طراحی و چاپ کاتالوگ در تهران پرینت

چاپ کاتالوگ حرفه ای

چاپ کاتالوگ را می توان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در نظر گرفت. ابزاری تبلیغاتی که کسب و کار های مختلف آن را با هدف جذب مشتری و بازاریابی انجام می دهند. در واقع کاتالوگ را می توان یک راه ارتباطی میان مشتری و تولید کننده در نظر گرفت. کاتالوگ ها را اگر بخواهیم تعریف کنیم در واقع کتابچه های کوچکی هستند که با توجه به نوع محصول در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. در نظر داشته باشید که طراحی و چاپ کاتالوگ یک کار حرفه ای است که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید آن را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید. فراموش نکنید که اگر در طراحی و چاپ کاتالوگ دقت و ظرافت وجود نداشته باشد، شما این فرصت بازاریابی و ارتباط با مشتری را از دست خواهید داد. برای طراحی یک کاتالوگ حرفه ای شما باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید ارتباط موثر با مشتری برقرار نمایید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از ابتدا و پیش از شروع به طراحی کاتالوگ در نظر داشته باشید که آن را برای چه مشتریانی و برای چه محصولاتی قرار است چاپ کنید. این نکته در طراحی حرفه ای یک کاتالوگ بسیار به شما کمک خواهد کرد. امروزه بسیاری از کسب و کار ها، کاتالوگ ها را به صورت دیجیتال و فایل های الکترونیکی طراحی می کنند و از طریق پیام رسان های مختلف به دست مشتریان می رسانند. اما فراموش نکنید که تاثیر کاتالوگ های فیزیکی به مراتب بیشتر است. در یک کاتالوگ شما باید به معرفی دقیق یک محصول بپردازید و عکس های با کیفیتی از آن را در کاتالوگ درج نمایید. در یک کاتالوگ حرفه ای نام محصول، اندازه محصول، مدل محصول، مشخصات محصول و خصوصیات فنی محصول درج می شود. اما برای طراحی حرفه ای یک کاتالوگ شما نیاز است به مجموعه های حرفه ای و کاربلد اطمینان کنید. اما برای طراحی و چاپ کاتالوگ بهتر است که نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

چاپ کاتالوگ

متن و محتوا

فراموش نکنید که علاوه بر تبلیغات شما به وسیله یک کاتالوگ می توانید برند سازی کنید. اما برای این کار شما نیاز به محتوا و اطلاعات صحیح و واقعی دارید که باید با یک ادبیات مناسب آن را به مخاطب انتقال دهید. در نظر داشته باشید که پس از طراحی و عکس های کاتالوگ، این متن است که با مخاطب ارتباط برقرار می کند. برای اینکه یک متن حرفه ای داشته باشید باید از کارشناس فنی محصول و همچنین مسئول تبلیغات مجموعه خود کمک بگیرید. اگر شما اطلاعات غیر واقعی به مخاطب بدهید اعتماد او را از دست خواهید داد و نمی توانید برای خرید او را مجاب کنید. برای نگارش حرفه ای یک متن چندین و چند بار متن را بازخوانی کنید و از افراد با تجربه در این زمینه بخواهید که محتوای شما را نقد کنند. اگر از ادبیات صحیح و محتوای خود مطمئن شدید، در طراحی آن باید نوع فونت و اندازه متن را نیز به درستی تنظیم نمایید.

از عکس های واقعی در کاتالوگ استفاده کنید

برای معرفی خدمات یا محصول از طریق کاتالوگ شما نیاز به عکس دارید. بهتر است که عکس ها از خود محصول گرفته شوند. در این صورت نیاز به یک عکاس حرفه ای دارید تا عکس هایی با زاویه و قاب بندی های مناسب ثبت نماید. در نظر داشته باشید تصویر نخستین راه ارتباطی با مشتری است که اگر از آن غافل شوید حتی ممکن است مشتری دیگر به خواندن کاتالوگ رغبت نداشته باشد. فراموش نکنید عکس های واقعی محصول اعتماد مشتری را بیشتر جلب می کنند. البته اگر شما ارائه دهنده خدمات هستید نیز می توانید از خدمات خود تصویر برداری کنید و از همان عکس ها در کاتالوگ استفاده کنید. فراموش نکنید که برخی اوقات یک عکس حرفه ای و دقیق می تواند مشتری را مجاب به خرید کند. در نتیجه از این ابزار جذب مشتری به راحتی عبور نکنید. برای اینکه محصول خود را معرفی کنید شما همزمان هم به عکس های حرفه ای و هم محتوا های دقیق نیاز دارید.

کاتالوگ

ترکیب رنگ و ضخامت برگه در چاپ کاتالوگ

به ضخامت جلد و برگه ها در چاپ کاتالوگ دقت کنید. اگر در انتخاب نوع برگه اشتباه کنید ممکن است مشتری نتواند به راحتی از آن استفاده کند. از طرفی ضخامت زیاد برخی از برگه های کاتالوگ ها و همچنین انتخاب قطع نادرست و صحافی غیر حرفه ای باعث می شود که طول عمر کاتالوگ بسیار کم باشد. البته این موضوع کاملا به چاپخانه بستگی دارد. یک مجموعه حرفه ای تمامی این اصول را از طراحی تا چاپ در نظر می گیرد و یک کاتالوگ حرفه ای به شما تحویل می دهید. در نتیجه در انتخاب چاپخانه دقت کنید تا پس از چاپ کاتالوگ متحمل ضرر نشوید. اما اگر در انتخاب نوع ضخامت برگه و جلد کاتالوگ مشکل دارید و مطمئن نیستید چه نوعی مناسب تر است، می توانید این کار را به کارشناس مربوطه در چاپخانه بسپارید. با توجه به تجربه ای که چاپخانه ها دارند مسلما بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

به ترکیب رنگ در چاپ کاتالوگ دقت کنید. اگر رنگ های نامناسب انتخاب نمایید و به تم رنگی و هارمونی آن دقت نکنید مسلما تاثیر بدی بر روی دید مشتری خواهد داشت. در نظر داشته باشید که این کار را بهتر است به طراح بسپارید. البته انتخاب یک طراح حرفه ای برای چاپ کاتالوگ وظیفه شما است. اما طراحی کاتالوگ را به یک مجموعه مجرب بسپارید. در نظر داشته باشید که یک طراح با توجه به اینکه با ابزار ها و برنامه های طراحی آشنایی دارد، مسلما به اصول طراحی انواع کاتالوگ، بروشور، تراکت و … تسلط بیشتری دارد.

تهران پرینت

تهران پرینت

مجموعه تهران پرینت یکی از معتبرترین چاپخانه ها در سطح کشور است که با وجود کارکنان حرفه ای  و مجرب طراحی و چاپ انواع کاتالوگ، چاپ بروشور، تراکت، سالنامه و … را به صورت حرفه ای انجام می دهد. در نتیجه شما می توانید با خیالی آسوده طراحی و چاپ کاتالوگ برای کسب و کار خود را به تهران پرینت بسپارید. در نظر داشته باشید در گام اول شما باید یک طراحی دقیق و اصولی انجام دهید تا در مرحله چاپ دچار مشکل نشوید. در چاپ کاتالوگ نیز همانطور که گفته شد نوع کاغذ و ضخامت آن نیز اهمیت دارد. فراموش نکنید بهتر است موارد فنی در طراحی و چاپ را به چاپخانه بسپارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.