابد. در صورت نداشتن بیمه تکمیلی تمام هزینه باید توسط بیمار پرداخت شود.

هزینه دارو‌های مورد استفاده

معمولاً قبل و بعد از عمل دارو‌های مختلفی توسط پزشک تجویز شده که فرد باید در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کند. هزینه این دارو‌ها متفاوت است و به هزینه کلی عمل اضافه می‌شود. برای خرید آن‌ها می‌توانید از طریق داروخانه‌های مختلف اقدام کرده و از بیمه‌های پایه یا تکمیلی استفاده کنید. در صورتی که پوشش بیمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده باشد، مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای خرید آن‌ها هستید.

مدت زمان بستری در بیمارستان

هزینه بستری در بیمارستان در بخش‌های مختلف متفاوت است. معمولاً یک شب پس از عمل فرد باید در بیمارستان بماند و در صورت داشتن شرایط مطلوب، مرخص می‌شود. در صورتی که مشکل خاصی پس از عمل برای فرد ایجاد شود و مجبور به بستری شدن بیشتر داشته باشد، هزینه بستری نیز به هزینه نهایی اضافه می‌شود.

سخن آخر

اسلیو معده روشی کاربردی برای کاهش وزن و لاغری است که امروزه در میان افراد مخصوصاً کسانی که دارای اضافه وزن‌های بسیار بالا هستند، رایج شده است. این روش با کاهش هضم و جذب مواد غذایی باعث کاهش وزن شده و فرد در زمان کم به وزن ایده‌آل خود دست می‌یابد. قبل از انجام عمل حتماً مراقبت‌ها و توصیه‌های لازم را انجام دهید تا عمل موفقیت آمیزتری داشته باشید.

هزینه عمل اسلیو معده نیز چالش مهمی برای افراد محسوب شده که با بررسی‌های لازم و استفاده از بیمه‌های تکمیلی می‌توان آن را کاهش داد. در هر صورت پرداخت هزینه هر چند زیاد برای رسیدن به وزن ایده‌آل و برطرف شدن بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با چاقی مفید است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.