باز شدن دریچه تکنولوژی برای مدیریت ناوگان حمل و نقل

درست است که در ابتدا مقاومت‌هایی برای استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته وجود دارد اما رفته‌رفته فناوری‌های جدید جای خود را در میان صنایع مختلف باز می‌کنند. صنعت حمل‌ونقل هم از اولین مقاصد تکنولوژي‌های نو بوده است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای ارتقا سطح عملکرد مدیریت ناوگان حمل و نقل، سامانه‌های نرم‌افزاری از جمله این فناوری‌های جدید هستند که به کمک ردیاب‌ها به مدیریت بهتر ماشین‌آلات کمک شایانی می‌کنند. در گذشته که انسان در گروه‌های کوچک زندگی می‌کرد، نیاز به مدیریت هم شاید نبود تا اینکه جوامع پیشرفت کردند و با توسعه روزافزون آن‌ها، تکنولوژی به کمک آن‌ها آمد.

اما خب مدیریت ناوگان برای چه کسانی مفید است؟

سامانه مدیریت ناوگان مناسب کسانی‌ست که تعداد زیادی خودرو دارند و به دنبال افزایش کارآمدی ناوگان خودرویی خود هستند.

مدیریت ناوگان برای شرکت‌هایی با تعداد خودرو محدود هم مفید است؟

مسلم است وقتی شرکت یا سازمان ده خودرو یا هزار خودرو داشته باشد، نیازهای متفاوتی هم از آن ناشی شود. منتها بعضی از نگرانی‌ها مشترک است و اندازه شرکت‌ها در این دغدغه‌ها موثر نیست. حالا این نگرانی‌های مشترک چیست؟ و سامانه مدیریت ناوگان چه راهکارهایی برای این دغدغه‌ها دارد؟ بیایید در دل موضوع شیرجه بزنیم.

امنیت

از مهترین این پارامترها بحث امنیت است. خودروها و ماشین‌آلات از مهترین دارایی‌های سازمان‌ها و شرکت‌هاست. با کمک ردیاب و سامانه‌های ردیابی می‌توانید به راحتی امنیت دارایی خود را حفظ کنید.

کنترل رفتار رانندگان

شاید استفاده از کلمه «کنترل» آن هم برای افراد و آدم‌ها درست نباشد اما چطور می‌شود این حس بد را در رانندگان از بین برد؟ با قانع کردن آنها که این کار به سود آنها نیز هست. اما آیا ما می‌خواهیم فقط قانع کنیم بدون اینکه دلایلی واقعی برای این کار داشته باشیم؟

معلوم است که نه! پس بیایید مثال‌هایی واقعی از کنترل رفتار رانندگان را باهم مرور کنیم:

اگر راننده با سرعت غیرمجاز رانندگی کند، با تنظیم هشدار سرعت غیرمجاز، سامانه به صورت هوشمند به شما پیام می‌دهد. این پیام به صورت نوتیفکیشن در سامانه، ایمیل و حتی پیامک می‌تواند باشد. در این صورت شناسایی رانندگی پرخطر ساده می‌شود و در نهایت می‌توان به او تذکرهایی داد و یا حتی برای وی آموزش‌های لازم را تدارک دید.

فارغ از آن ممکن است که رانندگان کار خود را درست انجام ندهند. این موضوع واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. شما با رصد لحظه‌ای رانندگان خود و ترسیم محدوده مجاز برای رانندگی، اجازه نخواهید داد که از خودرو شرکت برای کارهای شخصی استفاده شود.

مدیریت سوخت

کنترل هزینه‌ها برای هر شرکتی و سازمانی شاید که نه، ولی به طور حتم یکی از مهم‌ترین موضوع­ها است. یکی از نقاطی که باعث خروج سرمایه از شرکت‌ها می‌شود، هزینه‌های سوخت ناوگان‌ حمل و نقل آنهاست. این هزینه‌ها کم‌کم با انباشت‌شان در طی یک سال رقم‌های بالایی برای شرکت‌ها می‌تراشند. از آن رقم‌های بالایی که چشم‌های آدم از حدقه بیرون می‌زند!

طبق کارشناسی های به عمل آمده نرم افزار مدیریت ناوگان اورنگ یکی از نرم افزارهای تخصصی طراحی شده در حوزه صنعت حمل و نقل است که برای مدیران شرکت ها می تواند کمک شایانی ارائه نماید.

سامانه تعمیر و نگهداری خودرو

بد نیست در اینجا کمی بیشتر درباره سامانه و نرم‌افزارهای مکمل برای سامانه مدیریت ناوگان هم صحبت کنیم. یکی از سامانه‌ها، نرم‌افزار مدیریت تعمیرات و نگهداری خودرو و ماشین‌آلات است. کار این سامانه کاهش هزینه‌های آینده ناشی از خرابی خودروهاست. این سامانه در موعد مقرر برای هر سرویسی مثل تعویض لنت یا روغن، هشدار ارسال می‌کند و بدین وسیله با مدیریت سرویس منظم خودرو به طول عمر ماشین‌آلات و دارایی‌ها کمک می‌شود.

سامانه تعمیر و نگهداری خودرو کاریار از آن سامانه های مدیریتی است که کاهش هزینه ها را بیشتر از خود مدیران به فکر است و زودتر از آنها برای تعویض قطعات با خبر می­شود.

سامانه نگهداری خودرو کاریار

سامانه مدیریت خدمات

در خارج از کشور این نرم افزار کاربردهای فراوان دارد، استفاده و مزایای آن در ایران نیاز به افزایش آگاهی و فرهنگ سازی آن می­باشد. این سرویس که نرم افزار مکمل دیگری برای مدیریت ناوگان است، کمک می‌کند که سازمان‌ها و شرکت‌ها به درخواست‌های خود سرعت ببخشند و بروکراسی‌های اداری را کمتر کنند. کاهش بروکراسی‌های اداری خود به تنهایی در هر مجموعه‌ای زمان بسیاری به ویژه از مدیران می‌گیرد. سامانه مدیریت خدمات به میزان درخورتوجهی این زمان‌های تلف‌شده را کاهش می‌دهد و به رشد و بهینه‌سازی فرایندهای درون سازمانی کمک می‌کند. البته این تنها بخشی از کاربردهای سامانه مدیریت خدمات است. کمک‌های این سامانه بسیار گسترده است. درواقع هر سازمانی که سه مولفه درخواست‌دهنده، اپراتور و مجری داشته باشد، می‌تواند این سامانه را اجرایی کرد و نتایج اعجاب‌آور آن را مستقیم ببیند!

سامانه مدیریت خدمات یاور به نوعی اولین سامانه ای در ایران است که وظیفه فرهنگ سازی و همچنین ارائه محصول را مشتریان و مردم داشته است.

مدیریت خدمات یاور

در واقع شرکت اورنگ نزدیک به ۱۵ سال است که در زمینه سیستم های ردیاب خودرو و ارائه نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل فعالیت می‌کند. پس در صورتی که به هر یک از سیستم های اشاره شده نیاز به مشاوره دارید اکیداً توصیه می گردد به آنها تماس حاصل نمایید و از خدمات اورنگ استفاده نمایید.

071-3338

Opp.co.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.