تحصیل رایگان در کانادا با گرفتن آسان بورسیه کامل

تحصیل در کانادا می تواند باعث ارتقای سطح علمی شده و از طرفی تضمین شغلی خوب در آینده باشد. افراد زیادی با آگاهی از این موضوع و البته مزایای بسیار زیاد دیگری که دارد سعی می کنند شرایطی را فراهم آورند که تحصیل رایگان در کانادا داشته باشند. چه چیزی بهتر از این؟ اما باید ببینیم این شرایط شدنی است؟ چگونه و از چه طریقی؟ بله شدنی است. در مورد چگونگی آن صحبت خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تحصیل رایگان در کانادا

تمامی افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند از تحصیل رایگان در کانادا در مقاطع قبل از دانشگاه برخوردار هستند. این افراد در دانشگاه هم هزینه خیلی کمی نسبت به دانشجویان بین المللی پرداخت می کنند. این هزینه یک چهارم یا یک پنجم هزینه ای است که دانشجویان بین المللی می پردازند.

به عنوان دانشجوی بین المللی برای تحصیل در هر کدام از دانشگاه های کانادا باید شهریه بپردازید مگر این که شرایط لازم را داشته باشید. چگونه؟

بورسیه تنها راهی است که دارید.اگر بتوانید بورسیه کانادا را دریافت کنید نه تنها هزینه های تحصیل بلکه هزینه های اقامت و هزینه های جاری زندگی تان هم پوشش داده می شود.

شرایطی تحصیل رایگان در کانادا

اولین کار این است که به یک دانشگاه یا موسسه آموزشی درخواست بدهید. مواردی وجود دارد که شانس تان را برای دریافت بورسیه فول فاند که باعث تحصیل رایگان می شود، افزایش می دهد. شما می توانید چند درخواست برای بورسیه به منابع ارائه دهنده آن تحویل دهید و امیدوار باشید که یکی از آن ها پذیرفته شود.

نکاتی وجود دارد که قبل از خواندن بقیه مطلب باید به آن ها دقت کنید. بیشتر بورسیه های تحصیلی مربوط به دوره های تحصیلی تمام وقت است.

بورسیه فول فاند برای کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به مقطع کارشناسی شرایط راحت تری دارد. در دوره کارشناسی دریافت این بورسیه با رقابت شدیدتری همراه است.

معدل و ریز نمرات تان مهم است

در صورتی که بخواهید در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهید معدل و ریز نمرات تان خیلی مهم است. در واقع می توان این فاکتور را یکی از اثرگذارترین ها در دریافت بورسیه دانست. کالج ها و دانشگاه ها بر اساس معدل شرایط تحصیلی تان را پیش بینی می کنند.

وقتی می خواهید بورسیه بگیرید حساسیت بالایی روی ریز نمرات تان وجود دارد. هر دانشگاه شرایط خاص خودش را دارد اما معمولا معدل بالای 17 لازم است.

مدرک زبان اثرگذار است

برای دریافت بورسیه داشتن مدرک زبان و نمره بالا در آن نقش مهمی دارد. این مدرک می تواند مربوط به آزمون های مختف تافل، آلتس و.. باشد.

در صورتی که دانشجوی بین المللی محسوب می شوید و زبان اصلی تان انگلیسی نیست باید در یکی از آزمون های معتبر شرکت کرده و حداقل نمره لازم را کسب نمایید.

نمره حداقل مد نظر باز هم به دانشگاه بستگی دارد ولی خوب است که نمره تان بالای 7.5 یا 8 آیلتس و یا معادل آن برای دیگر آزمون ها باشد.

امور تحقیقاتی و پژوهشی مهم است

داشتن تحقیقات و امور پژوهشی می تواند شانس شما را برای دریافت بورسیه افزایش دهد. مخصوصا اگر رشته تان به زمینه های مختلف تحقیقاتی مثل ریاضی، مهندسی، تکنولوژی و… مربوط است.

تجربه شما در این زمینه می تواند یک مقاله باشد، یک اثر خاص و یا یک پروژه. در هر صورت این تجربیات شانس تان را برای دریافت بورسیه افزایش خواهد داد.

دانشجویان کارشناسی ارشد در صورتی که تجربه تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشند شانس زیادی برای دریافت بورسیه فول فاند دارند.

داشتن مدرک آزمون های GRE، GMAT، Casper و… شانس تان را افزایش می دهد.

شرکت در این آزمون ها می تواند اجباری از طرف دانشگاه باشد یا این که کاملا اختیاری باشد. معمولا برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اجبارا باید در این آزمون ها ثبت شرکت کنید. در صورتی که در این آزمون ها نمره بالایی داشته باشید شانس تان برای دریافت بورسیه افزایش می یابد. در صورتی که به صورت داوطلبانه در این آزمون ها شرکت کرده و نمره خوبی هم کسب کرده باشید، از این نظرهم امتیاز خوبی خواهید گرفت.

آزمون GRE معمولا برای سنجیدن مهارت های مختلف شما در زمینه های ریاضیات و علوم محاسباتی، مقاله نویسی و ادراک مفاهیم برگزار می شود.

داشتن مقاله مهم است

در صورتی که در دوره های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یک ژورنال معتبر و آکادمیک مقاله یا مقالاتی را منتشر کرده باشید شانس بیشتری برای دریافت بورسیه دارید.

دقت کنید که تحقیق و پژوهش و داشتن مقالات معتبر را نمی توان در زمان کوتاهی به انجام رساند. در صورتی که می خواهید تحصیلات تان را در سطح بالایی پیش ببرید یا از شرایط و فرصت های بورسیه بهره مند شوید باید از همان ابتدای تحصیل برای آن برنامه ریزی کنید.

شرکت در برنامه های اجتماعی را هم فراموش نکنید

در صورتی که در برنامه های مختلف اجتماعی و ارزشی شرکت داشته اید و این کار را کاملا داوطلبانه انجام داده اید در دریافت بورسیه برایتان امیتاز مهمی خواهد بود.

بورسیه های کامل کانادا

چگونه بورسیه های کامل کانادا را پیدا کنم؟

اینترنت خودش منبع کاملی برای پیدا کردن بورسیه های مختلف است. بورسیه های فول فاند کانادا را هم می توانید از همین طریق پیدا کنید. صفحه بورسیه تحصیلی کانادا می تواند به شما کمک کند.

با یک جستجوی حرفه ای در گوگل ( قطعا به زبان انگلیسی) می توانید از لیست این بورسیه ها مطلع شوید. با این روش حتما تعدادی لینک به سایت های رسمی و اصلی پیدا می کنید. می توانید به این سایت ها مراجعه کرده و اطلاعات کاملتر و دقیق تری پیدا کنید.

برای انتخاب بورسیه های کامل و یا نحوه اقدام برای آن ها می توایند با کارشناسان مجرب مشورت نمایید. پس از پیدا کردن بورسیه های مد نظر باید برای تعدادی از آن ها درخواست بدهید. همان گونه که اشاره شد دریافت بورسیه کامل کار آسانی نیست. با درخواست برای چندین مورد از این بورسیه ها شانس تان می تواند افزایش یابد. دقت کنید که تمامی مدارک لازم را با دقت کامل ارسال نمایید.

نکات مهم در مورد بورسیه تحصیلی کانادا

نکات زیر باعث می شود بتوانید با آگاهی بیشتر برای دریافت بورسیه ها اقدام نمایید.

حواستان به زمان باشد

برای دریافت بورسیه از قبل برنامه ریزی کنید. مهم است که بورسیه ها را به موقع جستجو کنید و مرتبا پیگیر آن ها باشید.

لازم است خیلی زودتر از زمانی که مد نظرتان است برای بورسیه اقدام نمایید.

تحقیقات لازم را انجام دهید

دولت کانادا بورسیه های مختلفی برای دانشجویان و دانش آموزان در نظر می گیرد. هم چنین بورسیه های استانی، سازمان های غیر انتفاعی و بنیادهای خصوصی را هم داریم. تحقیقات کامل باعث می شود فرصت های بیشتری را شناسایی نمایید.

مدارک کامل یادتان نرود

ارسال به موقع و کامل مدارک لازم خیلی مهم است. هر دانشگاه ممکن است مدارک متفاوتی از شما بخواهد.

کمک هزینه های تحصیلی را فراموش نکنید

شاید نتوانید از بورسیه فول فاند بهره مند شوید اما کمک هزینه های تحصیلی را هم یادتان نرود. در صورتی که با توجه به شرایط خودتان مبلغ کمک هزینه تحصیلی کافی به نظر می رسد آن را از دست ندهید.

** به صورت کلی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کانادا بدون هیچ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی باز هم نسبت به بسیاری از دیگر کشورهای جهان، مقرون به صرفه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.