آیا ترون را می توان با گوشی موبایل استخراج کرد؟

ترون یکی از جذاب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار است. ابتکار ترون حذف واسطه بین تولید کنندگان محتوا و مصرف کنندگان است. هدف این پروژه، تمرکززدایی در روند اشتراک‌گذاری فایل، تولید محتوا و بازی‌های غیرمتمرکز است. علاوه‌ بر این، شبکه ترون برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) نیز مورد استفاده است. ترون یکی از شناخته شده‌ترین آلت‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال با بازاری به ارزش بیش از ۵/۸ میلیارد دلار است. به همین دلیل، محبوبیت فزاینده‌ای در بین مردم دارد و طبق روال، هر ارز دیجیتالی که توسط مردم مورد اقبال قرار گیرد به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری و استخراج تبدیل می‌شود. بنابراین، در مقاله پیش رو قصد داریم به استخراج ترون با گوشی موبایل بپردازیم. این مقاله اطلاعات مفیدی را در زمینه استخراج ترون با موبایل، در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا ترون قابل استخراج است؟

ترون یک ارز دیجیتال محبوب است که برای اولین بار در سال 2017 پدیدار شد. این رمز ارز بر خلاف بیت کوین، اتریوم و سایر رمز ارزها بر بلاک‌چین مبتنی نیست. بلکه از یک سیستم دفتر کل توزیع شده به نام پروتکل ترون (Tron Protocol) استفاده می‌کند. پروتکل ترون می‌تواند برای ایجاد و ذخیره محتوای دیجیتال و انجام تراکنش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از ویژگی‌های مهم پروتکل ترون، مقیاس پذیری آن است. این بدان معنی است که ترون می‌تواند تعداد بسیار زیادی از تراکنش‌ها را بدون نیاز به تایید ماینرها پردازش کند. در نتیجه استخراج ترون نسبت به استخراج سایر ارزهای دیجیتال بسیار آسان‌تر است.

دو راه اصلی برای استخراج ترون وجود دارد:

  1. استفاده یک سرور مرکزی
  2. استفاده یک شبکه همتا به همتا

در روش اول کاربران ملزم به دانلود و نصب کلاینت استخراج برای اتصال به سرور مرکزی هستند. اما روش همتا به همتا به نرم‌افزار خاصی نیاز ندارد. در این روش کاربران می‌توانند رایانه‌های خود را به شبکه متصل کرده و استخراج را شروع کنند. هر روشی را که انتخاب کنید، استخراج ترون می‌تواند راهی آسان و سودآور برای کسب ارز دیجیتال باشد.

فرایند استخراج ترون

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای استخراج یا بهتر بگوییم، کسب رایگان ترون مورد استفاده قرار می‌گیرد، شرکت در رای‌گیری برای انتخاب ابر نمایندگان در سایت ترون اسکن است.

در این فرآیند، کاربران با استفاده از کیف پول ترون‌لینک می‌توانند توکن‌های TRX خود را برای رای‌دهی قفل (انباشت) کنند. بدین ترتیب، انباشتن هر توکن TRX یک حق رای به کاربر خواهد داد که آن را ترون پاور (Tron Power یا به اختصار TP) می‌نامند. در نظر داشته باشید که قیمت ترون نقشی در تعداد رای شما ندارد و فقط خرید ترون و تعداد ترون محاسبه خواهد شد. در رای‌گیری، شما به ابر نماینده مورد نظر خود رای می‌دهید. شبکه ترون همواره ۲۷ ابر نماینده دارد که فرایند تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک جدید را به عهده می‌گیرند. اگر کاندیدایی که شما به آن رای داده‌اید عضوی از این ۲۷ ابر نماینده باشد، به ازای ایجاد هر بلوک جدید از شبکه ترون توکن‌های TRX را به عنوان پاداش دریافت می‌کند. سپس، پس از کسر کمیسیون و حق‌العمل خود توکن‌های باقی‌مانده را در میان رای‌دهندگانی که او را انتخاب کرده‌اند (از جمله شما) تقسیم می‌کند.

اگر بتوانید ۹۹۹۹ توکن TRX را در شبکه انباشت کنید، خودتان می‌توانید کاندیدای ابر نمایندگی باشید تا کاربران به شما رای دهند. اگر ابر نماینده شدید مراقب باشید! با اینکه اختیار با شماست و می‌توانید تعیین کنید که چه مقدار از پاداش را برای خود بردارید و چه مقدار را تقسیم کنید، اگر رای‌دهندگان از شما ناراضی باشند رای خود را پس می‌گیرند و شما دیگر ابر نماینده نخواهید بود. شما نیز اگر از ابر نماینده خود ناراضی بودید، می‌توانید رایی که به او داده‌اید را پس بگیرید.

برای استخراج ترون به چه کیف پولی نیاز است؟

برای دریافت پاداش‌های خود فرقی ندارد که از چه کیف پولی استفاده کنید. اما برای انباشت سرمایه و حضور در فرایند رای گیری، چه به عنوان کاندیدا و چه به‌عنوان رای‌دهنده، باید TRX‌های خود را در کیف پول ترون‌ لینک (TronLink) قرار دهید و کیف پول را به اتر اسکن متصل نمایید.

آیا می‌توان ترون را با موبایل استخراج کرد؟

بله؛ شما نه تنها می‌توانید فرایند استخراج ترون از اتر اسکن را با موبایل انجام دهید، بلکه می‌توانید با دانلود و نصب نرم‌افزاری به نام ماینر گیت (Miner Gate) به استخراج ترون روی گوشی خود بپردازید. البته رم گوشی شما باید حداقل ۲ گیگابایت باشد. اما به یاد داشته باشید که استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل، باتری و اینترنت زیادی مصرف می‌کند. در ضمن، استخراج ترون فقط با گوشی‌های اندرویدی امکان‌پذیر است و این کار در گوشی‌های آیفون ممکن نیست.

آیا می‌توان ترون را با ویندوز استخراج کرد؟

بله؛ برای انجام اینکار باید به وب سایت tron-mining.com مراجعه کنید و با اتصال به استخرهای استخراج اتریوم، قدرت محاسباتی دستگاه خود را در اختیار آنها قرار دهید. سپس، اتریوم‌های استخراج‌شده بلافاصله و به صورت خودکار به ترون تبدیل می‌شوند و در اختیار شما قرار می‌گیرند. به یاد داشته باشید که برای این کار به یک رایانه قدرتمند نیاز دارید.

آیا ترون ارزش استخراج دارد؟

این موضوع به برخی از عوامل، از جمله قیمت ترون و هزینه قبوض برق منطقه شما بستگی دارد. به طور کلی، ارزهای دیجیتال فقط زمانی ارزش استخراج دارند که بخواهید مقدار قابل توجهی پول را در این کار سرمایه‌گذاری کنید. اگر شروع می‌خواهید کنید، در ابتدا قیمت ترون را در همان روز بررسی کنید و ببینید که آیا می‌توانید از این طریق سود کسب کنید یا خیر. به یاد داشته باشید سرمایه گذاری در خرید ترون میتواند از استخراج آن به صرفه تر باشد. که قبل از هر تصمیمی، باید تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید.

بهترین راه برای استخراج ترون چیست؟

روش‌های مختلفی برای استخراج ترون از جمله اپلیکیشن‌های موبایل، وب‌سایت‌های رأی‌گیری یا مشاهده تبلیغات و همچنین بازی‌ها وجود دارد. اینکه از چه روشی برای کسب ترون استفاده کنید به شما بستگی دارد. اگر نمی‌خواهید زحمت زیادی بکشید و دوست دارید پول‌تان برای‌تان کار کند،‌ روش اتر اسکن را انتخاب کنید. اگر تازه‌کار هستید و فقط می‌خواهید با فضا آشنا شوید، ماینرگیت می‌تواند برای شما کمک کننده باشد و اگر می‌خواهید سرمایه و وقت‌ خود را به طرز جدی به استخراج ترون اختصاص دهید، می‌توانید تجهیزات قدرتمند بخرید و با استفاده از استخرهای استخراج شروع به کار کنید.

همچنین علاوه بر استخراج ترون شما می‌توانید نسبت به خرید ترون نیز اقدام کنید. صرافی‌های معتبری همانند صرافی ارز دیجیتال والکس وجود دارند که شما بر اساس نیاز و بررسی امنیت آنها می‌توانید از هر کدام استفاده کنید.

منبع :

https://farnet.io/1401/07/324140/is-tron-mining-possible-on-a-mobile-phone/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.