مهم‌ترین مزایای هاست لینوکس چیست؟

حوزه هاستینگ،‌ بسیار متنوع و توسعه یافته است. برای این که بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید باید با معایب و مزایای هر کدام از این سرویس‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید سرویس مناسب خودتان را انتخاب کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به صورت کلی افراد حرفه‌ای و کاربلدتر در حوزه سایت ترجیح می‌دهند از هاست لینوکسی ( Linux hosting) استفاده کنند. اما آیا استفاده از این سرویس مزایایی برای آن‌ها دارد؟ مهم‌ترین مزایای هاست لینوکس چیست و چه برتری‌هایی نسبت به رقبا دارد؟

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا جواب سوالات بالا را به صوت کامل بدهیم و در جهت آشنایی شما با یکی از انواع سرویس‌های میزبانی وب گامی برداشته باشیم و به شما در انتخاب و خرید هاست لینوکس کمکی کرده باشیم.

لینوکس چیست؟

به زبان ساده لینوکس هم مثل IOS ،اندروید و ویندوز یک سیستم عامل است. کار سیسم عامل مدیریت برقراری ارتباط بین سخت افزار و نرم افزارهای سیستم است. یعنی بدون سیستم عامل نرم افزارهای شما کار نخواهد کرد.

حالا کمی خودمانی‌تر: واقعاً تعریف لینوکس چیست؟

بیایید و فرض کنید که محصولات و سخت‌افزارهای دنیای دیجیتال از تبلت گرفته تا سرور، مثل کتاب و جزوه هستند. برخی کتاب‌ها در قطع وزیری و جلد مقوایی چاپ می‌شوند و اگر خیلی طولانی باشد ممکن است در چند جلد چاپ و عرضه شوند.

اما گاهی انتشارات‌ها جزوات و کتابچه‌های کوچکی را نیز چاپ می‌کنند. به هر حال تمام این کتاب‌ها با یک «زبان» نوشته می‌شوند. زبان فارسی برای اشعار و ادبیات فوق‌العاده است اما ممکن است برای مقالات علمی خیلی جالب نباشد. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جامع و انعطاف پذیری که یادگیری‌اش هم ساده‌تر است زبان مناسبی برای انواع نوشته‌ها است.

لینوکس مثل زبان انگلیسی در دنیای دیجیتال است. جزو اصلی‌ترین سیستم عامل‌هاست که کارهای کوچک و بزرگ زیادی ازش برمی ‌آيد.

هاست لینوکس به چه معناست؟

اما هاست لینوکس چیست؟ به زبان بسیار ساده هاست لینوکس،‌ هاستی است که سرور آن با زبان لینوکسی نوشته شده است و برای مهندسانی که قصد طراحی سایت دارند بسیار مناسب است.

مزایا و معایب هاست لینوکس

یکی از راه‌های انتخاب درست و سودمند،‌ بررسی مزایا و معایب محصول قبل از خرید است. در این قسمت به بررسی مزایای و معایبی که استفاده از لینوکس برای شما به ارمغان می‌آورد، ‌می‌پردازیم.

مزایا

لینوکس مزایای زیادی برای کاربرانش فراهم می‌کند. از جمله:

۱.متن باز بودن

لینوکس متن باز است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تغییرات مورد علاقه‌شان را به راحتی با استفاده از برنامه نویسی ایجاد کنند.

۲.امنیت بالا

سیستم‌ عامل‌های ۱۰۰ درصد امن و غیرقابل نفوذ هنوز ساخته نشده‌اند. اما به لینوکس می‌توانیم به چشم یک سیستم امن نگاه کنیم. این سیستم عامل نسبت به سایر سیستم عامل‌ها مثل ویندوز امن‌تر است.

۳.سفارشی سازی

یکی از ویژگی‌هایی که باعث برتری این گزینه نسبت به سایر سیستم‌عامل‌ها می شود ، سفارشی‌سازی است. شما می توانید هر ویژگی را سفارشی کنید، هر ویژگی را با توجه به نیاز خود اضافه یا حذف کنید زیرا یک سیستم عامل منبع باز است. نه تنها این، والپیپرهای مختلف و تم های آیکون جذاب را می توان نصب کرد تا ظاهری شگفت انگیز به سیستم شما ببخشد.

۴.به روز رسانی

در سیستم عامل لینوکس شما با تعداد به روز رسانی بیشتری مواجه هستید. این به روز رسانی‌ها به صورت بسیار سریع انجام می‌شوند و سیستم عامل شما را آپدیت نگه می‌دارند.

۵.سیستم قدیمی را خریدار است!

حتما شما هم شنیده‌اید می‌گویند: هر چیز که خار آید یک روز به کار آید. لینوکس از سیستم‌های قدیمی شما هم که همیشه فکر می‌کردید دیگر به هیچ کاری نمی‌آیند استفاده می‌کند. شما به کمک لینوکس می‌توانید از سیستم‌های قدیمی‌تان به عنوان فایروال، روتر، سرور فایل یا سرور پشتیبانی استفاده کنید.

لینوکس چه کاربردی‌هایی دارد؟

لینوکس در موارد بسیاری می تواند کمک کنند باشد.این زبان برنامه نویسی می‌تواند برای سیستم عامل سرور،‌ استفاده شخصی در کامپیوترها و دسکتاپ،‌ نرم افزارهای سازمانی و شبکه روتر کاربرد دارد.

هاست لینوکس رایگان

ممکن است با برخی پیشنهاداتی برای دریافت هاست لینوکس رایگان برخورد کرده باشید. اما قبل از قبول این پیشنهادات حتماً از خودتان بپرسید چرا باید یک شرکت میزبان محصولاتش را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از این هاست‌ها می‌تواند برخی معایب را برای شما به همراه بیاورد. مثل:

تبلیغات بدون هماهنگی

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی هاست رایگان بدون هماهنگی با شما در وب‌سایتتان تبلیغات منتشر می‌کنند و این امر ممکن است با بازاریابی محتوای خودتان تداخل پیدا کند یا شما به عنوان دارنده‌ی سایت دوست نداشته باشید چنین تبلیغی در سایت شما منتشر شود.

  • نام دامنه

برای کسب و کارها یا سایت‌هایی که با هدف تجاری طراحی شده‌اند، نام دامنه مهم است چراکه صاحب کسب و کار می‌خواهد سایتش با نام تجاری کسب و کارش شناخته شود و بالا بیاید. بیشتر شرکت‌هایی که هاست لینوکسی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند، از ساب دامین‌های نام تجاری خود شرکت در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این امر یکی از مهم‌ترین ایرادات استفاده از هاست لینوکس رایگان است.

  • فضای هاست

بیشتر هاست‌های رایگان منابع محدودی از هاست را در اختیار شما قرار می‌دهند. با دسترسی نداشتن به منابع کافی برخی از فایل‌ها با حجم بالا را نمی‌توانید در سایت آپلود کنید یا با زیاد شدن تعداد کاربران سرعت و ترافیک ورودی به سایتتان با مشکل مواجه می‌شود.

  • آپتایم بسیار پایین

شرکت‌های میزبانی در سال چند روز را برای سرویس و تعمیرات احتمالی سرورهای هاست در نظر می‌گیرند و در آن روزها خدمات سرور ارائه نمی‌شود و سایت‌هایی که روی این سرورها بالا آمده‌اند با ارور خارج شدن سرور از دسترس مواجه می‌شوند. شرکت‌های ارائه کنندهاست رایگان اصولاً آپتایم پایینی دارند و تعداد روزهایی که از دسترس خارج می‌شوند زیاد است.

این در حالی است که برخی از شرکت‌های میزبان مثل لیمو هاست که در ایران خودمان فعالیت دارند آپتایم ۱۰۰ درصدی دارند و سرورشان از دسترس مخاطب خارج نمی‌شود.

البته اگر به عنوان تشکر یا جایزه از طرف شرکتی معتبر برنده‌ی هاست رایگان شدید با خیال راحت می‌توانید از آن هاست استفاده کنید. مطالب بالا مربوط به شرکت‌هایی بود که بدون دلیل هاست رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

لینوکس یا ویندوز مسئله این است!

اتفاقاً این دفعه باید بگوییم اصلا هم مسئله این نیست. لینوکس برای کاربردهایی که در بالاتر به آن اشاره کردیم مثل شبکه روتر،‌ نرم افزارهای سازمانی و …به کار می‌آید. البته کاربرانی که به سیستم عامل متن باز احتیاج دارند هم باید از لینوکس استفاد کنند و ویندوز برای بخش ویژوال کامپیوترهای شخصی کاربرد دارد و طرفداران خاص خود را دارد.

به صورت کلی قبل از انتخاب کردن سیستم عامل باید بررسی کنید از سیستم عامل چه انتظاراتی دارید و سیستمی را انتخاب کنید که انتظارات شما را برآورده می‌کند.

 

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به شما بگوییم با استفاده از هاست لینوکسی می‌توانید از چه مزایایی بهرمند شوید. تنها یک نکته را فراموش نکنید از آن جایی که شرکت میزبان می‌تواند روی امنیت و کیفیت سایت شما تاثیر بسیاری داشته باشد در انتخاب شرکت میزبانی که از آن هاست تهیه می‌کنید خیلی دقت و وسواس به خرج دهید.

همچنین پشتیبانی که برخی از شرکت‌های میزبان سایت برای برای کاربران‌شان در نظر می‌گیرند می‌تواند در موفقیت و راحتی کاربران نقشی بسیار تایین کننده باشد. یکی از شرکت‌های هاستینگ معروف در ایران که خدمات پشتیبانی بسیار قوی دارد و زیر ده دقیقه مشکلات احتمالی کاربران را بر طرف می‌کند لیموهاست است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.