لمینت دندان چیست + هزینه لمینت دندان در سال 1401

امروزه لمینت دندان یکی از راه‌های اصلاح فرم دندان‌ها به شمار می‌رود. هزینه لمینت دندان در مقایسه با دیگر روش‌های زیبایی دندان‌ها بالاتر محاسبه می‌شود. در واقع علت بالا بودن هزینه به دلیل کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت لمینت است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

لمینت دندان یا ونیر دندان veneers-laminates روکش‌هایی ظریف از جنس سرامیک یا شیشه‌ای هستند که برای زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شوند. لمینت دندان طرف‌داران بسیار، کاربرد و مزایای فراوانی دارد.

چگونگی انجام لمینت دندان

امروزه با توجه به روش‌های مدرن دندانپزشکی زیبایی از جمله لمینت می‌توانید لبخندی زیبا و درخشان داشته باشید. لمینت دندان لایه‌ای بسیار نازک و ظریف بوده که ضخامت آن حدود 0.2 الی 0.5 سانتیمتر است و به راحتی بر روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد.

لمینت دندان به این صورت است که پزشک بعد از معاینه و در نظر گرفتن جنس و ضخامت لمینت دندان‌های شما، با تراش دادن دندان‌های اصلی، قالب‌گیری را انجام می‌دهد.

دندانپزشک بعد از قالب‌گیری از دندان‌های شما، آن‌ها را به لابراتوار دندانسازی می‌دهد و لابراتوار با دقت بالا به طراحی این روکش‌های لمینت می‌پردازد.

سپس دندانپزشک برای چسباندن لمینت دندان، روکش‌های لمینت دندان را بسیار راحت بر روی سطح صیقلی و صاف دندان‌های شما قرار می‌دهد.

هزینه لمینت دندان چگونه محاسبه می‌ شود؟

اغلب، هزینه لمینت دندان موضوعی مهم و البته مبهم در ذهن مراجعه‌کنندگان است. توجه داشته باشید که قیمت لمینت دندان به چند عامل مهم بستگی دارد.

میزان هزینه لمینت دندان بر اساس جنس لمینت دندان، کشور سازنده لمینت، مارک لمینت دندان، تعداد دندان‌هایی که به لمینت دندان نیاز دارند، تخصص دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی شما تعیین می‌شود؛ این موارد همیشه در قیمت لمینت تأثیرگذار خواهند بود.

به طور کلی قیمت و هزینه لمینت 1401 از هر واحد 1.200.000 تا 6.000.000 تومان متغیر است که هرکدام جنس و کیفیت متفاوتی دارند.

برای اطلاع دقیق‌تر، بهتر است تا قیمت انواع لمینت دندان را بدانید.

نوع لمینت دندان قیمت لمینت دندان (هر واحد)
لمینت دندان موقت 1.200.000 الی 1.500.000
لمینت دندان زیرکونیا 2.200.000
لمینت دندان کامپوزیت 1.200.000 الی 2.000.000
لمینت دندان ایمکس 5.000.000
لمینت دندان سرامیکی vita 3.800.000
لمینت دندان فلدسپاتیک 7.400.000

 

برای مشاهده ادامه هزینه لمینت دندان در سال 1401 به صفحه زیر مراجعه کنید.

https://iricclinic.com/dental-laminate/

مزایای لمینت دندان

با مشاهده عکس لمینت دندان می‌توانید ظاهر زیبای لمینت را مشاهده کنید و نسبت به ظاهر دندان‌های خود تصمیم بگیرید.

همچنین در عکس لمینت طرح لبخند، می‌توانید زیبایی طرح لبخند خود را ببینید. ظرافت بالای لمینت دندان نقش بسیار مهمی در زیبایی ایفا می‌کند.

مزایای لمینت دندان، افراد بسیاری را ترغیب به انجام این کار می‌کند:

  • استحکام بالا در برابر فشار و ضربه
  • اصلاح و پوشش به هم ریختگی و عیب‌های دندان‌ها
  • درخشندگی بالا و زیبایی فوق‌العاده
  • بازسازی مینای آسیب‌دیده دندان
  • عدم تغییر رنگ و زرد شدن دندان
  • طول عمر بسیار زیاد (حدوداً 10 الی 15 سال)

مزایای لمینت دندان نسبت به روکش

از آنجایی‌که روکش، کل دندان را در برمی‌گیرد برای نصب آن لازم است تا میزان بیشتری از دندان تراش داده شود.

به طور کلی اگر میزان آسیب‌دیدگی دندان زیاد باشد، روکش دندان گزینه بهتری در مقایسه با لمینت دندان خواهد بود.

از لمینت در شرایطی استفاده می‌شود که فرد دارای مینای دندان کافی و دندان‌های سالمی باشد؛ لذا نمی‌توان گفت که کدام یک از این روش‌ها بر دیگری برتری دارد.

زیرا هر دو روش به زیباتر شدن لبخند کمک می‌کنند. تقریباً هزینه لمینت و روکش تفاوت زیادی ندارند و هر دو جزو روش‌های گران قیمت ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی به حساب می‌آیند.

مزایای لمینت دندان نسبت به کامپوزیت

با وجود اینکه کامپوزیت فواید و مزایای بسیاری دارد، اما در برخی موارد می‌توان لمینت را برتر دانست:

  • داشتن ظاهری طبیعی
  • مقاومت و استحکام بالاتر
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • داشتن کارایی بالاتر برای رفع نواقص دندان
  • مشاهده فوری نتیجه درمان

کامپوزیت دندان قیمت و انواع مختلفی دارد که در بعضی شرایط می توان کامپوزیت دندان را بهتر از لمینت دندان دانست.

به عنوان مثال در مواردی که کجی دندان ها بیش از حد مجاز است متخصص ترمیمی و زیبایی تشخیص می دهد که امکان انجام انواع لمینت دندان وجود ندارد و بهتر است از کامپوزیت دندان ونیر استفاده کنید.

قیمت کامپوزیت ونیر 1401 نسبت به لمینت دندان کمتر است و یکی دیگر از مزایای آن قیمت پایین تر است که اگر بخواهید کمتر هزینه کنید بهترین گزینه است.

مزایای لمینت دندان نسبت به ارتودنسی

برخی از افرادی که از نامرتبی دندان‌های خود رنج می‌برند این سؤال را در ذهن خود دارند که آیا می‌توان از لمینت به جای ارتودنسی برای رفع نواقص ظاهری دندان‌های خود استفاده کنند.

باید بدانید که لمینت دندان اصلاً نمی‌تواند جایگزین ارتودنسی شود. چرا که ارتودنسی یک درمان کاملاً تخصصی و حرفه‌ای برای رفع ناهنجاری‌های دهان و دندانی به حساب می‌آید و لمینت تنها یک روش ترمیمی و زیبایی محسوب می‌شود.

اما به دلیل مزایای لمینت دندان، تنها در صورت فاصله جزئی بین دندان‌ها، وجود نامرتبی و نامنظمی بسیار جزئی در دندان‌ها می‌توانید از این روش استفاده کنید:

  • مدت زمان درمان کوتاه‌تر
  • مشاهده نتیجه درمان در زمان کوتاه‌تر

انواع لمینت دندان

لیمنت دندان به دو دسته لمینت دندان سرامیکی و لمینت کامپوزیتی تقسیم می‌شود. لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیتی هریک ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارند که نحوه ساخت و کاربرد هریک متفاوت است.

لمینت دندان کامپوزیتی

لمینت دندان کامپوزیتی یا ونیر موادی همرنگ دندان هستند که اغلب در مطب ساخته شده و نیازی به لابراتوار دندانسازی ندارد.

جنس این نوع از لمینت، کامپوزیت یا همان مواد ترمیم دندان است. دندانپزشک، لمینت کامپوزیتی را معمولاً در یک جلسه یا حداکثر دو جلسه درمانی بر روی دندان می‌گذارد.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی پوسته‌ای بسیار نازک از جنس سرامیک است که به آن (پرسلن ونیر) نیز گفته می‌شود. در لمینت دندان سرامیکی، دندانپزشک بعد از اینکه مقدار بسیار ناچیزی از دندان را تراش می‌دهد، پروتز کرده و قالب‌گیری را انجام می‌دهد.

بعد از انجام این کار، در لابراتوار دندانسازی لمینت‌های سرامیکی شما با ظرافت ساخته می‌شوند.

ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار کم و در حد 0.5 میلیمتر است که با دقت بالا توسط متخصص پروتز بر روی سطح دندان‌های اصلی شما قرار گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید که زمان ساخت لمینت دندان‌های سرامیکی بیشتر است و برای انجام کار دفعات بیشتری باید به دندانپزشکی مراجعه کنید.

همچنین کاربرد، مزایا و قیمت لمینت دندان سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی است و از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است.

لبخندی زیبا و دلنشین با لمینت دندان

اگر شما به دنبال اصلاح ظاهر و ترمیم دندان‌های خود هستند، می‌توانید لمینت دندان را با مشورت دندانپزشک خود انتخاب کنید.

هزینه لمینت دندان به موارد مختلفی بستگی دارد. قبل از انجام لمینت دندان حتماً آگاهی کامل داشته باشید که برای چه می‌خواهید این درمان زیبایی را انجام دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

لمینت دندان تا 10 الی 15 سال دوام و ماندگاری دارد. بعد از گذشت این زمان لازم است تا برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.

البته توجه داشته باشید که مهارت و تخصص دندانپزشک در نصب لمینت و نوع مراقبت‌های فرد پس از درمان تأثیر بسزایی بر عمر لمینت‌ها دارند.

منبع: دندانپزشکی آیریک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.