مقایسه دوربین های مداربسته بی سیم و سیم دار

اگر قصد خرید دوربین های مداربسته در منزل یا محل کار خود دارید بهتر است بدانید که بطور کلی دو نوع دوربین مداربسته وجود دارد . دوربین های مداربسته بی سیم و سیم دار .

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این مقاله همراه با کارشناسان فنی جموعه کیانام ارتباط به بررسی اجمالی  این دو نوع دوربین پرداختیم تا با ارائه برخی مزایا و معایب هر کدام از این دو دسته با دید بازتری اقدام به خرید دوربین مداربسته برای مکان مورد نظر خود نمایید.

دوربین مداربسته سیم دار
این دسته از  دوربین ها که از پرکاربردترین سیستم های نظارت می باشد در دو نوع کلی وجود دارد :

  1. نوع اول از دوربین های سیم دار دوربین های آنالوگ ، HD یا AHD می باشد که از سالهای دورتر مورد استفاده قرار میگرفتند. این نوع دوربین ها با یک کابل دو رشته ای  به برق DC جهت تامین تغذیه دوربین و یک کابل کواکسیال جهت انتقال تصاویر به دستگاه DVR متصل می شوند.
  2. نوع دوم از این دوربین ها که با پیشرفت تکنولوژی مورد استفاده قرار گرفت دوربین های مداربسته تحت شبکه یا دوربین های مداربسته IP می باشد که نسبت به نسل قدیم تر از کیفیت تصاویر مطلوب تری برخوردار بوده و نویزپذیری بسیار کمتری دارد. در این دوربین ها جهت انتقال تصاویر به دستگاه NVR یا به روتر و شبکه اینترنت از کابل های شبکه استفاده می شود و برای تامین برق تغذیه این نوع دوربین دو حالت وجود دارد . در بسیاری از این دوربین ها از دو رشته سیم جهت اتصال به برق DC استفاده می شود ولی در برخی از مدل های پیشرفته تر این مدل دوربین ها ، از تکنولوژی Poe استفاده می شود که در این تکنولوژی برق مورد نیاز دوربین نیز از همان کابل شبکه موجود استفاده می شود.

دوربین مداربسته بیسیم

این نوع دوربین های که در سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی در اختیار کاربربان قرار گرفتند به دو دسته تقسیم می شوند .

  1. دسته اول دوربین ای مداربسته بی سیمی هستند که مانند دوربین های مداربسته تحت شبکه سیم دار برای ضبط تصاویر و همچنین انتقال تصاویر به لپ تاپ و گوشی موبایل به دستگاههای NVR  وصل می شوند و تفاوت آن با دوربین های سیم دار این است که اتصال آنها به NVR بجای استفاده از کابل شبکه بصورت وایرلس انجام می شود و تصاویر بصورت سیگنال به NVR ارسال می شود .
  2. دسته دوم از دوربین های مداربسته بی سیم که در سالهای اخیر کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است ، دوربین های بی سیمی هستند که جهت ضبط تصاویر و انتقال آن به گوشی موبایل مستقل بوده و به دستگاه NVR  نیازی ندارند . این  نوع دوربین ها به دوربین های هوشمند یا دوربین های وایفای معروفند .

دروبین های وایفای ( هوشمند )
این دوربین ها کاربری بسیار آسان و راحت و کاربردهای متنوع و جالبی دارند و گزینه بسیار مناسبی برای نظارت و کنترل منزل یا محل کار شماست.

برای راه اندازی و استفاده از این نوع دوربین ها فقط کافیست در محل مورد نظر ، برق و مودم  اینترنت  وایفای موجود باشد. (  گرچه برخی از مدل های این دوربین ها به باتری داخلی و درگاه سیم کارت مجهز بوده که آنها را از برق و مودم نیز بی نیاز می سازد ).

از این دوربین ها علاوه بر کنترل محیط و ایجاد امنیت ، بعنوان سیستم های نظارت نیز استفاده می شود و بسیار راحت می توان بوسیله آن از فرزند ، افراد مسن و حیوانات داخلی مراقبت نموده و آنها را از فضای بیرون از خانه از هر جای دنیا تحت نظارت و کنترل درآورد.

مقایسه دوربین های تحت شبکه سیم دار و دوربین های وایفای

امنیت و حریم خصوصی :

دوربین های تحت شبکه سیم دار ، توسط کابل شبکه ( LAN) به دستگاه NVR و همچنین به شبکه اینترنت متصل هستند در حالی که دوربین های هوشمند از طریق وایفای به مودم اینترنت وصل می شوند و چنانچه در تنظیمات امنیتی دوربین و رمزگذاری ها دقت کافی به کار نرود امکان هک کردن  وجود خواهد داشت . لذا می توان گفت از نظر امنیت و ایجاد حریم خصوصی برای کاربران ، دوربین های سیم دار ایمن تر می باشند.

یکی از معایب دوربین های وایفای این است که محل نصب آنها نباید در دسترس افراد ناشناس باشد. زیرا اگر به سرقت بروند هیچ نوع دسترسی به فیلمهای ضبط شده بر روی حافظه آنها وجود ندارد. در صورتی که با ربوده شده دوربین های سیم دار با مراجعه به دستگاه ضبط و مشاهده فیلمهای ضبط شده بر روی هارد می توان جزییات لحظه سرقت را مشاهده نمود.

مساحت ساختمان و فضاهای موجود در آن:

اگر ساختمانی را که برای ایجاد سیستم نظارتی دوربین مداربسته در نظر دارید مساحت زیادی داشته و تعداد فضاهای زیادی برای نصب دوربین در آن وجود دارد می توان گفت دوربین های سیم دار گزینه مناسب تری است؛ چون دستگاههای ضبط تصاویر (NVR و DVR) در مدل های 4 ، 8 ، 16 و ……. تا 64 کانال وجود داشته و می تواند تا 64 دوربین مداربسته با کیفیت تصاویر  بالا را پشتیبانی کند.

هزینه نصب و راه اندازی:

برای نصب دوربین های سیم دار، از تامین تجهیزات سیم کشی، اجرت کابل کشی و نصاب گرفته تا هزینه تامین دستگاه ضبط و لوازم جانبی از نظر اقتصادی بسیار گران تر از دوربین های وایفای هستند.

با خرید دوربین های هوشمند برند اسفیورد ، با مشاوره رایگان با کارشناسان فنی و پشتیبان های مجموعه کیانام ارتباط بدون صرف هیچ هزینه ای می توانید دوربین را راه اندازی نموده ، تصویر آن را روی گوشی موبایل خود دریافت نموده و از امکانات آن بهره مند شوید.

اطمینان خاطر:

از آنجا که دوربین های مداربسته سیم دار بوسیه کابل به روتر و شبکه اینترنت متصل هستند، می توان گفت تصاویر ضبط شده و همچنین تصاویر ارسال شده به فضای اینترنت دائمی تر بوده و از پیوستگی بیشتری  برخوردار است. چون در دوربین های وایفای مشکلات تداخل سیگنال، یا قطعی های لحظه ای ارتباط با وایفای بعلت نوسانات و نویزهای موجود ، ممکن است تصاویر منقطع باشند.

امکانات و ویژگی ها:

از نظر امکانات امروزه اثر دوربین های بی سیم و سیم دار از ویژگی های همچون دید در شب مادون قرمز، کیفیت بالای 1080، تشخیص حرکت، انتقال تصویر روی موبایل و محافظت در برابر آب خوردگی و گرد و غبار برخوردارند ولی نرم افزارهای موبایلی و کاربری آسان دوربین های وایفای ، این دوربین ها را از نظر امکانات در اولویت کاربران قرار می دهد.

از طرفی دوربین های وایفای برای مصارف نظارت بر منزل و محیط کار از ویژگی هایی چون تشخیص چهره ، تششخیص انسان ، تعقیب سوژه، نقاط حساس هدف، مکالمه دوطرفه، آژیر هشدار و ….. برخوردارند .

سخن آخر: برای خرید دوربین مدار بسته بی سیم از طریق فروشگاه کیانام ارتباط اقدام کنید

خرید محصولاتی مانند دوربین مداربسته که هم گران‌قیمت و هم حساس هستند باید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر صورت پذیرد؛ زیرا داشتن گارانتی معتبر بسیار مهم است. ما به شما کیانام ارتباط با آدرس اینترنتی: cctvgram.com را برای خرید این محصول پیشنهاد می‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.