دوره آموزش طراحی لباس طرحستان

دوره آموزشی طراحی لباس

طراحی لباس از جمله رشته ها و حرفه های جذابی است که امروزه به دلیل پیشرفت دنیای مد و نقش پر رنگ آن در زندگی انسان ها، نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. امروزه به دلیل آینده شغلی روشن و همچنین جذابیت این حرفه افراد زیادی خواهان شروع فعالیت در این حوزه هستند. در ادامه با ویژگی های مهم طراحان لباس و انواع دوره های آموزشی آن آشنا خواهیم شد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

طراح لباس کیست؟

طراح لباس به کسی گفته می شود با تلفیق چندین حرفه به  طراحی و خلق لباس های متنوع، مورد نیاز و در این حال جذاب می پردازد. طراح لباس در روند کاری خود نیاز دارد تا با اصول زیبایی شناسی آشنا باشد و خلاقیت زیادی در کار خود به خرج دهد. آشنایی با پارچه ها و کاربرد آن ها و همچنین شناخت رنگ و اشکال هندسی از دیگر وظایف یک طراح لباس است.

طراحان لباس برای خلق و طراحی یک لباس فاکتور های متعددی را در نظر می گیرند. از جمله این فاکتور ها می توان به فرهنگ و سلیقه مردمی که قصد طراحی لباس برای آن ها را دارد اشاره کرد.

اصول طراحی لباس به طور جامع و کامل در دوره های آموزش طراحی لباس به هنر جویان آموزش داده می شود و همچنین در طی این دوره ها، هنرجویان می بایست با تکنیک های خیاطی و طراحی نیز کاملا آشنا شوند.

چنانچه قصد دارید یک طراح لباس موفق شوید به نکات زیر توجه کنید:

  • پیش از هر چیزی برای ورود به یک حرفه باید و باید به آن علاقه مند باشید. اگر تنها با این تصور که رشته طراحی لباس یک رشته جذاب است و قرار است با ورود به آن درآمد خوبی داشته باشید، فعالیت در این زمینه را کاملا فراموش کنید. عشق به طراحی لباس و داشتن شوق و هیجان کاری از جمله مهم ترین عواملی است که سبب موفقیت شما در حرفه تان خواهد شد.
  • همان طور که گفتیم رشته طراحی لباس از مجموع چندین حرفه تشکیل شده است. لازم نیست در تمامی این موارد استعداد داشته باشید بلکه چندین نمونه از حرفه های موجود را که استعدادتان در آن ها بیشتر است انتخاب کرده و به شکوفا کردن آن ها بپردازید.
  • کشیدن الگوی مناسب از جمله مواردی است که اهمیت بسیار بالایی در طراحی لباس دارد. جذاب ترین و درخشان ترین لباس ها نیز در ابتدا تنها یک الگوی ساده بودند. در حقیقت الگوی لباس به مثابه پایه اولیه کار است و در صورتی که بتوانید یک الگوی خوب و مناسب طراحی کنید و با تکنیک های طراحی آشنا شوید، می توانید از کار نهایی خود مطمئن گردید.
  • آشنایی با دنیای مد و آپدیت کردن اطلاعات خود در آن از دیگر موارد مهمی است که موفقیت در حوزه طراحی لباس را تضمینی می کند. دنیای مد صحنه رقابت است و در این رقابت شما باید بتوانید کوچک ترین تغییرات را متوجه شده، از آن ها الهام بگیرید و جلوتر از زمان خود باشید. دنیای مد همواره در حال تغییر است و دلیل آن نیز سلیقه و گرایش متفاوت و رو به رشد مردم است. تنها با شناخت دنیای گذشته و فعلی مد است که می توانید آینده آن را پیش بینی کنید و طرحی جذاب، مناسب با سلیقه کردم خلق و ایجاد کنید.
  • اطلاعات خود را در زمینه مد افزایش دهید و در این حوزه مطالعه کنید. تنها افرادی در این حوزه موفق می شوند که اطلاعات و تجارب زیادی کسب کرده اند و همواره تحقیقات و مطالعات خود در حرفه کاری شان را فراموش نمی کنند.
  • جهت یادگیری طراحی لباس می توانید در این رشته تحصیل کرده و یا در دوره های طراحی لباس در آموزشگاه های معتبر و موفق شرکت کنید. فرقی نمی کند که کدام یک از این دو مسیر را انتخاب کنید. باید بدانید که داشتن مدرک تحصیلی در این حرفه می تواند به عنوان نکته ای مثبت برای شما در نظر گرفته شود اما با شرکت در دوره های آموزشگاهی آموزش طراحی لباس است که طراحی لباس را یادگرفته و تجربه های بسیار خوبی بدست می آورید. در نتیجه شرکت در دوره های آموزش طراحی لباس همراه با تحصیل در این حرفه راه بسیار مناسب تری به نظر می رسد.
  • یادگیری اصول و تکنیک های خیاطی از دیگر موارد و فاکتور های مهمی است که می تواند در موفقیت شما نقش پررنگی ایفا کند. درست که بسیاری از طراحان لباس خود مشغول به خیاطی طراحی لباس نمی شوند اما آشنایی با اصول آن و توانایی بهره بری از حرفه خیاطی می تواند بسیار موثر باشد.

دوره آموزشی طراحی لباس در آموزشگاه طرحستان برای افراد مبتدی تا بسیار پیشرفته است. این دوره یکی از حرفه ای ترین و با کیفیت ترین دوره های آموزش طراحی لباس است و با تمرکز بر تمرینات طراحی لباس، مهارت و تجارت بسیاری را که به عنوان یک طراح نیاز دارید به شما می آموزد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.