انواع روش های پرداخت ارزی – افراد ساکن ایران از کدام روش ها می توانند استفاده کنند؟

دلایل زیادی از جمله خرید یک محصول از سایت های خارجی، خرید خدمات از یک سایت خارجی، پرداخت هزینه هتل، هواپیما، آزمون های خارجی و … می تواند نظر شما را به خواندن این مطلب تا انتها جلب کند. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل روش های پرداخت ارزی را بررسی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چه روش هایی برای پرداخت های ارزی وجود دارد؟

در خارج از کشور هم مانند ایران سرویس های ارزی متفاوتی وجود دارند که به کاربرانشان برای انجام پرداخت های ارزی خدمات می دهند. برخی از این سرویس ها با گسترش خدماتشان به صورت بین المللی خدمات خود را جهانی کرده تا افراد بتوانند به راحتی مبادلات ارزی خود را انجام دهند. برخی از این سرویس ها را در ادامه معرفی می کنیم

استفاده از حساب پی پال برای انجام پرداخت های ارزی

پی پال یک شرکت محبوب و پر کاربر جهانی است که در اغلب کشورهای جهان فعالیت دارد و تقریبا از همه ارزهای کشورها پشتیبانی می کند. البته کشورهایی که تحت تحریم هستند از شامل خدمات این کشور نمی شوند.

افرادی که حساب پی پال دارند می توانند به راحتی تنها با وارد کردن ایمیل حساب پی پال خود پرداخت خود را انجام دهند و مبلغ مورد نظر به صورت خودکار از حسابشان کسر می شود. یکی از ویژگی های مهم این حساب این است که شما می توانید خریدتان را با هر ارزی انجام دهید برای مثال اگر شما دلار در حساب پی پال تان دارید و قصد خرید یک محصول با واحد ارزی رینگیت مالزی را دارید پی پال به صورت خودکار تبدیل ارز دلار به پی پال را برای شما انجام می دهد.

خب شاید برای تان این سوال پیش بیاید ما که در ایران هستیم چطور باید این پرداخت ها را انجام دهیم؟

کاربران ایرانی هم می توانند با مشخصات خودشان از ایران افتتاح حساب پی پال را انجام دهند و خریدهایشان را با هر ارزی انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم که حتما از صفحه افتتاح حساب پی پال در ایران دیدن کنید.

انواع روش های ارزی کدام استاستفاده از کارت های اعتباری برای انجام پرداخت های ارزی

کارت های اعتباری ویزا و مستر هم مانند پی پال محبوبیت زیادی را بین کاربران دارند و اکثر وب سایت هایی که پرداخت ارزی دارند از این کارت ها پشتیبانی می کنند. روش کار این کارت ها مانند کارت های بانکی کشور خودمان است به این صورت که با وارد کردن اطلاعات روی کارت مانند شماره کارت، CVV2، تاریخ انقضا و… مبلغ مورد نظر از حساب شما کسر می شود و خریدتان انجام می شود.

کاربران ایرانی هم می توانند از طریق لینک زیر در سایت میناپی درخواست افتتاح حساب دهند تا بتوانند پرداخت های ارزی شان را به راحتی انجام دهند.

صدور ویزا کارت فیزیکی از ایران

استفاده از ارزهای دیجیتال

روش دیگری که برای انجام پرداخت های ارزی به وجود آمده است استفاده از رمز ارزها و یا همان ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. این روش هم مانند روش های قبل به سرعت در حال پیش رفت است اما به گستردگی خدمات دو شرکت قبل نیست. با این حال برخی از سایت ها از این روش پشتیبانی می کنند.
خوشبختانه تحریم های صورت گرفته علیه ایران مانعی برای استفاده از این خدمات برای ما ایجاد نمی کند. هر کاربر می تواند یک کیف پول مجازی و یا فیزیکی برای خود داشته باشد و هنگام خرید با انتقال پول به کیف پول مقصد خریدهای خود را انجام دهد.
همانطور که گفته شد این روش می تواند برای کاربران ایرانی راحت تر باشد اما توصیه می شود که حتما موقع استفاده از این ارزها موارد امنیتی را رعایت کنید.

برای شارژ کیف پول خود و یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال می توانید از خدمات سایت میناپی استفاده کنید minapay.me

استفاده از خدمات سایت های واسط

شرکت میناپی برای راحت تر کردن انجام این پرداخت ها برای کاربران ایرانی اقدام به انجام پرداخت های ارزی کاربران سایت خود می نماید. به این صورت که کاربر با وارد کردن آدرس صفحه پرداخت خود و مبلغ آن، معادل ریالی آن را به میناپی داده و میناپی با استفاده از حساب های خود پرداخت مورد نظر را انجام داده.
استفاده از این روش برای کاربرانی که نیاز به پرداخت های فوری دارند و یا اینکه شرایط ایجاد حساب را ندارند به شدت توصیه می شود.

برای انجام پرداخت های ارزی چه مواردی باید مد نظر قرار گرفته شود؟

روش هایی که برای انجام پرداهای ارزی بیان شد، هر کدام با توجه به شرکت ارائه دهنده سرویس ها دارای مزایا و معایبی هستند که لازم است فرد با توجه به نیاز ها و خرید که دارد موارد زیر در هنگام خرید مورد توجه قرار دهد.

  • سایتی که قصد خرید از آن را دارید کدام یک از روش ها را پشتیبانی می کند؟
  • کارمزد انقال برای کدام یک از روش ها برای شما به صرفه تر است؟

و…

همچین چند مورد هست که کاربران ایرانی باید برای انجام پرداخت های خود مد نظر قرار دهند:

  • افراد ایرانی برای انجام پرداخت های خود حتما باید از ای پی کشوری که حساب خود را تهیه کرده اند استفاده کنند
  • در تراکنس های خود اطلاعاتی که مربوط به کشور ایران باشد وارد نکنند
  • کارمزد تبدیل ریال به واحد پولی مد نظر خود را در نظر بگیرند
  • و…

مجموعه میناپی با بیش از 12 سال سابقه در ارائه این خدمات می تواند به صورت کاملا اختصاصی شما را برای تهیه هر یک از حساب های بانکی و یا انتخاب روش پرداخت با در نظر گرفتن شرایط راهنمایی کند. همواره هدف مجموعه میناپی ارائه خدمات با کیفیت به کاربران خود می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.