مینی کیس چیست؟

مینی کیس ها کامپیوتر های قدرتمندی هستند که به دلیل کوچکی ابعادشان سازگاری خوبی با همه محیط ها دارند. آنها در مقابل کیس های معمولی بسیار سبک هستند و برق خیلی کمتری لازم دارند چیزی در حدود 10-12 وات معادل یک لامپ کم مصرف که این خود صرفه جویی در هزینه ها می­باشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

همچنین مینی کیس ها به دلیل طراحی جمع و جور و قیمت مناسب،  بازار و به خصوص دنیای گیمر ها را مجذوب و شیفته ی خود کرده اند. در ادامه، با آن بیشتر آشنا خواهیم شد؛ بنابراین، همراه ما باشید.

مینی کیس چیست؟

دنیای تکنولوژی روز به روز در حال ارتقا است و کامپیوتر بخش اساسی از آن را تشکیل می‌دهد. یکی از تکنولوژی‌های جدید در زمینه‌ی کامپیوتر، مینی کیس یا مینی پی سی است که همان کیس عادی با ابعاد کوچک است. در نتیجه، اگر به یک کیس قدرتمند نیاز دارید؛ اما، فضای کافی برای تعبیه‌ی آن را ندارید، این مدل کوچک قدرتمند بهترین انتخاب برای شماست.

کیس‌های کوچک در ایران به صورت مینی پی سی استوک وارد می‌شود؛ یعنی، وارداتی است و کیفیت بسیار بالایی دارد. این دستگاه برای به‌کارگیری در فضاهایی مانند اداره‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و … با سیستم‌های متعدد در فضای کم بسیار مناسب است؛ چون، تعبیه‌ی تعداد بیشتری از سیستم را در فضای محدود ممکن می‌کند. هزاره سیستم ارائه‌دهنده‌ی کیس‌های کوچک استوک با منصفانه‌ترین قیمت بازار است؛ بنابراین، تهیه‌ی مینی کیس استوک هزاره سیستم بهترین انتخاب برای تجهیز اداره‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و حتی خانه‌ی شما است.

مزایای کیس کوچک

ابعاد: مینی پی سی ابعاد کوچکی دارد؛ بنابراین، بهترین انتخاب برای فضاهای کم است؛ به خصوص اگر قدرت دستگاه اهمیت داشته باشد.

مصرف انرژی: مصرف برق این دستگاه نسبت به کیس عادی بسیار کمتر است؛ بنابراین، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد.

وزن: این محصوب وزن کمی دارد که قابلیت حمل آن را ایجاد کرده است. این مزیت برای افرادی که باید کامپیوتر قدرتمند خود را به همراه داشته باشند، بسیار مهم است.

کارایی: مینی پی سی برای همه‌ی افراد مناسب است؛ چون، قابلیت‌های سیستم‌های قدرتمند را در کنار قابلیت‌های لپ‌تاپ‌های کم‌حجم ارائه می‌دهد. اگر کار شما به صورتی است که سیستم قدرتمند قابل حمل می‌خواهد، این محصول باید انتخاب شما باشد.

زیبایی: ظاهر مینی پی سی بسیار ظریف است؛ بنابراین، در مقایسه با کیس‌های عادی زیباتر است. شما می‌توانید آن را بر روی میز قرار دهید؛ اما، از ظاهر آن خجالت نکشید. این موضوع به خصوص در خانه‌ها بسیار اهمیت می‌یابد.

مینی کیس چیست، یکی از نمونه ها مینی کیس 8300 HP یکی از پرفروش ترین مینی کیس های اداری می باشد، که می توانید با کلیک بر روی عکس زیر مشخصات فنی آن را مشاهده کنید :

معایب کیس کوچک

قیمت: این دستگاه نسخه‌ی پیشرفته‌ی همه‌ی سیستم‌های کامپیوتری است؛ بنابراین، قیمت بالاتر آن نسبت به سایر محصولات حدس‌زدنی است. شما می‌توانید یک کیس عادی با مشخصات مشابه یک کیس کوچک را با قیمت کمتر خریداری کنید؛ اما، مزایای کیس کوچک را از دست داده‌اید. در حقیقت، قیمت کیس‌های کوچک با وجود مزایای آن به‌صرفه است.

محدودیت: ابعاد کوچک مینی پی سی نکته‌ی مثبت آن است؛ اما، محدودیت‌هایی را با خود به همراه دارد. مثلاً، امکان تعبیه‌ی چند هارد در آن وجود ندارد. بله! محدودیت فضای داخل کیس کوچک انکارناپذیر است؛ اما، نگران نباشید. اگر قصد ارتقا داشته باشید، امکان‌پذیر است. دو حالت وجود دارد: اول اینکه برخی قطعات را حذف کنید که قطعات مورد نیاز خود را جایگزین کنید و دوم اینکه قطعات مورد نیاز خود را به صورت اکسترنال تعبیه کنید. پیشنهاد هزاره سیستم به شما مورد دوم است؛ چون، امکان ارتقای این دستگاه به صورت اکسترنال بدون دردسر تبدیل وجود دارد. چگونه؟ ورودی و خروجی‌های متعددی برای آن طراحی شده است که دغدغه‌های شما را رفع کند.

آیا مینی کیس مناسب گیمرها است؟

اگر با دنیای بازی‌های کامپیوتری آشنا باشید، می‌دانید که نیاز به سیستم‌های بسیار قدرتمندی دارند. بنابراین، تا چندی پیش کیس‌های بزرگ تنها انتخاب گیمرها بود. اکنون تصور کنید که کیس کوچک با امکانات مشابه کیس‌های عادی مزایای متعددی دارد. مثلاً، گیمر می‌تواند کیس خود را مانند یک کنسول بازی همواره همراه خود داشته باشد. چه چیزی از این بهتر است؟

در حقیقت، مینی پی سی رؤیای هر گیمر حرفه‌ای است؛ چون، یک کیس کوچک قدرتمند قابل حمل است. محصول مخصوص گیمرها نیز در بازار با نام مینی کیس گیمینگ وجود دارد که این لذت را بیش از پیش می‌کند؛ چون، دقیقاً مطابق با انتظارات آن‌ها است. در نتیجه، اگر گیمر حرفه‌ای هستید، حتماً به این دستگاه قدرتمند فکر کنید.  فقط حواستان باشد که مینی پی سی قطعات مخصوص دارد؛ مثلاً، کارت گرافیک کیس عادی بر روی این دستگاه قابل نصب نیست؛ بلکه، کارت گرافیک مخصوص به خود را دارد.

جهت مطالعه بیشتر به صفحه مینی کیس گیمینگ مراجعه فرمایید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.