آیا استانداردترین رزومه ساز آنلاین در ایران را می شناسید؟

ارسال رزومه کاری را می‌توان اولین گام در جهت آشنایی کارفرما با کارجو دانست. به همین دلیل است که همواره توصیه می‌شود در هنگام نوشتن رزومه کاری، به اصول رزومه نویسی توجه ویژه‌ای شود. چنانچه یک رزومه کاری به شکلی استاندارد نوشته شود، می‌تواند در جلب نظر کارفرما تأثیر زیادی داشته باشد. به دلیل حساسیت‌های موجود در نحوه نوشتن رزومه، استفاده از یک رزومه ساز، کاری بسیار منطقی خواهد بود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در حقیقت یک رزومه‌ساز استاندارد با ایجاد فرم خام رزومه، دغدغه فرد جویای کار را برای ساخت رزومه‌ای استاندارد با قالبی مناسب برطرف می‌کند. به‌علاوه گزینه‌های پیشنهادی در رزومه سازهای آنلاین، خیال کارجویان را از بابت داشتن یک رزومه حرفه‌ای راحت می‌کند. در این مقاله ضمن بررسی اصول رزومه نویسی، به معرفی ویژگی‌های استانداردترین رزومه‌ساز آنلاین در ایران می‌پردازیم.

نگاهی به اصول رزومه نویسی حرفه‌ای

در فرآیند کاریابی آشنایی با اصول رزومه نویسی و نحوه نوشتن یک نمونه رزومه استاندارد، مهم ترین و اولین گام در جلب نظر کارفرما برای دعوت به مصاحبه شغلی است. چنانچه فرمت رزومه ارسالی به آگهی های استخدامی دارای ساختاری مناسب باشد، می‌تواند فرد جویای کار را در نظر کارفرمایان به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای همکاری نمایش دهد.

همچنین یک رزومه استاندارد، رزومه‌ای خوانا است که اطلاعات را به شکلی واضح به کارفرما منتقل می‌کند. به دلیل پیچیدگی‌هایی که در ساخت رزومه‌ای استاندارد وجود دارد، معمولا استفاده از یک سایت رزومه ساز گزینه‌ای منطقی خواهد بود. در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری درباره ویژگی‌های یکی از حرفه‌ای‌ترین رزومه سازهای آنلاین در ایران ارائه خواهیم کرد.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که «بهترین روش برای نوشتن رزومه کاری چیست؟». برای پاسخگویی به این سوال و قبل از جستجوی شغل موردعلاقه خود، بهتر است به اصول رزومه نویسی حرفه‌ای که در ادامه آورده شده است، توجه کنید.

تعداد صفحات یک رزومه کاری استاندارد

پیشنهاد می‌شود یک رزومه کاری بیشتر از 2 صفحه نباشد. دلیل این موضوع این است که اغلب کارفرمایان زمان کافی را برای مطالعه کامل رزومه در اختیار ندارند. همچنین با طولانی کردن رزومه کاری، معمولا به موارد غیرضروری پرداخته می‌شود. فراموش نکنید که همواره باید مواردی را در سوابق تحصیلی و سوابق شغلی خود ذکر کنید که بتواند به ارزش رزومه شما اضافه نماید.

فرمت رزومه

فرمت رزومه باید به شکلی باشد که مطالعه رزومه را برای کارفرما آسان نماید. درنتیجه باید از بین قالب های متنوع پیشنهادی برای ساخت رزومه آنلاین، مناسب‌ترین قالب و فرمت رزومه را انتخاب نمایید.

اطلاعات تماس

در یک نمونه رزومه استاندارد، اطلاعات تماس کارجو معمولا جزء کلمات کلیدی و اولین اطلاعاتی است که مورداشاره قرار می‌گیرد. نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و ایمیل، مهم ترین اطلاعاتی هستند که باید در هنگام نوشتن رزومه موردتوجه قرار گیرند.

معمولا این اطلاعات به همراه نشانی سایت شخصی و پروفایل لینکدین، در بخش سربرگ رزومه کاری بیان می‌شوند. همچنین ذکر نام شهر محل سکونت، می‌تواند به کارفرمایان در انتخاب گزینه استخدامی مناسب کمک نماید.

بخش معرفی در رزومه

معمولا در یک فرم خام رزومه بخشی با عنوان معرفی، خلاصه رزومه یا پروفایل رزومه، بعد از اطلاعات تماس آورده می‌شود. در این بخش فرد کارجو باید به شکل خلاصه، مهم ترین توانمندی‌ها و سوابق تحصیلی یا سوابق شغلی خود را بیان نماید.

در حقیقت با بیان مهم ترین ویژگی‌ها و سوابق شغلی یا سوابق تحصیلی در این بخش به‌عنوان کلمات کلیدی در رزومه، فرد کارجو خود را به‌عنوان مناسب‌ترین گزینه استخدامی برای موقعیت شغلی موردنظر معرفی می‌کند.

به یاد داشته باشید که مهم ترین دستاوردهای شغلی و تحصیلی خود را در این قسمت از رزومه کاری به شکلی بیان کنید که موجب تمایز شما از سایر رقبای استخدامی شود. همچنین در هنگام نوشتن این بخش از رزومه کاری به موارد زیر توجه کنید:

  • خود را به شکل خلاصه و در 2 الی 4 خط معرفی کنید.
  • تنها مهم ترین مهارت های خود را که موردتوجه کارفرما برای فرصت شغلی موردنظر هستند ذکر کنید.
  • به مرتبط‌ترین حوزه کاری در سوابق شغلی خود اشاره کنید.
  • دستاوردی قابل‌توجه در سوابق شغلی یا سوابق تحصیلی خود را ذکر کنید.
  • از بیان عبارت‌های کلی و کلیشه‌ای در هنگام نوشتن رزومه خودداری کنید.

نحوه بیان مهارت های فرد کارجو در فرم خام رزومه ساز

مهارت های خود را به شکل خلاصه در رزومه بیان کنید. مهارت های مورداشاره در رزومه باید کاملا مرتبط با موقعیت شغلی موردنظر کارفرما باشند. معمولا کارفرمایان بخش مرتبط با مهارت های فرد کارجو را به‌سرعت بررسی کرده تا از مناسب بودن فرد جویای کار برای موقعیت شغلی موردنظر خود مطمئن شوند. معمولا بیان 6 الی 8 مهارت، می‌تواند برای یک رزومه کاری استاندارد مناسب باشد.

نحوه بیان سوابق شغلی در رزومه

بهتر است سوابق شغلی خود را به ترتیب اولویت از تازه‌ترین تا قدیمی‌ترین تجربه‌های کاری، بیان کنید. سوابق شغلی یا حرفه‌ای شما می‌توانند کارهایی باشند که به ازای انجام آن‌ها دستمزدی دریافت کرده یا تنها به شکل داوطلبانه انجام داده‌اید. سوابق شغلی شما باید کاملا مرتبط با فرصت شغلی موردنظر باشند.

همچنین می‌توانید نحوه تسلط بر یکی از چالش‌های موجود در محیط کاری سابق خود را در این بخش از رزومه بیان کنید. این موضوع که چگونه توانسته‌اید به‌عنوان عضوی از یک تیم یا به شکل مستقل بر مشکلی در محیط کار غلبه کنید، قطعا تأثیر مثبتی بر نظر کارفرمایان خواهد داشت.

نحوه نوشتن سوابق تحصیلی در رزومه کاری

مهم‌ ترین و مرتبط‌ترین سوابق تحصیلی و دوره‌های آموزشی خود را در بخش مرتبط با سوابق تحصیلی ذکر کنید. بهتر است آخرین مدرک تحصیلی را در اولویت بالاتری قرار داده و سایر سوابق تحصیلی را در ادامه ذکر کنید. تاریخ فارغ‌التحصیلی، معدل و نام دانشگاه یا موسسه آموزشی، می‌توانند در بخش سوابق تحصیلی مورداشاره قرار گیرند.

رزومه ساز جاب ویژن: یک رزومه ساز آنلاین حرفه‌ای

در بخش قبلی به اصول رزومه نویسی استاندارد و حرفه‌ای اشاره کردیم. با توجه به زمان‌بر بودن نوشتن رزومه کاری و دشواری‌هایی که ساخت رزومه برای موقعیت‌های شغلی مختلف دارد، بهتر است همواره از یک رزومه ساز آنلاین برای ساخت رزومه کاری خود استفاده کنید.

یکی از رزومه سازهای آنلاین حرفه‌ای در ایران، رزومه‌ساز آنلاین جاب ویژن است. ساخت رزومه با استفاده از رزومه‌ساز جاب ویژن مزایای مختلفی دارد. در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی‌های این رزومه ساز آورده شده است:

  • ارائه قالبی استاندارد و منحصربه‌فرد
  • رعایت سادگی در فرمت رزومه و استفاده از فونت‌های ساده که به راحت‌تر شدن مطالعه رزومه کمک می‌کند.
  • ارائه فهرستی از مهارت های موردتوجه کارفرمایان برای نوشتن در فرم خام رزومه
  • امکان افزودن فایل معرفی صوتی به رزومه کاری
  • دسترسی آنلاین به رزومه و امکان ویرایش رزومه کاری در هر زمان
  • امکان دریافت لینک منحصربه‌فرد رزومه
  • امکان اشتراک‌گذاری رزومه کاری در شبکه‌های اجتماعی
  • ارائه فرم خام رزومه به زبان‌های فارسی و انگلیسی
  • امکان افزودن نمونه کار و نتایج آزمون شخصیت‌شناسی به رزومه کاری
  • امکان افزودن فایل ضمیمه به رزومه کاری ساخته‌شده

جمع‌بندی

بدون داشتن یک رزومه کاری مناسب، نمی‌توان انتظاری برای یافتن شغلی دلخواه در مدت‌زمانی کوتاه داشت. در حقیقت نحوه نوشتن رزومه کاری می‌تواند تأثیری قابل‌توجه بر تحقق اهداف شغلی فرد کارجو داشته باشد.

در این مقاله با معرفی اصول رزومه نویسی، ویژگی‌های یک نمونه رزومه استاندارد را معرفی کردیم. همچنین با معرفی ویژگی‌ها و مشخصات استانداردترین رزومه ساز آنلاین در ایران، شما را در انتخاب بهترین رزومه‌ساز موجود یاری نمودیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.