کاربرد حفاظ شیشه ای در ساختمان

مواد مختلفی برای ساخت جان پناه و حفاظ شیشه ای استفاده می شود که هرکدام مزایای فوق العاده ای دارد. بسیاری از معماران به دنبال موادی هستند که جذابیت بیشتری ایجاد کند، ایمن باشد و به نوعی شناخته شده باشد. بهترین مواد به طور مداوم مورد بررسی قرار می گیرد و قبل از تایید آزمایش می شود. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد نرده شیشه ای و کاربرد آن چه در داخل محیط مسکونی و اداری و چه در خارج از آن بدانید، بررسی شده است که به بینش شما در فرآیند تصمیم گیری در مورد خرید نرده شیشه ای کمک می کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نرده شیشه ای در کجا استفاده می شود

 سازه های شیشه ای در اکثر ساختمان ها به خصوص در شهرها و مناطق اطراف آن وجود دارد. نرده های شیشه ای در مقایسه با بتن یا آلومینیوم ظاهری مدرن و شیک به شما می دهند.

نرده های شیشه ای یک انتخاب عالی برای معمارانی است که قصد دارند تمام آنچه را که یک سازه ساختمان مدرن به بازدیدکنندگان، ساکنان و کارگران ارائه می دهد، به نمایش بگذارد. به طور معمول، حفاظ شیشه ای را می توان در نزدیکی پله ها، بالکن ها، اطراف استخر و پاسیو پیدا کرد. در ادامه به جزئیات بیشتری از کاربرد حفاظ شیشه ای در ساختمان خواهیم پرداخت.

پله ها

 یک راه پله برای حفظ ایمنی به نرده سالم نیاز دارد. نرده یا هندریل شیشه ای یک طراحی مدرن زیبا را ارائه می دهد که بسیار محکم است و محیطی با دید کاملا شفاف را ارائه می دهد. بسیاری از معماران ساختمان های تجاری از نرده های شیشه ای بهره می برند زیرا در عین رعایت قوانین و الزامات سختگیرانه ساختمان، امکان طراحی زیبا را فراهم می کند.

حفاظ شیشه ای تترافرم 1 - چیکاو

بالکن ها

 بالکن ها آزادی و امنیت زیادی را ارائه می دهند – در حالی که مهمانان برای تماشای مناظر به آنها تکیه می کنند، می توانند از احساس امنیت نیز لذت ببرند. نرده های شیشه ای جلوه ای زیبا می بخشند. در تولید نرده شیشه ای برای زیبایی دو چندان واعمال خلاقیت میتوان از شیشه لاکوبل هم استفاده کرد.

جان پناه شیشه ای 1 - چیکاو

مناطق اطراف استخر

 اطراف استخر جای دیگری است که می توانید نرده های شیشه ای را بیابید. بسیاری از ساختمان‌های تجاری که دارای مالکیت خصوصی هستند ، ساختارهای شیشه‌ای را در قسمت‌های استخر خود اضافه می‌کنند تا بدون ایجاد مانعی در ایمنی، جذابیت داشته باشند. بسیاری از مکان‌ها مانند اقامتگاه ها و هتل‌ها نیز از حفاظ شیشه ای در اطراف استخر استفاده می کنند.

نرده شیشه ای ویلا تترافرم 1 - چیکاو

پاسیو

 هم پاسیوهای مسکونی و هم تجاری در دهه گذشته تغییرات زیادی را به خود دیده اند. زیبایی شیشه باعث افزایش هر دو محیط خانه و کسب و کار می شود. سیستم شیشه ای زیبایی یک منطقه را بالا می برد و در عین حال نماها را به بهترین صورت ارتقا می دهد و ایمنی را تامین می کند.

انواع شیشه های مورد استفاده

 محدودیت های خاصی برای استفاده از شیشه وجود دارد. به عنوان مثال، یک ساختمان تجاری نیاز به شیشه مستحکم و قوی دارد که نیازی به نگهداری روزانه ندارد. هر نوع شیشه ای که امروزه در نرده های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد محکم است و تقریباً برای هر محیطی قابل استفاده است. در اینجا به بررسی انواع شیشه های رایج مورد استفاده می پردازیم.

شیشه مقاوم در برابر حرارت

 شیشه های مقاوم در برابر حرارت کمتر از انواع دیگر رایج است. با این حال بسیاری از مردم در مورد آن نمی دانند. یکی از چیزهایی که شیشه های مقاوم در برابر حرارت را با شیشه های سکوریت و لمینت متفاوت می کند، استحکام آن است – شیشه های مقاوم در برابر حرارت دو تا سه برابر قوی تر از شیشه های استاندارد هستند. با این حال، بزرگ ‌ترین نقطه ضعف این نوع شیشه این است که وقتی می‌شکند، خرده‌های بزرگی ایجاد می‌کند که ممکن است باعث آسیب شود.

شیشه ایمنی

 شیشه ایمنی که به طور گسترده به عنوان شیشه سکوریت شناخته می شود، توسط بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. برای تولید شیشه سکوریت، قطعات تحت حرارت زیاد تا 750 درجه سانتیگراد قرار می گیرند و در آنجا شکل می گیرند و تقویت می شوند. پس از آن، در یک فرآیند خنک کننده قرار می گیرند که یک لایه فوق العاده را ارائه می دهد که در برابر شکستگی مقاوم است.

فرآیند خنک ‌سازی شیشه سکوریت را از سایرین متمایز می‌کند، از جمله زمانی که می‌شکند. در اثر ضربه شدید، شیشه به تکه های بی ضرر تبدیل می شود که به همین دلیل به آن «شیشه ایمنی» می‌گویند.

شیشه لمینت

­شیشه لمینت نسخه دیگری از شیشه ایمنی است، اما حتی ایمن تر است زیرا نمی شکند. به دلیل نحوه ساخت آن در برابر ضربه های قوی مقاومت می کند – این روش شامل لایه بندی شیشه با چسب رزین است.

پس از چسباندن، استحکام شیشه افزایش می یابد و آن را به یک انتخاب عالی برای استفاده در ساختمان های تجاری تبدیل می کند. شیشه لمینت می تواند به عنوان شیشه ضد گلوله استفاده شود.

ضخامت شیشه برای استفاده در نرده چقدر باید باشد؟

 یک قانون سختگیرانه در مورد ضخامت شیشه های نرده  قبل از نصب وجود دارد. در اینجا آنچه شما باید در مورد الزامات فضای داخلی و خارجی برای نرده های شیشه ای بدانید آورده شده است.نرده شیشه ای با ضخامت 10 میل سکوریت و یا شیشه دولایه 8 میل سکوریت لمینت تولید و اجرا می گردد که می تواند شیشه سوپرکلییر یا شیشه فلوت باشد. از شیشه 10 میل سوپرکلییر یا شیشه کریستال در تولید و نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای هم استفاده می شود.

بالکن شیشه ای تترافرم 1 - چیکاو

در داخل خانه

 به کار گیری شیشه در یک فضای داخلی نسبت به فضای باز شرایط متفاوتی دارد. این بدان معناست که یک معمار باید قبل از قرار دادن آن در سیستم نرده در مورد شرایط مختلف تأثیرگذار بر ضخامت شیشه اطلاع داشته باشد.

اکثر زیرساخت های تجاری نیاز به ضخامت  شیشه ای نزدیک به 10 میلی متر دارند. هر پروژه متفاوت است، بنابراین ضروری است که با شرکت های متخصص در تولید نرده های شیشه ای مانند تترافرم که می توانند شما را در مورد ضخامت شیشه مورد نیاز راهنمایی کنند، تماس بگیرید.

بیرون از خانه

 محدودیت‌های خارج از منزل ممکن است کمی سخت‌تر باشد، مخصوصاً با شرایط آب و هوایی سخت. هنگام نصب در اطراف بالکن ها، پاسیوها و تراس  به عنوان جان پناه شیشه ای یا مکان های دیگر، شیشه ای که ممکن است استفاده کنید، شیشه سکوریت 10 میل است – استفاده از آن نسبت به سایرین رایج تر و ایمن تر است.

قبل از برش باید حداقل 10 میلی متر باشد. با این حال، اگر پروژه شما به ضخامت متفاوتی نیاز دارد، تترافرم برش سفارشی را ارائه می دهد.

سخن آخر

 هنگام نصب حفاظ شیشه ای باید هزینه را نیز در نظر گرفت. هزینه ها به شدت به نوع پروژه شما بستگی دارد. عواملی که در هزینه نهایی پروژه نقش دارند عبارت اند از : نوع شیشه، مکان نصب جان پناه شیشه ای، نیروی کار و سخت افزار مورد نیاز.

کار کردن با شرکتی که خدمات خلاقانه برای نرده های محافظ شیشه ای ارائه می دهد به شما کمک می کند تا در مورد هزینه های احتمالی پروژه اطلاعات بیشتری کسب کنید. تترافرم تولید کننده انواع محصولات شیشه ای از جمله نرده و حفاظ شیشه ای ، کابین دوش شیشه ای، شیشه رنگی  از شیشه های رنگی به عنوان دیوارپوش شیشه ای در محیط های اداری و تجاری و لابی استفاده می شود است که می توانید با قیمت مناسب محصول مورد نظر خود را با خیال راحت از آن خریداری کنید. پروژه رویایی شما هر چه باشد، تترافرم آن را به واقعیت تبدیل می‌کند.برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت ما دیدن فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.