سندباکس (Sandbox)  چیست؟ + انواع توکن های سندباکس

بدون شک شما نام متاورس یا جهان مجازی را شنیده‌اید. حتما در فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید که روزی قرار است همه یک جا بنشینیم و یک عینک روی چشم خود بگذاریم و با استفاده از آن، کارهای روزمره خود را انجام دهیم. درست است که با آینده این چنینی شاید ده‌ها سال فاصله داشته باشیم اما گام‌های ابتدایی آن اکنون به دست پروژه‌هایی مانند سندباکس در حال برداشته شدن است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سندباکس، یک بازی مبتنی بر اتریوم است که تجربه فوق‌العاده‌ای از جهان مجازی را به کاربران ارائه می‌کند. کاربران در این بازی می‌توانند خلاقیت خود را به کار گیرند و با سفارشی‌سازی این جهان مجازی و ساخت آیتم‌های جدید درآمد کسب کنند. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد تا در این متاورس به خرید و فروش زمین بپردازند.

در این مقاله قرار است به طور کامل پروژه سندباکس را زیر ذره‌بین ببریم و آموزش خرید و فروش زمین مجازی سندباکس را با یکدیگر بررسی کنیم. توصیه می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

سندباکس چیست؟

سندباکس، متاورسی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که با در اختیار قراردادن ابزارهای رایگان به کاربران، این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا دارایی‌های دجییتال خود را بسازند و آنها را با یکدیگر مبادله کنند. در این متاورس کاربران می‌توانند آیتم‌های مختلف را کاوش کنند و به مراکز و محیط‌های مختلف دسترسی داشته باشند و با کاربران دیگر همانند دنیای واقعی تعامل داشته باشند.

در متاورس سندباکس، زمین‌های مجازی وجود دارد. هر قطعه زمین در این متاورس، LAND نامیده می‌شود که یک توکن  NFTتحت استاندارد ERC721 بلاک چین اتریوم است.

سندباکس در سال 2011 توسط شرکت Pixowl بر بستر موبایل و برای رقابت با بازی محبوب ماینکرفت طراحی شد و در زمان بسیار کمی، محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا کرد به طوری که تعداد دانلود آن از 40 میلیون دانلود فراتر رفت. با این حال، در سال 2018، آرتور مادرید و سباستین بورگت، بنیانگذاران سندباکس تصمیم گرفتند متاورسی سه بعدی در بستر بلاکچین راه‌اندازی کنند که به کاربران اجازه می‌دهد آیتم‌هایی را در قالب توکن NFT بسازند و درآمد کسب کنند. در نهایت، در سال 2020 متاورس سندباکس در بستر اتریوم راه‌اندازی شد.

سندباکس چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفتیم، سندباکس بستری را برای کاربران خود فراهم کرده است تا آیتم‌های مدنظر خود را بسازند و در نهایت آنها را به فروش برسانند. در متاورس سندباکس، کاربران می‌توانند آواتارهای سفارشی داشته باشند یا ساختمان‌های مختلفی بسازند. این قابلیت با استفاده از دو محصول زیر امکان‌پذیر شده است:

واکس‌ادیت (VoxEdit)

واکس ادیت، ابزاری محبوب برای کاربران است که به وسیله آن می‌توانند اشیا و آیتم‌های سه‌بعدی متحرک بسازند. این آیتم‌ها در متاورس سندباکس ASSETS نامیده می‌شوند و مبتنی بر استاندارد توکنی ERC1155 اتریوم هستند. در نهایت، هرچه که با استفاده از واکس ادیت تولید شد را می‌توان در بازار سندباکس به فروش رساند و درآمد کسب کرد.

گیم میکر (Game Maker)

کاربران با استفاده از قابلیت گیم میکر یا همان بازی‌ساز می‌توانند به صورت رایگان و بدون نیاز به کدنوسی، بازی‌های سه‌بعدی مدنظر خود را در سندباکس ایجاد کنند.

در نهایت، بازار یا مارکت پلیسی در متاورس سندباکس برای کاربران توسعه داده شده است که در آن می‌توان همه چیز را خرید و فروش کرد. کاربران در این بازار می‌توانند آیتم‌هایی که با واکس ادیت و گیم میکر ایجاد کرده‌اند، از قطعات زمین گرفته تا وسایل تزئینی بفروشند و از آنها درآمد کسب کنند.

متاورس سندباکس چه توکن‌هایی دارد؟

از آنجا که سندباکس بر بستر شبکه اتریوم توسعه داده شده است، اقتصاد توکنی مشخصی دارد. متاورس سندباکس توکن‌های متعددی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

توکن سند (SAND)

سند، اصلی‌ترین توکن بازی سندباکس است و تمامی تراکنش‌ها و معاملات با استفاده از آن انجام می‌شود. توکن SAND یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 است و با استفاده از آن می‌توان آیتم‌های مختلف را خریداری کرد. علاوه بر این، سند یک توکن حاکمیتی نیز محسوب می‌شود و با استفاده از آن، می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با اکوسیستم سندباکس نقش داشته باشید.

توکن لند (LAND)

همانطور که بالاتر گفتیم، به هر قطعه زمین مجازی در متاورس سندباکس لند گفته می‌شود که در حقیقت یک NFT و مبتنی بر استاندارد ERC721 بلاکچین اتریوم است. در مجموع 166464 توکن لند در متاورس سندباکس وجود دارد.

توکن استس (ASSET)

منظور از توکن ASSET، همان آیتم‌هایی است که شما در متاورس سندباکس با استفاده از واکس ادیت و گیم میکر ایجاد می‌کنید. این توکن‌ها مبتنی بر استاندارد ERC1155 هستند و برای سفارشی‌سازی زمین‌های مجازی سندباکس (توکن‌های لند) از آنها استفاده می‌شود.

توکن جم (GEM)

جم یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 دیگر است که ویژگی‌هایی که دارایی‌های شما می‌توانند داشته باشند را نشان می‌دهد. در حقیقت، این نوع توکن، ارزش دارایی‌های شما را تعیین می‌کند.

شایان ذکر است پاداش استیکینگ (سپرده‌گذاری) توکن‌های سند در متاورس سندباکس با توکن جم پرداخت می‌شود.

توکن کاتالیست (CATALYST)

عملکردی مشابه با توکن جم دارد. در حقیقت، سطح، رتبه و کمیابی یک دارایی با این توکن مشخص می‌شود.

همه چیز در رابطه با زمین مجازی سندباکس

گفتیم که زمین مجازی در سندباکس همان توکن لند است. زمین‌ها در متاورس سندباکس به صورت توکن NFT هستند. در ادامه خرید زمین در سندباکس را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش خرید زمین در سندباکس

از آنجا که هر قطعه زمین در متاورس سندباکس به صورت توکن NFT است، دو راه برای خرید آن وجود دارد:

راه اول، مراجعه به وب سایت رسمی سندباکس و بازار این متاورس است. در حقیقت شما باید در زمان فروش عمومی این زمین‌ها (توسط تیم توسعه در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌شود)، به بازار سندباکس مراجعه کرده و به طور مستقیم و با استفاده از توکن سند این زمین‌ها را خریداری کنید.

راه دوم، مراجعه به بازارهای NFT مانند اوپن سی است که در این بازارها می‌توانید زمین‌های مجازی سندباکس را خریداری نمایید. شایان ذکر است در هر دو این راه‌ها شما نیاز به یک کیف پول مانند متامسک دارید.

ما در داموندمگ برای شما آموزش خرید و فروش زمین در متاورس را به صورت کامل در آدرس

https://damond.ir/mag/buy-land-in-metaverse/

 توضیح داده‌ایم. شما عزیزان به راحتی می‌توانید با استفاده از مقالات آموزشی موجود در بلاگ صرافی ارز دیجیتال داموند، در دنیای متاورس کاوش کرده و درآمد کسب کنید.

سخن نهایی

سندباکس متاورسی بر بستر بلاکچین اتریوم است که با استفاده از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف، محیطی را برای کاربران و سازندگان فراهم کرده است تا با ساخت آیتم‌های گوناگون، با یکدیگر تعامل داشته باشند و درآمد کسب کنند.

بازی سندباکس توکن‌های مختلفی دارد. اصلی‌ترین توکن این بازی،  SANDاست. همچنین زمین‌های مجازی در این بازی به صورت توکن‌های NFT درآمده‌اند که لند نام دارند. کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های رایگان متاورس سندباکس، آیتم‌های مختلفی بسازند و آنها را در توکن‌های لند خود جای دهند و ارزش زمین مجازی خود را افزایش دهند.

سندباکس هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و در رودمپ آن اهداف مهمی به چشم می‌خورد؛ بنابراین، می‌توان به آینده این متاورس امیدوار بود.

در صورتی که تمایل دارید بیشتر در رابطه با متاورس و بازی‌های بلاکچینی اطلاعات کسب کنید، به بلاگ صرافی ارز دیجیتال داموندhttps://damond.ir/  مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.