نرم افزار حسابداری ابری، ترند دنیای تکنولوژی

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری برای هر سازمان، چالش‌های مختص به خود را دارد؛ چرا که هر کسب‌وکاری متناسب با نوع فعالیت و نیازهای مختص به صنعت خود، به نرم‌افزاری با قابلیت‌های متفاوت و متنوع نیاز دارد و اساسا نمی‌توان برای تمام کسب‌وکارها یک نسخه واحد پیچید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بدیهی است دسته‌ای از قابلیت‌ها که برای مدیریت و پردازش داده‌های مالی و گزارش‌گیری استفاده می‌شوند، در تمام نرم‌افزارهای حسابداری مشترک باشند؛ اما قابلیت‌های یک نرم‌‎افزاری حسابداری خوب و کاربردی محدود به این موارد عمومی نیست.

جالب است بدانید که یکی از ترند‌های امروزه دنیای تکنولوژی، نرم افزارهای حسابداری ابری هستند. انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و دسترسی‌پذیری بالای نرم‌افزار حسابداری آنلاین یا ابری می‌تواند تحولات مثبت و اثر‌گذاری در سیستم مدیریت سازمان ایجاد کند. در ادامه قصد داریم تا به مهم‌ترین نکاتی اشاره کنیم که در انتخاب نرم‌افزار حسابداری ابری باید به آن توجه نمود. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین امکانات نرم‌افزار حسابداری خوب

پیش از آنکه به دنبال بررسی امکانات و ویژگی‌های مختلف بروید، می‌بایست به طور دقیق مشخص کنید که به چه قابلیت‌هایی در سازمان نیاز دارید و کدام یک از این ویژگی‌ها برای شما اولویت دارد. مشخص کردن این اولویت‌ها شما را در انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری ابری درست همراهی می‌کند.

یک نرم‌افزار حسابداری خوب بایستی تمامی قابلیت‌ها و امکانات کلیدی مورد انتظار شما از یک نرم‌افزار حسابداری را ارائه نماید.  امکاناتی همچون قابلیت گزارش‌دهی، مدیریت دفاتر کل، حساب‌های پرداختی و دریافتی و حتی قابلیت پشتیبانی از واحدهای پولی مختلف و غیره، مشمول این موارد هستند.

علاوه بر این، یک نرم افزار حسابداری ابری خوب باید مقیاس‌پذیر و منعطف باشد و قابلیت یکپارچه‌سازی با دیگر سیستم‌های سازمان را داشته باشد تا با توسعه کسب‌وکار، بتوان به راحتی آن را متناسب با فعالیت‌های شرکت توسعه و ارتقا داد.

سازگاری نرم‌افزار حسابداری با حساب‌های بانکی شرکت و امکان اتصال آن به سیستم‌های بانکی مختلف، باعث ساده‌تر شدن انجام فرآیندها و صرفه‌جویی در وقت می‌شود. مدیران کسب‌وکارها بایستی توجه نمایند که نرم‌افزار انتخابی آن‌ها حتما قابلیت‌های کلیدی مورد نیاز صنعت فعالیت‌شان را به درستی ارائه دهد.

بهترین نرم‌افزار حسابداری ابری برای سازمان نرم‌افزاری است که کارکنان به‌راحتی بتوانند با آن کار کنند و نیاز خود را مرتفع سازند. سهولت در استفاده از قابلیت‎‌های نرم‌افزار، سرعت عمل و کارایی پرسنل را افزایش داده و موجب تشدید حس رضایت آن‌ها از انجام امور می‌شود.

مزیت‌های نرم‌افزار حسابداری آنلاین و ابری

پیش از این اشاره کردیم که امروزه استفاده از نرم‌افزارهای ابری یکی از ترندهای اخیر دنیای کسب‌وکار به شمار می‌رود. به‌طور کلی این سیستم‌ها با بهبود دسترسی کارکنان به نرم‌افزار و سهولت در راه‌اندازی، بخش زیادی از دغدغه‌های کسب‌وکارهای امروزی را به خوبی برطرف کرده‌اند.

با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ابری، دیگر لازم نیست قفل نرم‌افزار خریداری شده را بر روی تک تک سیستم‌ها نصب کرد؛ بلکه با اتصال به اینترنت و از طریق یک مرورگر وب، می‌توان سرویس ارائه شده از سوی سرویس‌دهنده ابری را روی هر سیستمی در هر ساعت از شبانه روز اجرا کرده و مورد استفاده قرار داد.

ابری بودن نرم‌افزار حسابداری به شما این قابلیت را می‌دهد تا از راه دور به گستره وسیعی از اطلاعات و عملیات مورد نیاز دسترسی داشته باشید. این موضوع در مورد یک نرم‌افزار حسابداری هنگامی اهمیت خود را نشان می‌دهد که به طور مثال افراد نیاز داشته باشند بدون حضور در دفتر محل کار، برخی چک‌ها و اسناد را پرینت گرفته و فرآیند مورد نظر را تکمیل نمایند.

گذشته از این، رایانش ابری و فناوری‌های ابری می‌توانند به بهبود امنیت سیستم‌های سازمان نیز کمک شایانی نمایند؛ شما می‌توانید سطوح دسترسی لازم برای هر کاربر را تعریف کرده و کنترل لازم بر عملکرد هر یک از آن‌ها را بر سیستم داشته باشید.

از دیگر مزایای نرم‌افزارهای ابری آن است که به‌روزرسانی این سیستم‌ها بر‌خلاف نرم‌افزار‌های آفلاین دشوار نیست و نیاز به نگه‌داری و پشتیبانی کمتری نیز دارند. از دیگر عواملی که باعث می‌شود این معیار برای سازمان‌ها کوچک و متوسط بیش از بقیه اهمیت پیدا کند آن است که برای مدیریت و پشتیبانی سیستم‌های ابری، نیازی به استخدام یک نیروی جداگانه ندارند و شرکت‌های سرویس‌دهنده خودکار پشتیبانی را برای شما انجام می‌دهند.

به طور معمول نرم‌افزارهای ابری مقرون به صرفه و ارزان هستند و شارژ استفاده از امکانات آن‌ها به شکل پرداخت حق اشتراک ماهانه یا سالانه تعریف می‌شود. نا‌گفته نماند که هزینه پرداختی شما به تعداد کاربران و سطح امکاناتی که در اختیار می‌گیرید بستگی دارد.

لازم به ذکر است برخی از نرم‌افزارهای ابری نیز هزینه را بر پایه تعداد تراکنش‌هایی که انجام می‌شود، محاسبه می‌کنند. فراموش نکنید که زمان انتخاب نرم‌افزار حسابداری ابری، نیازهای فعلی و آتی کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید.

در نرم‌افزارهای ابری می‌توان مدتی بعد و بسته به نیاز ایجاد شده در سازمان، پنل کاربری را ارتقا داده و به نوعی آن را شخصی‌سازی نمود. با این حال بهتر است هنگام انتخاب نوع نرم‌افزار دقت کافی داشته باشید. چراکه ارتقا بسیار کم هزینه‌تر و کم دردسرتر از تعویض نرم‌افزار و سیستم است!

تمامی این ویژگی‌ها و مزایا در یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین وجود دارد؛ از این رو می‌توان آن را یک نرم‌افزار حسابداری خوب برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دانست که ضمن مقرون به‌صرفه بودن، قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای را نیز با خود به همراه دارد.

نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین فینتو

گروه نرم‌افزار مالی و منابع انسانی فینتو یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نرم‌افزار‌های سازمانی در ایران به حساب می‌آید. نرم‌افزار حسابداری ابری فینتو متناسب با فرآیند کسب‌وکارها طراحی شده و توان پاسخگویی به نیازهای عمومی و ویژه طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را دارد. نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، نه‌تنها پاسخ کاملی به تمامی نیازهای پردازشی سازمان شما است، بلکه انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی در کسب‌وکارتان خلق می‌نماید. برای 15 روز استفاده از خدمات رایگان فینتو، همین حالا اقدام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.