سود فارکس بیشتر است یا ارز دیجیتال؟

بازار فارکس یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ ترین بازارهای مالی در سطح بین‌المللی است که در حال حاضر بالاترین حجم معاملات در میان انواع بازارهای مالی را به خود اختصاص داده و از این نظر شرایط بسیار ایده‌آلی دارد. بازار ارز دیجیتال اما سابقه زیادی ندارد ولی با این حال، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازار‌ها برای سرمایه‌گذاری کاربران شده است. در این مقاله با شما همراه هستیم تا با بررسی قیمت ارز دیجیتال و شرایط مربوط به نوسانات قیمت در بازار رمز ارزها و همچنین تغییرات قیمت در جفت ارزهای موجود در بازار فارکس، مقایسه‌ای میان میزان سوددهی این دو بازار داشته باشیم و بدانیم که سود فارکس بیشتر است یا ارز دیجیتال؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نحوه تعیین شرایط سوددهی بازار فارکس و ارز دیجیتال

اگر کسی در ابتدای سال ۲۰۲۱ اقدام به خرید شیبا می‌کرد و یا در سال ۲۰۱۷ برای خرید اتریوم اقدام می‌نمود، در حال حاضر یک سرمایه میلیون دلاری در اختیار داشت. اتفاقات اینچنینی در بازار فارکس هم کم نبوده و سرمایه‌گذاران در این بازار نیز می‌توانستند با خرید و فروش جفت ارزها سرمایه هنگفتی برای خود رقم بزنند؛ اما سوال اصلی اینجاست که اگر قرار بر مقایسه میزان سوددهی بازار فارکس با بازار ارز دیجیتال باشد، چه شرایط و فاکتورهایی را باید رای این مقایسه در نظر بگیریم؟

در وهله اول باید بدانیم که میزان سوددهی هر بازار مالی بایستی بر اساس میانگینی از شرایط کل سهام و ارزهای عرضه شده در آن بازار ارزیابی شود. به‌عنوان مثال اگر خرید مانا در بازار ارز دیجیتال برای شما سود بسیار زیادی به دنبال داشته است، ممکن است خرید ارز دیجیتالی مانند لونا ضرر هنگفتی روی دست برخی از کاربران به‌جای گذاشته باشد. ازاین‌رو بایستی یک متوسط از این شرایط را برای مقایسه میان بازارهای مالی در نظر بگیریم.

همچنین با توجه به اینکه نوسان گیری یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی است، حداکثر میزان نوسانات در بازار‌ها نیز می‌تواند یکی از معیارهای مهم برای این مقایسه باشد. به‌عنوان نکته سوم نیز بایستی به تنوع روش‌های سرمایه‌گذاری در یک بازار مالی نیز اشاره داشته باشیم. وجود تنوع روش‌های سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تا امکان رسیدن به سود برای کاربران راحت‌تر فراهم باشد.

آخرین نکته که اتفاقا نکته بسیار مهمی هم برای مقایسه میزان سوددهی بازار فارکس و ارز دیجیتال است، مقایسه تعداد افرادی است که در این دو بازار موفق به کسب سودهای قابل توجه شده‌اند.

با دقت به این نکات و در نظر گرفتن شرایط بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال، در ادامه یک مقایسه کاملا تخصصی از میزان سوددهی این دو بازار را با هم مرور می‌کنیم.

سوددهی ارز دیجیتال چگونه است؟

خرید ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال از مدرن‌ترین بازارهای مالی در سطح بین‌المللی است که شما می‌توانید در آن از روش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری و کسب سود استفاده کنید. از خرید ارز دیجیتال گرفته تا امکان خرید و فروش زمین در پلتفرم‌هایی مانند متاورس ازجمله این روش‌ها هستند. حتی روش‌هایی مانند خرید تتر ارزان برای کاربران ایرانی می‌تواند یک مزیت بسیار بزرگ برای سوددهی باشد. یکسان بودن قیمت تتر با قیمت دلار و تورم موجود در ایران، باعث شده تا فروش و خرید تتر نیز تبدیل به یک روش سرمایه‌گذاری بسیار مناسب برای کاربران ایرانی شود.

وجود تنوع روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال باعث شده تا کاربران بتوانند متناسب با سلیقه و شخصیت خود در سرمایه‌گذاری از این ‌روش‌ها استفاده کنند. همین موضوع باعث شده تا به‌مراتب درصد بیشتری از سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال نسبت به بازار فارکس موفق به کسب سودهای قابل توجه شوند.

نکته بسیار مهم دیگر درباره نحوه سوددهی بازار ارز دیجیتال این است که رمز ارزهای عرضه شده در این بازار به‌نوعی به جهت کاربرد‌های پروژه و پلتفرم خود ارزش ذاتی دارند و ازاین‌رو سرمایه‌گذاران می‌توانند برای طولانی‌مدت آن‌ها را نگهداری کنند. به‌عنوان مثال ممکن است خرید اکسی به‌عنوان یک ارز دیجیتال پرکاربرد در کوتاه‌مدت سودی به دنبال نداشته باشد اما نگهداری آن برای طولانی‌مدت ممکن است برای سرمایه‌گذاران کاملا سودآور و جذاب باشد. در حالی که چنین شرایطی در بازار فارکس وجود نداشته و عمدتا خرید و فروش جفت ارزها در این بازار در کوتاه‌مدت انجام می‌شود.

چند درصد افراد در فارکس سود می‌کنند؟

سود فارکس

یکی از چالش‌های بسیار مهم درباره بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، شرایط و مسیر کسب سود از آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران است. به‌عنوان مثال، فرض می‌کنیم که بازار فارکس پتانسیل بسیار بالاتری داشته و امکان رسیدن به سود‌های بسیار زیاد در این بازار برای سرمایه‌گذاران خرد وجود داشته باشد. اما سوال اینجاست که برای رسیدن به سود در این بازار چه شرایطی بایستی تأمین شود و چند درصد از افراد سرمایه‌گذار در بازار فارکس می‌توانند به سود‌های این‌چنینی برسند؟

آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران خرد در بازار فارکس حساب‌های زیان ده داشته و عملا نمی‌توانند حتی سرمایه اولیه خود را در این بازار حفظ نمایند؛ بنابراین عملا سودده بودن بازار فارکس نیز نمی‌تواند مزیت قابل توجهی برای آن باشد.

بازار فارکس یک بازار فوق‌العاده حرفه‌ای است که برای کسب سود در آن نیاز به دانش و تجربه بسیار زیادی خواهید داشت. کسانی که دانش و تجربه خیلی بالایی داشته و از قوانین مدیریت سرمایه در بازار فارکس پیروی می‌کنند می‌توانند سود خوبی از این بازار در معاملات خود داشته باشند. جفت ارزها در بازار فارکس معمولا نوسانات بسیار زیادی در طول روز داشته و با توجه به وجود اهرم در این بازار امکان چند برابر کردن سود‌های حاصل شده نیز برای تریدر‌ها وجود دارد. به همین دلیل امکان ضرر کردن در بازار فارکس نیز بسیار زیاد است و کاربران زیادی نمی‌توانند سرمایه‌های اصلی خود را در این بازار حفظ نمایند.

سرمایه‌گذاری در فارکس یا ارز دیجیتال؟

جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد چرا که هر کس با توجه به میزان ریسک پذیری و سایر ویژگی‌های شخصیتی خود، بایستی دست به انتخاب میان این دو بازار بزند. برای اینکه در انتها یک نتیجه‌گیری از انتخاب میان سرمایه‌گذاری در فارکس یا ارز دیجیتال داشته باشیم لازم است تا ویژگی‌های هر دو بازار را بررسی کرده و سپس با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود، یکی از این دو بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

  • نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بیشتر است؛ قیمت ارز دیجیتال ممکن است در یک روز تا 90 درصد کاهش یا افزایش داشته باشد! بنابراین سرمایه شما با میزان بیشتری از ریسک مواجه خواهد شد.
  • روش‌های سرمایه گذاری متنوع‌تر و جذاب‌تری در بازار ارز دیجیتال نسبت به بازار فارکس وجود دارد.
  • بازار فارکس به صورت متمرکز اداره شده و نهادهای قانونی پاسخگوی مشکلات شما هستند درحالیکه بازار ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز اداره می‌شود. غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال مزایا و معایب مختص خود را دارد. این ویژگی حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند اما در صورت بروز مشکل در سرمایه گذاری، ممکن است کسی را برای پیگیری مشکل خود پیدا نکنید. البته درصورتی که از صرافی های معتبری مانند صرافی ارزپایا خرید خود را انجام دهید؛ می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته آن برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

در نهایت، با در نظر گرفتن تمام این ویژگی‌ها می‌توانید انتخاب درستی میان این دو بازار داشته باشید؛ در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید؛ صرافی ارز دیجیتال ارزپایا آماده است تا برای یک سرمایه گذاری ایمن و پرسود در کنار شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.