نانوربات های DNA در بدن انسان با سرطان مبارزه می کنند

براساس جدیدترین یافته های دانشمندان، ساخت نانوربات های DNA می تواند به بدن انسان در مقابله با بیماری سرطان کمک کند. این دریافت علمی بسیار با اهمیت می باشد. برای اطلاع از ادامه خبر تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

درمان سرطان با نانو ربات ها

سال ها است که دانشمندان در حال پژوهش بر روی نانو ربات هایی هستند که بتوانند دارو و فاکتور های دیگر را وارد بدن کنند. این روش بالقوه و کاربردی سالهاست که برای درمان سرطان مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است.

براساس اخبار جدید دانشمندان دانشگاه مونترال ( UdeM)، به کلاس جدیدی از انتقال دهنده دارو دست یافته اند. این دانشمندان توانسته اند به کمک DNA به روش جالب و با عوارض کمتری برای درمان سرطان برسند. یافته های جدید این دانشمندان کلاس جدیدی از انتقال دهنده های دارو از DNA با اندازه 20 هزار برابر کوچکتر از عرض تار موی انسان می باشد.

درمان سرطان با نانو ربات ها - چیکاو

آزمایش های مربوط به  انتقال‌ دهنده های دارویی  DNA  برای درمان سرطان نشان دهنده این است که می توان به راحتی این انتقال دهنده های مصنوعی را برنامه ریزی کرد تا تمامی دارو ها را با هر غلظتی به بدن ارائه کنند. این نانوربات ها به عنوان مخازن دارویی با حداقل دوز لازم و کم ترین عوارض به مقابله بدن با بیماری سرطان کمک می کنند.

یافته های این تیم بالینی عوارض ناشی از این بیماری و دارو های مختلف را کاسته و با کم ترین دوز دارو به سمت تومور حرکت می کند. همین نوع عملکرد باعث می شود تا محموله دارویی دقیقا به نقطه ای از بدن که نیاز است تحویل داده شود و بدن بیمار به طیف وسیعی از دارو دسترسی پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.