۵ ویژگی مهم نرم افزار انبارداری که قبل از خرید باید بدانید

انبار سنگ بنای هر سازمان تولیدی است. در واقع انبار مرکزی است که در آن کالاها تهیه ذخیره و برای پردازش بیشتر توزیع می شوند. سیستم مدیریت انبار از انجام عملیات انبار های اصلی و جزئی مانند بازرسی تهیه پذیرش واگذاری چیدن بسته بندی مونتاژ سفارش و حمل و نقل تشکیل شده که به هدایت یا اعتبار سنجی هر مرحله به ثبت موجودی بهبود می بخشد. نرم افزار انبارداری یک پیش نیاز برای مدیریت زنجیره تامین کالا است. که به طور یکپارچه تقاضای مشتری و کانال‌های توزیع را مدیریت می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به دیگر ویژگی های نرم افزارهای انبارداری بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با استفاده از نرم افزار انبارداری، کارکنان این بخش توانسته‌اند عملیات روزانه خود را به شکلی منظم، سامان دهند. نرم افزاری انبارداری می تواند بهره وری نیروی کار را با توجه به میزان موجودی کالا در زمان واقعی، افزایش دقت انبار و همچنین کاهش خطرات احتمالی بهبود بخشد. از دیگر ویژگی های نرم افزار انبارداری عدم نیاز به مصرف کاغذ و همینطور فرآیندهای دستی است. و به میزان قابل توجهی اتوماسیون عملیات انبار را تسهیل کرده و باعث صرفه جویی در زمان کارکنان می شود.

نقطه کنترل واحد

مدیریت انبار شامل کنترل تمام فرآیند ها و دارایی های موجود در یک انبار است. یک نرم افزار انبارداری قدرتمند مدرن در واقع به عنوان یک برج مراقبت واحد برای تجسم تمام فعالیت ها در انبار و همچنین انجام هرگونه اقدام مورد نیاز جهت بهبود عملکرد، عمل می کند. نرم افزار انبارداری باید قابلیت کنترل فعالیت‌ها، اتصال یکپارچه به سیستم عامل های مختلف و دستگاه های موبایل را داشته باشد. همچنین باید توانایی جمع آوری و بسته بندی مناسب و طبقه بندی بر اساس نیاز کاربر را داشته باشد.

داده های موجود در زمان واقعی

یکی از بزرگترین مسائل و چالش هایی که مدیران انبار با آنها مواجه هستند عدم مشاهده موجودی در زمان واقعی است. در واقع دید ضعیف و به موقع فعالیت ها از نقاط ضعف اصلی در تصمیم گیری‌ها هستند. انبار های امروزی نیاز به ورودی داده و پیوسته لحظه‌ای از چندین نقطه را دارند. نرم‌افزار انبار داری آمیسا همواره برآن بوده تا این قبیل از مشکل را برطرف کرده و در هر زمان به تمامی داده ها دسترسی داشت.

مدیریت هوشمند موجودی

به علت تغییر تقاضای مصرف کننده، مدیریت موجودی به مرور زمان چالش برانگیز تر شده و و زنجیره های تامین به دلیل همه‌گیری مختل می شوند. از دیگر قابلیت هایی که نرم افزار انبارداری مدرن باید دارا باشد، راهنمایی جهت طبقه بندی کردن موجودی ها متناسب با نوع مصرف و حفظ سطوح بهینه موجودی است. زمانی که از این نرم افزار ها استفاده می کنید کنترل و مدیریت موجودی آسان شده و به شکل بهتری محصولات مورد بررسی قرار میگیرند. از دیگر نرم افزار هایی که به شما کمک می کند تا امور مالی را به خوبی بهینه و مدیریت کنید، نرم افزار خزانه داری است. بدون شک قرار داشتن نرم افزارهای مالی مختلف در کنار هم موجب می شود تا تمامی فرایند ها به شکل هدفمندتری انجام گیرد.

تامین موجودی دقیق تر

در حال حاضر تعهدات برون‌سازمانی و برنامه هایی که به شکل بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرند باعث شده تا به روش های پیچیده تری در دسترس قرار بگیرند. برای اینکه بتوان این مبادلات را به شکل بهتری انجام داد و در موعد مقرر تمامی کنترل‌های لازم را روی این دارایی ها داشت و با نظارت عمیق بتوان تمامی تعهدات را انجام داد، نیاز است تا نرم افزارهایی استفاده کرد که داده ها را به روز کند و بتوان تمامی این فرایندها را به شکل خودکار و بهینه تری انجام داد.

تجزیه و تحلیل عملکرد و گزارش های در زمان واقعی

داده‌ها، از جمله مواردی هستند که برای هر مدیریت انبار از اهمیت بالایی برخوردار است. از این‌رو تصمیمات تجاری به طور فزاینده‌ای به تجزیه و تحلیل و معیارهای عملکرد متکی می‌شوند. بنابراین با توجه به پیشرفت هایی که تاکنون در این زمینه رخ داده، یک نرم افزار انبارداری در سال ۲۰۲۲ باید معیارهای لحظه ای را در زمان های مختلف مانند سفارش، کارایی انتخاب، سطوح موجودی، عملکرد کارگر، زمان تکمیل، استفاده از فضا و … را ارائه دهد.

بهترین نرم افزار حسابداری برای مدیریت انبار

در توضیحاتی که ارائه شد سعی کردیم تا ویژگی های مختلفی از نرم‌افزار حسابداری را مورد بررسی قرار داده و به نکات زیادی اشاره کنیم. بنابراین همواره باید دقت کنید تا نرم افزاری برای مدیریت انبار خود انتخاب کنید که تمامی این ویژگی ها را داشته باشد، تا به شکل بهینه و هدفمندی بتوانید انبار خود را مدیریت کنید. نرم افزار انبارداری آمیسا از نرم افزارهایی است که می‌تواند به بهبود فرآیند مدیریت انبار شما کمک کند. مجموعه آمیسا با بیش از دو دهه تجربه در زمینه تولید نرم افزارهای مالی به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه میباشد. با نرم افزار حسابداری آمیسا امور مالی خودتان را به بهترین نحو مدیریت کنید. جهت تهیه این نرم افزار می‌توانید به سایت آمیسا مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.