نقد و بررسی میکروفون بویا BOYA BY-M1

شاید با هدف اجرای پادکست، به دنبال میکروفونی مقرون به صرفه هستید. مدلی که استفاده از آن بدون دردسر بوده و حمل و نقلی آسان داشته باشد. به علاوه شاید قصد دارید که ویدیوهای آموزشی ضبط کنید و به میکروفونی نیاز دارید که بدون زحمت با گوینده جابه‌جا شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

احتمالا پیشنهاداتی که از سوی حرفه‌ای‌های ادیت ویدیو و تولید پادکست می‌شنوید این است که تا جایی که می‌توانید هزینه کنید. از طرفی شاید شما فردی ریسک پذیر هستید و به جای گوش دادن به حرف حرفه‌ای‌ها سراغ میکروفون‌های یقه‌ای clip on بروید.

میکروفون بویا BOYA BY-M1یک مدل کاندنسر با حساسیت بالا است که صدا را از تمام جهات اطراف میکروفون به صورت 360 درجه بازتولید می‌کند. کیفیتی درخور داشته و در حین جابه‌جایی نویز ناشی از حرکت را noise handling تا حد زیادی برطرف می‌کند. این میکروفون خصوصاً برای آنهایی که در حال یادگیری تولید پادکست، تولید محتوای ویدیویی و ادیت صدا هستند یک مدل درست و حسابی است و پس اندازتان هم حفظ می شود.

کاربرد این میکروفون بویا چیست؟

میکروفون یقه‌ای بویا BOYA M1 تقریباً هر جایی کاربرد دارد. وزنی بسیار سبک داشته و کابلی که به تجهیزات ضبطِ شما متصل می‌شود 6 متر طول دارد. این طول بلند فضای حرکتی مناسبی برای گوینده فراهم می‌کند. در این صورت اگر قرار است که میکروفون را به لپ‌تاپ، دوربین عکاسی یا دوربین فیلمبرداری که با فاصله از شما واقع است متصل کنید، مشکلی نخواهید داشت.

همچنین اگر در کار انواع مصاحبه نظیر مصاحبه‌های خبری یا پادکست هستید، میکروفون BOYA M1 گزینه‌ای کاربردی است. اگر در روند تولید پادکست، میکروفون را روی میز بین گویندگان قرار دهید، کار به خوبی پیش میرود. کیفیت صدا به قدری خوب است که احتمالا شما را متعجب می کند. به هر حال باید از معایب آن هم بگوییم و خاطرنشان می‌کنیم که به خاطر تنگی محدوده و عدم امکان تنظیم در جهتی خاص، تا حدی نویزها شنیده می شوند.

میکروفون بویا BY M1 برای چه شرایطی مناسب است؟

این میکروفون یقه‌ای مقرون به صرفه با انواع گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های DSLR ( از انواع برندها نظیر نیکون و کانن )، دوربین‌های فیلمبرداری Camcorder، رکوردرهای صدا، کامپیوترهای شخصی PC و لپ‌تاپ‌ها و دیگر تجهیزات سازگار است. میکرفون BY-M1‌ یک کاندنسر با الگوی قطبی 360 درجه omni-directional condenser بوده که طول کابل آن 6 متر است. از استاندارد اتصال طلا 1/8 inch 4-poleبه همراه یک آداپتور 1/4 اینچی برخوردار است. این درگاه اتصال باعث می‌شود تا با اکثر تجهیزات سازگار باشد.

این میکروفون یک مدل ایده‌آل برای اجرای انواع سخنرانی است. صدایی که از طریق BY-M1 ضبط می‌شود، مطلوب و با وضوح بالا است که صدای تک گوینده را به گوش مخاطبان می‌رساند. برای اینکه صدای چند گوینده را به گوش شنونده‌ها و بیننده‌ها برسانید و به دنبال شرایطی ایده‌آل هستید، بهتر است که از چند میکروفون و یک میکسر صدا استفاده کنید تا امکان چندین ورودی فراهم شود.

هر چند ضبط صدایی با کیفیت مطلوب از چند گوینده به وسیلة یک میکروفون کاری غیرممکن نیست؛ خصوصاً وقتی قرار است که نزدیک به هم باشند و صدای محیطی چندانی هم وارد دیافراگم میکروفون نشود.

مزایا و معایب میکروفون یقه‌ای بویا BOYA M1

مزایا:

  • اندازه‌ای کوچک و سبک با قابلیت حمل و نقل بسیار آسان
  • قیمتی بسیار مناسب با صرفه اقتصادی
  • رابط کاربری بسیار آسان برای همگان
  • راه‌اندازی سریع و بدون دردسر

معایب:

  • نیاز به باتری مدل LR44‌ دارد
  • بلندی کابل احتمال آسیب به آن را افزایش می‌دهد
  • برای ضبط چندنفره multi-person چندان مناسب نیست
  • کیفیت صدا در حد میکروفون پادکست رده‌بالا نیست

مشخصات اساسی میکروفون یقه‌ای بویا BOYA M1 lavalier چیست؟

میکروفون بویا BOYA BY-M1 یک میکروفون یقه‌ای lavalier/clip on است. قلب تپنده میکروفون از نوع الکترت کاندنسر است که حساسیت نسبتاً بالایی با توجه به اندازة کوچکش دارد. با الگوی قطبی 360 درجه omnidirectional صدا را بازتولید می‌کند که به معنی دریافت صدا از تمام جهات به یک اندازة مشابه است.

میکروفون فقط 2.5 گرم وزن دارد که شامل نویزگیرِ باد با جنس فوم foam windscreen و یک گیره یقه‌ای است. بین میکروفون و ماژول برق یک متر فاصله است که 18 گرم وزن دارد و جایگاهی برای باتریی LR44 و سویچ تغییر کاربری از گوشی هوشمند به دوربین است. ماژول برق هم یک گیره دارد که به راحتی به لباس متصل می‌شود.

کیفیت صدای BOYA BY-M1

در حالت کلی محصولات برند بویا از کیفیت خوبی برخوردارند. در صورتی که قرار باشد ضبط صدا تک نفره باشد single-person و در یک محیط کم سر و صدا باشیم، کیفیت به طرز قابل توجهی راضی کننده است. اگر در حال حرکت باشید احتمالاً کمی نویز افزایش پیدا کند. میکروفون را طوری به لباس گیره دهید که از پارچه کمی فاصله بگیرد.

میکروفون یقه ‌ای BOYA BY-M1 برای چه کسی مناسب است؟

این میکروفون استودیویی با الگوی قطبی 360 درجه یک کوچولوی پرکاربرد است. راه ‌اندازی و استفاده از آن راحت است و با کیفیت بسیار خوبی صدا را ضبط می‌کند. این میکروفون از کمپانی بویا یک مدل درست و حسابی برای ضبط پادکست ‌های تک نفره است. همچنین برای فیلمبرداری و تولید محتوای ویدیویی می‌تواند گزینه ‌ای مناسب باشد. همچنین در صورتی که با کمبود بودجه مواجه هستید و پروژه شما شامل ضبط چند نفره است، تحت شرایطی می‌تواند کارساز باشد. در نهایت می توان گفت که برای تولیدکنندگان مبتدی پادکست که قرار است فعالیت در این حوزه را به تازگی آغاز کنند یک شروع بی‌نظیر به شمار آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.