مزایای تجارت در فارکس چیست؟

مزایای تجارت در فارکس چیست؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فارکس یکی از بازار های مالی محبوب و شناخته شده در دنیا است. در توضیحات زیر قصد داریم مزایای تجارت در فارکس و شرکت در کلاس های آموزش فارکس را بررسی کنیم. فعالیت در این بازار برای هر تریدری برخی مزیت ها دارد که مهم ترین آن موارد زیر هستند.

اعتبار بالای بازار فارکس

فارکس در حال حاضر بزرگترین بازار مالی دنیا به شمار می رود و از لحاظ درجه اعتبار وضعیت بسیار مطلوبی دارد. در بازار فارکس موسسات مالی و بانک ها فعالیت گسترده ای دارند و حجم نقدینگی در بازار به شدت بالا است. به همین دلیل امکان تقلب در بازار بسیار کم است و عملا غیر ممکن می باشد.

بازار دو طرفه

یکی دیگر از مزایای تجارت در فارکس این است که تریدر می تواند به صورت دو طرفه معامله کند. یعنی هر معامله گر می تواند از پایین آمدن یا بالا رفتن قیمت سود کسب کند. لذا به همین دلیل رشد و رکود های اقتصادی هیچ تاثیری در میزان درآمد تریدر فارکس ندارد. این مزیت در کمتر تجارتی وجود دارد و سطح درآمد بیشتر مشاغل با رکود های اقتصادی کاهش می یابد.

در بازار های دو طرفه تریدر این امکان را دارد که در صورت پیش بینی کاهش قیمت، پوزیشن یا معامله SHORT بگیرد. به این ترتیب با کاهش و نزول قیمت، تریدر سود کسب می کند. در حالت کلی ماهیت اصلی بازار فارکس نوسانگیری است و سرمایه گذاری در این بازار چندان جایی ندارد.

فعالیت 24 ساعته

بازار فارکس به صورت 24 ساعته باز است و تریدر می تواند هر زمان که بخواهد معاملات خود را باز و بسته کند. این بازار به سشن های مختلفی تقسیم می شود که اصلی ترین آن ها مربوطی به سشن سیدنی، توکیو، لندن و آمریکا می باشد.

انعطاف پذیری زمانی و مکانی

یکی از بهترین مزایای تجارت در فارکس انعطاف پذیری و فرصت ثبت نام در رنج وسیع از بهترین بروکر فارکس حتی برای ایرانیان است. به دلیل 24 ساعته بودن بازار، تریدر می تواند هر زمانی که بخواهد در بازار معامله کند. همچنین برای دسترسی به بازار و اجرای معاملات تنها به یک لپتاپ یا گوشی هوشمند و یک اینترنت نیاز است. به همین دلیل تریدر فارکس می تواند در منزل یا خارج از منزل و حتی در سفر های خود درآمد بدست آورد.

داشتن انعطاف پذیری زمانی و مکانی قطعا برای اکثر افراد لذت بخش است. با وجود چنین شرایطی، مدیریت زمان شخص در دستان خودش است و محدودیت های سایر مشاغل همچون کارمندی را ندارد.

مسیر رشد بی نهایت

سطح درآمد در بازار فارکس با میزان سرمایه تریدر تا حد زیادی مرتبط است. لذا هر چه میزان سرمایه شما در بازار بیشتر باشد، میزان سود و زیان شما در بازار نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. برای فعالیت در این بازار هیچ سقفی وجود ندارد و مسیر رشد تریدر بسیار طولانی است.

عدم نیاز به سرمایه بالا برای فعالیت در فارکس

یکی دیگر از مزایای تجارت در فارکس عدم نیاز به سرمایه زیاد است. امروزه بروکر های فارکس برای کاربران خود حساب های متنوعی ارائه می دهند که می توان حتی با 100 دلار نیز شروع به معامله کرد. همچنین برای افراد تازه کار و مبتدی حساب های دمو یا همان آزمایشی وجود دارد. با استفاده از این حساب ها می توانید با پول مجازی و غیر واقعی معامله انجام دهید و به نوعی توانایی و دانش خود را محک بزنید.

وجود اهرم و لوریج

اهرم در فارکس یا همان لوریج به تریدر این امکان را می دهد که بتواند با ارقام و اعتبار های بالاتر از میزان سرمایه خود معامله کند. لوریج به نوعی مانند شمشیر دو  لبه تلقی می شود که در صورت استفاده مناسب و به جا می تواند سرعت رشد شما را چند برابر کند و در صورت عدم استفاده صحیح از آن می تواند کل سرمایه شما را نابود کند. در سایت باینری آپشن کلاب در مورد این موضوع بیشتر خواهید خواند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.