به سربازان ماهر وام 4 میلیارد تومانی و 150 میلیون تومانی اعطا می شود

به نقل از مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد نیرو های مسلح به سربازان ماهر وام 4 میلیارد تومانی و 150 میلیون تومانی اعطا می شود. سود این وام 4 درصد و اقساط آن بین 5 تا 7 سال می باشد. برای اطلاع از جزئیات این خبر تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

تشریح جزئیات اعطای وام 4 میلیارد تومانی و 150 میلیون تومانی به سربازان ماهر

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام کرده است که برای خوداشتغالی و کارآفرینی سربازان ماهر به آنها وام اعطا می گردد. مبلغ این وام 150 میلیون تومان و 4 میلیارد تومان بوده و بعد از یکسال تنفس مهلت بازپرداخت آن بین 5 تا 7 سال است. همچنین سود خوداشتغالی سربازان ماهر 4 درصد می باشد.

در همین زمینه موسی کمالی در گفت و گوی خود با ایسنا اعلام کرده است که:

«در راستای خوشایند سازی خدمت سربازی و با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان تصمیم بر آن شد تا وام‌های اشتغال 150 میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود.»

وی درباره شرایط دریافت وام سربازان نظام وظیفه گفته است که: این وام به کسانی داده می شود کارت پایان خدمت سال 1397 به بعد را دریافت کرده باشند. از دیگر شرایط دریافت این وام داشتن گواهینامه مهارت، داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر، فارغ التحصیلی از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه های علمی کاربردی است.

زمان گرفتن مدرک مهارت می تواند قبل، حین و یا بعد از اتمام خدمت سربازی باشد. بنابراین و با این تفاسیر افراد دارای کارت پایان خدمت اگر سه شرط دیگر را داشته باشند می توانند وام مذکور را دریافت کنند.

سوالات متداول

مبلغ وام سربازان ماهر چقدر است؟

به گفته کمالی وام سربازان ماهر برای خود اشتغالی 150 میلیون تومان و برای کارآفرینی چهار میلیارد است.

نحوه درخواست وام سربازان ماهر به چه صورت است؟

به نقل از مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح:

«متقاضیان دارای شرایط باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان درخواست خود برای دریافت وام را ثبت کنند. در آنجا می‌بایست فرمی را تکمیل کرده و در بخشی از آن نیز طرح خود برای اشتغال یا به اصطلاح پروپزال طرح خود را وارد کنند. با تکمیل این فرم، پلیس+10 فرم‌ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال هر استان ارجاع می‌دهد. با ارجاع فرم‌ها به کارگروه اشتغال که در آن معاون اقتصادی استاندار، فرمانداران و … نیز حضور دارند درباره طرح‌ها تصمیم گیری شده و در صورت موافقت پرونده به بانک معرفی و از متقاضی نیز خواسته می‌شود به بانک رفته و فرآیند دریافت وام را طی کند.»

وی در ادامه صحبت های خود بیان کرد که: 18 بانک برای اعطای این وام انتخاب شده است.

آیا برای دریافت وام سربازان ماهر ضامن لازم است؟

به گفته کمالی برای دریافت این وام یک کارمند دولت یا جواز کسب لازم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.