نحوه انتخاب سرور مجازی

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سرور مجازی چیست - چیکاو

انتخاب سرور مجازی همواره به عنوان یکی از دغدغه‌ های تمام افرادی است که می‌خواهند در فعالیت‌های تجاری خارجی فعالیت داشته باشند. به صورت کلی سرور مجازی را می‌توان نوعی سرور دانست که دارای یک سرور فیزیکی بوده و به صورت مجازی می‌تواند چندین کاربر را به یک شبکه متصل نماید. دلیل استفاده از سرورهای مجازی در ایران بیش از هر چیزی به خاطر وجود تحریم‌هایی است که از سوی آمریکا علیه مردم ایران اجرا شده است. به همین سبب نیز مردم برای اینکه بتوانند در صرافی‌های خارجی به ترید بپردازند، ناگزیرند تا با استفاده از یک سرور مجازی و با آی پی یک کشور دیگر اقدام کند.

آشنایی با انتخاب سرور مجازی

انتخاب سرور مجازی برای بسیاری از افراد که دارای یک سایت پرمخاطب هستند کاملاً لازم است. البته افرادی که قصد دارند از ایران با سایر کشورها به فعالیت تجاری بپردازند نیز، نیاز به انتخاب یک سرور مجازی دارند. در واقع سرور مجازی که به آن وی پی اس نیز گفته می‌شود، به عنوان یک بخش از سرور اختصاصی بوده که با استفاده از یک نرم‌افزار مجازی‌ساز جدا شده و تحت یک سیستم‌عامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این سیستم‌عامل معمولاً لینوکس یا ویندوز است.

انتخاب سرور مجازی به این سبب مناسب است که به شما کمک می‌کند تا همه قابلیت‌های یک سرور خصوصی را با امنیت بسیار خوب و سرعت بالا در اختیار داشته باشید. معمولاً در سرورهای مجازی بخش‌هایی مانند رام و هارد که وظیفه ذخیره اطلاعات شما را بر عهده دارند به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار داده می‌شود، اما سی پی یو یا همان پردازنده آن به صورت اشتراکی است و کاربران زیادی از همان سی پی یو استفاده می‌کنند.

در انتخاب سرور مجازی همواره باید به یاد داشته باشید که زمانی که آن را تهیه می‌کنید در واقع شما یک ماشین مجازی یا vm را دریافت می‌کنید. البته برخی از سرورها نیز این قابلیت را ندارند. اما سرورهایی که این قابلیت را دارند بهتر از سایر سرورهای مجازی هستند؛ چراکه از این طریق مجموعه‌ای از ابزارهای مدیریتی مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید به سادگی از اطلاعات خود حفاظت کرده و آنها را مدیریت نمایید.

انتخاب سرور مجازی - چیکاو

راهنمای انتخاب سرور مجازی

انتخاب یک سرور مجازی مناسب همواره به عنوان یکی از چالش‌های وبمستران است. بر این اساس در این مقاله سعی شده تا شما را با نحوه انتخاب بهترین سرور مجازی آشنا کنیم. به صورت کلی همواره برای انتخاب یک سرور مجازی لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • موقعیت سرور؛ منظور از موقعیت سرور همان موقعیت جغرافیایی سرور است. در واقع اگر شما قصد دارید از سرور مجازی برای سایت خود استفاده کنید باید ابتدا بر اساس نقشه سفر مشتری بفهمید که بیشتر کاربران شما از کدام کشور هستند و پس از آن نزدیک‌ترین سرور به آن کشور را خریداری نمایید.
  • مجازی‎‌ساز؛ نوع مجازی‌ساز نیز دارای اهمیت زیادی است. در واقع در حال حاضر چهار نوع مجازی‌ساز Xen,Kvm,Vmware,Openvz در بین کاربران دارای محبوبیت زیادی هستند. این مجازی‌سازها می‌توانند به شما کمک کنند که برای شما سیستم‌عامل نصب کنند و یا در زمان لازم سیستم شما را خاموش یا روشن نمایند. این امر به ویژه زمانی که سیستم شما مورد حمله قرار می‌گیرد بسیار با اهمیت‌تر می‌شود.
  • سخت‌افزار موردنیاز؛ همواره در انتخاب سرور مجازی باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان منابع آن چقدر است. این منابع سخت‌افزاری معمولاً با توجه به میزان بازدید و ترافیکی است که سایت شما دارد.
  • سیستم‌عامل؛ همچنین باید توجه داشته باشید که در انتخاب سرور مجازی به سیستم‌عامل آن نیز حواستان باشد. در واقع این زبان برنامه‌نویسی شما است که نوع سیستم‌عاملتان را تعیین می‌کند. به صورت کلی سیستم‌عامل لینوکس را بیشتر از سایر سیستم‌عامل‌ها پیشنهاد می‌کنند. این امر به ویژه زمانی که زبان برنامه‌نویسی شما پی اچ پی است بیشتر احساس می‌شود.
  • نوع مدیریت سرور؛ نکته آخر در انتخاب سرور مجازی این است که حتماً به مدیریت سرور خود نیز توجه داشته باشید. در واقع در صورتی که بخواهید خودتان روی اطلاعات سایتتان مدیریت داشته باشید، بهتر است که مدیریت سرورتان را خودتان بر عهده بگیرید. البته بسیاری از شرکت‌هایی که سرور مجازی ارائه می‌دهند، برای مدیریت سرور نیز از شما میزانی پول دریافت می‌کنند اما اگر خودتان به مدیریت آن بپردازید در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌شود.

در واقع می‌توان گفت سرور مجازی می‌تواند در میزان هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی کند. به‌بیان‌دیگر سرور مجازی تمام قابلیت‌های یک سرور را در اختیار شما قرار می‌دهد و تا زمانی که نیاز به منابع سخت‌افزاری نداشته باشید، می‌تواند کار شما به‌خوبی راه بیندازد.

انتخاب بهترین سرور مجازی

انتخاب سرور مجازی برای افرادی که سایت شلوغی دارند می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. در واقع اگر شما دارای یک سایت فروشگاهی هستید که از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی خدمات خود را به فروش می‌رسانید، حتماً باید امنیت سایت خود را تا حد زیادی بالا ببرید. چراکه اگر اطلاعات مشتریان شما به سرقت رود، تمام اعتبار شما نیز از بین رفته و با ریزش جدی مشتریان مواجه خواهید شد. بر این اساس بهتر است در انتخاب سرور مجازی حتماً به Vps و امنیت آن توجه لازم را داشته باشید.

همچنین در صورتی هدفتان از انتخاب سرور مجازی ترید کردن باشد، استفاده از سرور مجازی که با یک آی پی خارجی کار می‌کند کاملاً احساس می‌شود. از سوی دیگر برخی از سایت‌ها هستند، که با وردپرس سیستم‌های مدیریت محتوای خود را مدیریت می‌کنند. این کار تا زمانی که نیاز به نصب نرم‌افزار سفارشی نداشته باشید خوب است. اما در صورتی که بخواهید فضایی برای مشارکت در برنامه‌نویسی پیشرفته ایجاد کنید، نیاز به انتخاب سرور مجازی مناسب خواهید داشت.

اگر قصد خرید یک سرور مجازی حرفه ای و قوی را دارین ما پیشنهادمون خرید سرور مجازی آسام سرور از این سایت هست.

در این برهه از زمان که کرونا تمام جهان را درنوردیده است، بسیاری از کلاس‌ها و جلسات به صورت غیرحضوری و در فضای وبینار برگزار می‌شوند. بر این اساس لازم است برای داشتن یک ارتباط امن که دچار قطعی نشود نیاز به انتخاب سرور مجازی مناسب دارید.

در پاسخ به این سوال که بهترین سرور مجازی را از کجا می‌توانید تهیه کنید نیز باید بگوییم که؛ امروزه تعداد شرکت‌های زیادی هستند که به ارائه خدمات سرور مجازی می‌پردازند. بر این اساس شما باید قبل از هر چیزی بهتر است به تحقیق درباره نوع خدمات و اعتبار این شرکت‌ها توجه داشته باشید. از سوی دیگر میزان رضایت مشتریان آن‌ها نیز دارای اهمیت بالایی است.

در مجموع برای انتخاب سرور مجازی بهتر است حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید که سی پی یو و رام قوی داشته باشد. همچنین فضای ذخیره‌سازی که توسط آنها ارائه می‌شود نیز برای وی پی اس بسیار ضرورت دارد. نکته دیگر این است که اگر شما توان مدیریت سرور مجازی خود را نداشته باشد، باید سروری را انتخاب کنید که به صورت شبانه‌روزی امکان پشتیبانی از سرور را برای شما فراهم نماید. چراکه ممکن است شما در نیمه‌های شب با حمله سایبری مواجه شوید بر این اساس نیاز است که توسط پشتیبان سرور بتوانید از نفوذ آنها برای سرقت اطلاعاتتان جلوگیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.