راهنمای خرید مانیتور دست دوم

خرید مانیتور استوک ریسک بالایی دارد؛ چراکه ممکن است فردی که قصد خرید را دارد، نداند باید پیش از انجام این کار چه چیز‌هایی را مد‌نظر قرار دهد. از آنجایی‌که قیمت صفحه نمایش کامپیوتر نو بالا رفته و هرکسی توانایی خرید آن را ندارد، اغلب افراد ترجیح می‌دهند ریسک کنند تا اینکه بخواهند پول زیادی بابت خرید مانیتور بدهند. ما اینجا هستیم که با بررسی برخی نکات، روند تهیه مانیتور استوک را برای شما آسان کرده و ریسک کار را کاهش دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بررسی و آنالیز مانیتور استوک و دست دوم هنگام خرید

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که ریسک‌پذیری بالایی دارید، لازم است پیش از خرید مانیتور استوک و دست دوم برخی از نکات را مورد توجه قرار دهید تا ریسک کار را کم کنید؛ این حداقل کاری است که می‌توانید در طول این فرآیند برای خود انجام دهید. وقتی یک صفحه نمایش کامپیوتر دست دوم را با مانیتور سالم و نو مقایسه می‌کنید، نباید تفاوت چندانی در کارایی مشاهده کنید. اگر در این مقایسه تفاوت زیادی بین این دو ال‌سی‌دی وجود داشته باشد، توصیه ما به شما کنار‌ گذاشتن آن نمایشگر دست دوم است.

بررسی کردن ظاهر دستگاه

یکی از چیز‌هایی که در همان ابتدا توجه هر بیننده‌ای را به صفحه کامپیوتر جلب می‌کند، سالم بودن آن است. اگر یک صفحه نمایش کامپیوتر دست دوم خط و ‌خش داشته یا شکاف‌هایی روی آن وجود داشته باشند، قطعا کمتر‌ کسی سراغ آن را می‌گیرد. همان‌طور که می‌توان وجود بیماری را از ظاهر فرد مریض تشخیص داد، این موضوع برای ظاهر مانیتور استوک هم صادق است. وجود خرابی‌ها، شکاف‌ها و خراش‌های روی دستگاه در 90 درصد مواقع دلیلی بر خرابی داخلی مانیتور هستند. ظاهر نمایشگر نشان می‌دهد فردی که از آن استفاده می‌کرده تا چه حد محتاط بوده است!

علاوه بر این موضوع، در بررسی اولیه ظاهری دستگاه، باید کابل‌ها و درگاه مانیتور را هم چک کنید. ممکن است صفحه نمایش کامپیوتر سالم باشد؛ اما کابل‌های آن خرابی‌های جزئی داشته باشند که قطعا پس از گذشت مدت کوتاهی از استفاده، کاملا خراب می‌شوند.

خریدن مانیتور دست دوم از فروشنده معتبر

اگر فردی از اقوام و آشنایان خود را می‌شناسید که قصد فروش ال‌سی‌دی مانیتور استوک کامپیوتر خود را دارد، بهتر است این فرصت را از دست ندهید و زود آن را بخرید. چنانچه می‌خواهید مانیتور را از سایت‌های اینترنتی خریداری کنید، باید ابتدا از میزان اعتبار سایت مطمئن شوید. برخی از سایت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که پس از دریافت محصول و در ‌صورت راضی نبودن، آن را برگردانید. پیش از خرید از سایت یا فرد مورد اعتماد، بهتر است بپرسید که مانیتور برگه گارانتی دارد یا خیر!؟ اگر سن زیادی از عمر نمایشگر نگذشته باشد، باید برگه گارانتی به همراه آن ارائه شود. بهتر است هنگام خرید مانیتور استوک، برگه گارانتی و جعبه آن را هم از فرد فروشنده دریافت کنید.

تست کردن تنظیمات مانیتور

در برخی صفحه نمایش‌ها تغییر تنظیمات مساوی است با مواجه شدن با مشکل! پیش از پرداخت هزینه مانیتور و خریدن آن بهتر است یک بار تنظیمات نور یا کنتراست آن را تغییر دهید تا ببینید مشکلی شما را تهدید می‌کند یا خیر؟ اگر با این کار شما، صفحه کامپیوتر به یکباره خاموش شد، بهتر است این گزینه را از انتخاب‌های خود خط بزنید. به علاوه باید به نوع ال‌سی‌دی صفحه نمایش هم دقت کنید تا از فناوری‌های خیلی قدیمی در آن استفاده نشده باشد. در غیر این صورت ممکن است چشم شما در زمان کار با این نمایشگر آسیب ببیند.

طول عمر صفحه نمایش کامپیوتر

پیش از خرید مانیتور استوک مطمئن شوید که عمر آن کمتر از 3 سال است؛ در غیر این صورت ارزش ندارد که ریسک کرده و آن را بخرید. هرچه عمر یک ال‌سی‌دی کامپیوتر پایین‌تر باشد، ارزش ریسک‌کردن بیش‌تری را دارد. هر چند سالی که به عمر صفحه نمایش افزوده می‌شود، مشکلاتی را هم به آن اضافه می‌کند.

سخن پایانی

خرید وسایل استوک و دست دوم دارای ریسکی است که با رعایت برخی نکات، می‌توان آن را به حداقل رساند. خرید مانیتور استوک با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم یک کار ساده است و می‌تواند نگرانی‌های شما را از این بابت برطرف کند. به علاوه می‌توانید با استفاده از مشاوره هزاره سیستم یک نمایشگر خوب را متناسب با نیاز خودتان تهیه کنید.

سوال‌های رایج در مورد مانیتور استوک

  •       چگونه می‌توان صفحه نمایش کامپیوتر را تست کرد؟

در صوت نداشتن مهارت کافی برای انجام این کار می‌توانید از سایت‌های مختلف که برای این کار درست شده‌اند، پیکسل و سلامت مانیتور را بررسی کنید.

  •       صفحه نمایش کامپیوتر استوک چیست؟

کلمه استوک در کشور‌های غیر از ایران به معنی وسایلی است که در انبار خاک می‌خورند. منظور از مانیتور استوک در ایران همان نمایشگر دست دوم است.

  •       آیا خرید صفحه نمایش ال‌سی‌دی دست دوم ریسک بالایی دارد؟

بله. لازم به ذکر است می‌توان با انجام برخی کار‌ها میزان ریسک را کاهش داد. جهت آشنایی بیشتر می توانید از مقاله تفاوت مانیتور استوک LED و LCD استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.