مشاهده عکس بیماری‌های نشیمنگاهی برای تشخیص آسان‌تر

ممکن است همه ما در طول زندگی به بیماری‌هایی مبتلا شویم که شناختی از آنها نداریم. مشاهده علائم اولیه این بیماری‌ها می‌تواند باعث ایجاد ترس و دستپاچگی شود. بیماری‌های مقعد و نشیمنگاه هم معمولا جزء عارضه‌هایی هستند که بیماران با آنها آشنا نیستند. در ادامه با مشاهده عکس عارضه‌های نشیمنگاهی شایع با انواع این بیماری‌ها، علائمی که ایجاد می‌کنند و روش‌های درمان آن‌ها آشنا خواهید شد:

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیماری بواسیر یا هموروئید

بواسیر زمانی اتفاق می افتد که سیاهرگ ها یا عروق خونی در داخل و اطراف مقعد و پایین رکتوم متورم و تحریک می‌شوند. وقتی فشار اضافی روی این سیاهرگ ها وجود داشته باشد، آنها متورم و دچار آسیب می‌شوند. بواسیر یا هموروئید می‌تواند در داخل مقعد (داخلی) یا زیر پوست اطراف مقعد (خارجی) باشد.

هموروئید یکی از عارضه‌هایی است که در مردان و زنان بسیار شایع است. حدود نیمی از افراد تا سن 50 سالگی به نوعی از بواسیر مبتلا می‌شوند. این بیماری می‌تواند علائمی مثل تورم و التهاب، درد، بیرون زدگی، خونریزی، خارش و غیره را ایجاد کند. در ادامه با مشاهده عکس بواسیر داخلی و خارجی با این بیماری بیشتر آشنا خواهید شد:

برای تشخیص و درمان این عارضه باید به محض مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنید. اگر در مراحل اولیه و زمانی که بواسیر خفیف است برای درمان اقدام کنید، ممکن است بیماری شما با پماد و دارو برطرف شود. اما در صورتی که بواسیر پیشرفت کند، درمان آن با روش‌های دارویی و خانگی میسر نیست و باید از روش‌های لیزر و جراحی برای درمان این عارضه استفاده کنید.

بیماری کیست مویی

نوعی کیست وجود دارد که در انتهای دنبالچه و دقیقا در بالای خط باسن ایجاد می‌شود و شبیه یک جوش بزرگ است. سینوس پیلونیدال در مردان کمی شایع تر از زنان است.

این عارضه که کیست مویی نامیده می‌شود، در واقع ایجاد حفره‌ای در زیر پوست است که داخل آن از عفونت، تکه‌های مو و مواد زائد پر می‌شود. بیماری سینوس در مراحل ابتدایی بدون علامت است یا علائم آن به قدری جزئی است که معمولا افراد متوجه آن نمی‌شوند. علائم کیست مویی بعد از اینکه عفونت آبسه ایجاد شود، بروز پیدا می‌کنند.

علت دقیق ابتلا به این عارضه هنوز مشخص نیست اما نشستن زیاد، چاقی، پوشیدن لباس‌های تنگ، سابقه خانوادگی و تغییرات هورمونی و پرمویی عواملی هستند که ریسک ابتلا به این عارضه را افزایش می‌دهند.

شایع ترین نشانه‌های ظاهری کیست مویی شامل ایجاد تورم و قرمزی، درد، التهاب و خروج ترشحات و عفونت است. مشاهده تصویر کیست مویی خفیف و حاد به شما در تشخیص به موقع این عارضه کمک می‌کند.

همان طور که در تصاویر کیست مویی مشاهده می کنید، اطراف این کیست ملتهب و سرخ رنگ شده که نشان دهنده عفونت این بیماری است. ممکن است در مواردی بیماران خونریزی و نیز خروج ترشحات بدبو از کیست را نیز تجربه نمایند.

عکس کیست مویی

عکس کیست مویی

 

برای درمان کیست مویی روش‌های متعددی وجود دارد اما درمان‌های دارویی و خانگی نمی‌توانند پاسخگو باشند و برای درمان قطعی باید از روش‌هایی مانند جراحی و تکنیک لیزر استفاده نمود. از آنجایی که لیزر کیست مویی کمترین میزان درد و خونریزی را برای بیمار به همراه نداشته و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود، به عنوان روشی پرطرفدار برای درمان بیماری‌های مقعدی از جمله کیست مویی شناخته می‌شود.

همانطور که در عکس عمل کیست مویی با لیزر مشاهده می‌کنید، موهایی که به زیر پوست برگشتند و همچنین عفونت بطور کامل تخلیه شده اند.

تصویر لیزر سینوس

در تصاویر کیست مویی قبل و بعد از عمل باز و بسته مشاهده می‌کنید که در این روش‌ها یک برش بیضی شکل روی پوست مقعد ایجاد شده و سینوس بطور کامل تخلیه می‌شود.

عکس جراحی کیست

بیماری شقاق یا فیشر

شقاق مقعدی یک پارگی کوچک در بافت نازک و مرطوب (مخاط) است که مقعد را می پوشاند. هنگامی که مدفوع سفت یا بزرگ در حین اجابت مزاج دفع می کنید، ممکن است شقاق مقعدی ایجاد شود. شقاق مقعدی معمولاً با اجابت مزاج باعث درد و خونریزی می شود. همچنین ممکن است دچار اسپاسم در حلقه عضله در انتهای مقعد (اسفنکتر مقعد) شوید.

شقاق چیست

شقاق مقعدی در نوزادان جوان بسیار شایع است اما می‌تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. بیشتر شقاق‌های مقعدی با درمان‌های ساده مانند افزایش مصرف فیبر یا حمام سیتز بهتر می‌شوند. با مشاهده عکس شقاق با شکل ظاهری این عارضه آشنا می‌شوید. همچنین شایع‌ترین علائم شقاق که بیشتر افراد آن را تجربه می‌کنند به شرح زیر است:

 

  • درد در طول اجابت مزاج و حتی چند ساعت پس از آن
  • یبوست
  • خون در سطح بیرونی مدفوع
  • خون روی دستمال توالت یا دستمال مرطوب
  • ترک یا پارگی قابل مشاهده در مقعد یا کانال مقعد
  • سوزش و خارش که ممکن است دردناک باشد
  • ناراحتی هنگام ادرار کردن، تکرر ادرار یا ناتوانی در دفع ادرار
  • ترشحات بدبو

بیماری فیستول مقعدی

فیستول مقعدی تونلی است که از داخل کانال مقعد (سوراخی که برای دفع مواد زائد در انتهای دستگاه گوارش قرار دارد) تا جایی در پوست اطراف مقعد امتداد دارد. این بیماری معمولاً به دنبال عفونتی رخ می‌دهد که به روش صحیح بهبود نیافته است. در عکس فیستول مقعدی با انواع مختلف این عارضه و همچنین شکل ظاهری این بیماری آشنا می‌شوید.

بیماری فیستول

برای درمان فیستول مقعدی معمولاً جراحی لازم است، زیرا این بیماری به خودی خود بهبود نمی‌یابد. چندین روش مختلف وجود دارد. بهترین گزینه برای شما بستگی به موقعیت فیستول شما دارد و اینکه آیا این فیستول یک کانال است یا در جهات مختلف منشعب می شود.

جراحی فیستول مقعدی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در بسیاری از موارد، پس از آن نیازی به ماندن یک شبه در بیمارستان نیست. هدف از جراحی، درمان فیستول و در عین حال اجتناب از آسیب به ماهیچه‌های اسفنکتر است. حلقه ماهیچه‌هایی که مقعد را باز و بسته می کنند به طور بالقوه می تواند منجر به از دست دادن کنترل روده (بی اختیاری روده) شود.

البته نکته ای که حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید، این است که از روی عکس نمی‌توان بطور قطعی بیماری را تشخیص داد و باید حتما تشخیص نهایی را به عهده پزشک متخصص بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.