تحولی جدید در صنعت گیم با گالا گیمز

تا چند سال پیش افراد برای سپری کردن اوقات فراغت خود از بازی‌ها استفاده می‌کردند. اما چند وقتی است که تحولی در صنعت بازی ایجاد شده و امکان درآمدزایی از بازی‌ها نیز وجود دارد. یکی از پروژه‌هایی که با ورود صنعت بلاک چین به دنیای بازی‌ها عرضه شد، پروژه گالا گیمز است. اما گالا گیمز دقیقاً چیست؟ چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟ در این مقاله به معرفی بیشتر این پروژه می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گالا گیمز

همان طور که والکس نیز در بلاگ خود گفته است، چند وقتی است که صنعت بازی دچار یک تحول بزرگ شده است و امکان کسب درآمد را برای گیمرها فراهم کرده است. با پیشرفت فناوری بلاک چین و ورود آن به بازی‌های ویدئویی، پروژ‌ه‌های بسیار جذابی به بازار عرضه شد که در مدت زمان کوتاهی توانستند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند. پروژه گالا گیمز (Gala Games) یکی از همین پروژه‌ها است.

این پروژه به سراغ یکی از جذاب‌ترین خواسته‌های گیمر‌ها یعنی مدیریت و کنترل هرچه بیشتر در بازی‌ها رفته است. به نقل از وب‌سایت والکس، تیم سازنده این پروژه هدف از آن را خارج کردن بازی‌ها از حالت سنتی عنوان کرده‌اند.

ارز دیجیتال گالا چیست؟

ارز بومی این پلتفرم، گالا (GALA) نام دارد. در ابتدا این توکن بر بستر اتریوم ساخته شد. اما اخیراً به شبکه بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) انتقال یافته است. همچنین تعداد کل واحدهای گالا 35.24 میلیارد خواهد بود.

ویژگی‌های ارز دیجیتال گالا

گالا، یکی از بازی‌های بلاکچینی است که توانسته موفقیت زیادی را به دست بیاورد. مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال گالا عبارت‌اند از:

  1. از آنجایی که گالا بر روی شبکه بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود، امکان انجام تراکنش‌ها با کارمزد بسیار پایین را فراهم می‌کند.
  2. گالا محدود به یک بازی نبوده و بازی‌های زیادی با موضوعات مختلف معرفی کرده است.
  3. امکان ارتقای عملکرد گیمینگ کاربران از طریق خرید آیتم‌های درون بازی فراهم است.
  4. گالا یک جامعه کاربری 1.3 میلیونی دارد.

کاربرد ارز دیجیتال گالا

امروزه بازی‌های ویدیویی علاوه بر جنبه سرگرمی، به عنوان راهی برای کسب درآمد نیز شناخته می‌شوند. با ظهور بازی‌های کریپتویی، امکان کسب سود از طریق این بازی‌ها فراهم شد. شبکه گالا به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از طریق بازی درآمد کسب کنند. بازیکنان می‌توانند دارایی‌های دیجیتال مثل توکن‌های NFT را که به‌واسطه این بازی به دست می‌آورند، در صرافی‌های معتبری چون والکس بفروشند.

کیف پول برای نگهداری گالا

پس از خرید گالا، برای نگهداری آن می‌توانید از کیف پول‌های مختلفی استفاده کنید. محبوب‌ترین کیف پول‌های نگهداری گالا عبارت‌اند از:

  • لجر نانو اس (Ledger Nano S): یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال گالا، لجر نانو اس است. مقرون به صرفه بودن، امنیت و امکانات بالای این کیف پول از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود.
  • متامسک (MetaMask): یک کیف پول نرم‌افزاری است. متامسک به صورت افزونه به مرورگرهای کامپیوتر اضافه شده و دارای رابط کاربری آسانی است که به تازه کارها هم اجازه می‌دهد تا به راحتی از آن استفاده کنند.
  • تراست ولت (Trust Wallet): یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال گالا و سایر رمزارزها، تراست ولت است.

نقاط ضعف گالا

متأسفانه وایت پیپر گالا که باید به عنوان منبعی برای کسب اطلاعات برای سرمایه‌گذاران درباره این پروژه باشد، اطلاعات کافی در اختیار خوانندگان قرار نداده و باید اطلاعات مربوط به این رمزارز را از سایت‌هایی مثل medium کسب کرد. همچنین مسیر پیش روی این ارز خیلی شفاف نیست. در نهایت ایراد دیگری که به گالا وارد می‌شود این است که از بین 5 بازی معرفی شده توسط این پروژه، صرفاً یک بازی در دسترس است.

خرید ارز دیجیتال گالا

برای خرید ارز دیجیتال گالا و یا فروش آن می‌توانید از صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی استفاده کنید. اما با توجه به شرایط تحریم برای کاربران ایرانی، استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی مثل والکس انتخاب هوشمندانه‌تری است. در سایت والکس امکان مشاهده قیمت گالا و سایر ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای فراهم بوده و شما می‌توانید پس از افتتاح حساب کاربری و احراز هویت به خرید گالا و فروش آن بپردازید. برای مشاهده قیمت و خرید گالا اینجا کلیک کنید.

تاریخچه قیمت گالا

در سپتامبر 2020 این رمزارز با قیمت 0.0015 وارد بازار رمزارزها شد. اما ابتدا یک روند نزولی شدید را تجربه کرده و در دسامبر 2020 قیمت گالا به 0.00021 رسید. اما ناگهان و در طی یک روز با رشد انفجاری قیمت تعجب همه را برانگیخت. در نهایت در 26 نوامبر 2022، قیمت گالا به بالاترین حد خود یعنی 0.83 دلار رسید.

نتیجه گیری

در کل ایده پروژه گالا جالب به نظر می‌رسد. این پروژه اهداف بالایی داشته و کاربردی است. با در نظر گرفتن تعداد روز افزون افرادی که به این پروژه می‌پیوندند، پیش‌بینی مثبت قیمتی و توسعه‌های زیرساختی که تیم سازنده وعده داده، به نظر می‌رسد که این رمز ارز ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد. اما به طور کلی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و باید پس از کسب آگاهی‌های لازم این کار را انجام دهید.

منابع

https://wallex.ir/blog/what-is-gala/

https://medium.datadriveninvestor.com/gala-games-nft-gaming-platform-with-potential-6f4287276a2

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.