بررسی انواع ارورهای ماشین لبایشویی ایندزیت و راه حل های برطرف کردن آنها

یکی از نشانه های وجود عیب در ماشین لباسشویی ایندزیت، روشن و خاموش شدن چراغ های نمایشگر می باشد. اما سوال اینجاست که این روشن و خاموش شدن چراغ ها به چه معنا می باشد و راه حل رفع این عیب چیست؟در این مقاله کارشناسان تعمیرآنلاین،  به صورت تخصصی به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت پرداخته و به شما ایرادات دستگاه را توضیح می دهند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت

ارور F01 ماشین لباسشویی ایندزیت

معمولا این ارور مربوط به ایراد برد ماشین لباسشویی ایندزیت می باشد. البته این کد خطا در بردهای معمولی رخ می دهد و کمتر در بردهای اینورتر نمایش داده می شود.

زمانی که ارور F01 نمایش داده می شود معمولا تریاک های روی برد و نقاط اتصال برد لباسشویی دچار ایراد شده است . البته باید علاوه بر تعمیر برد، دلیلی بروز این عیب را نیز بررسی کنیم.

در صورت بروز این ایراد احتمالا برای تعمیر لباسشویی ایندزیت نیاز به حضور کارشناس متخصص می باشد.

ارور F02 ماشین لباسشویی ایندزیت

در هنگام بروز این کد خطا چرخش دیگ دستگاه دچار مشکل میشود. ارور F02 در لباسشویی ایندزیت مربوط به مشکل در موتور دستگاه است زیرا نچرخیدن دیگ لباسشویی تنها به  دلیل ایراد در موتور رخ میدهد. برای رفع این مشکل بهتر است تکنسین متخصص را درجریان بگذارید. تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی ایندزیت با عوض کردن قطعه ناخو یا خازن مشکل دستگاه شما را برطرف خواهد کرد

ارور F03 ماشین لباسشویی ایندزیت

کد خطا F03 ناشی از خرابی های سنسورهای ترمال بر روی برد دستگاه می باشد. در اکثر موارد این کد خطا در انتهای کار ظاهر می شود و عملکرد دستگاه در چند دقیقه آخر قطع می شود. ازور F03 در لباسشویی ایندزیت معمولا باعث گرم نشدن آب در مرحله آبکشی و خشک کن مربوط میشود. برای حل این مشکل بهتر است در ابتدا سنسور حرارتی و المنت دستگاه را بررسی کنید سپس به کمک یک اهم سنج میزان اهم سنسور حرارتی را اندازه گیری کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

ارور F05 ماشین لباسشویی ایندزیت

هنگام مواجه شدن با این کد خطا در اکثر موارد ایراد از پمپ ماشین لباسشویی ایندزیت می باشد. البته نمی توان با قطعیت گفت که حتما پمپ دستگاه سوخته است. در مواردی مشاهده شده است که سنسورهای حرارتی لباسشویی ایندزیت نیز در صورت خرابی باعث نمایش این ارور می شود.

هنگام برئز کد خطا F05 ممکن است درب ماشین لباسشویی در هنگام کار باز شده و آب و کف موجود در آن بیرون بریزد. برای رفع این ارور در ابتدا بهتر است سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی ایندزیت خود را بررسی کنید. فیلتر پمپ دستگاه را چک کنید تا دچار انسداد و گرفتگی نشده باشد. ار مسدود نبودن لوله فاضلاب اطمینان حاصل کنید. اگر با بررسی های گفته شده مشکل دستگاه حل نشود پمپ تخلیه دچار مشکل شده و باید تعویض گردد.

ارور F06 لباسشویی ایندزیت

این کد خطا در نتیجه ی عدم کارکرد درست درب ماشین لباسشویی و یا خرابی دکمه استارت که سبب روشن نشدن ماشین لباسشویی میشود نمایش داده میشود. برای رفع این ارور ابتدا قفل درب ماشین لباسشویی را چک کنی و از سلامت آن و همچنین نبود جسم خارجی که مانع کارکرد درست آن شود اطمینان حاصل کنید. یکی از مواردی که ممکن است سبب بروز این ارور شود خرابی میکروسوئیچ درب است، ر صورت مواجه شدن بااین ارور بررسی میکروسوئیچ درب نیز میتواند راهگشا باشد.

ارور F08 ماشین لباسشویی ایندزیت

این کد خطا با توقف چرخش ماشین لباسشویی حین چرخش همراه است. این ایراد میتواند به سبب بروز مشکل و خرابی در ابرد الکترونیکی دستگاه رخ دهد لذا در قدم اول ضروری است برد دستگاه را بررسی کنید. از آنجای که برد ماشین لباسشویی مرکز فرماندهی و به منزله مغز دستگاه است بهتر است تعمیر آن را به تکنسین متخصص سپرده و اقدام خودسرانه ای انجام ندهید.

ارور F09 ماشین لباسشویی ایندزیت

اگر با ارور F09 در دستگاه مواجه شوید احتمالا کارکرد دستگاه شما مختل شده، چراغ های دستگاه خاموش و روشن شده و امکان اجرای برنامه ها و آپشن هایی که به دستگاه میدهید وجود ندارد.

این ارور نیز در نتیجه ی ایراد در برد الکترونیکی دستگاه رخ میدهد. همانطور که در موارد قبلی گفته شد بهتر است تعمیرات برد را به نیوری متخصص بسپارید تا سلامت و طول عمر دستگاه شما با خطر مواجه نشود.

ارور F10 لباسشویی ایندزیت

ارور F10 در نتیجه خرابی سوئیچ فشار دستگاه رخ میدهد. در مرحله اول سوئیچ فشار و تمامی اتصالات و سوئیچ ها و ماژول ها را بررسی کنید و از عدم وجود هر جسم یا ماده ای از جمله پودر شوینده در آن اطمینان حاصل کنید.

ارور F12 لباسشویی ایندزیت

در هنگام بروز این کد خطا با فشردن دکمه استارت دستگاه کار شستشو راشروع نمیکند. اولین اقدام در هنگام بروز این ارور بررسی میکروسوئیچ درب دستگاه است زیرا در صورت بسته نشدن درب کار دستگاه شروع نخواهد شد. در صورت سالم بودن میکروسوئیچ احتمالا مشکل از برد الکترونیکی دستگاه است.

ارور F15 در ماشین لباسشویی ایندزیت

این کد خطا نشان دهنده گرم نشدن آب دستگاه و یا توقف چرخش حین شستشو است. در صورت گرم نشدن آب لباسشویی بهتر است المنت دستگاه را بررسی کنید زیرا وظیفه گرم کردن آب به عهده این قطعه است اگر مشکل از المنت نبود در مرحله بعد سنسور دما ماشین لباسشویی را بررسی کنید. به کمک اهم سنج، مقدار اهم سنسور دما را بررسی و در صورت نیاز قطعه را تغویض کنید.

ارور F16 لباسشویی ایندزیت

ارور F16 با اختلال در عملکرد دیگ دستگاه است. اگر دستگاه در مرحله چرخش دچار مشکل میشود بررسی ناخو ضروری است. هم چنیم در دستگاه هایی که خازن دارند بررسی خازن نیز میتواند در حل مشکل دستگاه راهگشا باشد. اگر خازن و ناخو سالم باشد مشکل احتمالا مربوط به برد الکترونیکی دستگاه است.

ارور F18 ماشین لباسشویی ایندزیت

این کد خطا به دلیل کار نکردن برخی از آپشن های ماشین لباسشویی ایندزیت نمایش داده میشود. برای رفع این کد خطا حداقل سه دقیقه دستگا را از برق بکشید سپش مجددا دستگاه را به برق متصل کرده و پس از چند دقیقه دوباره کار با آن را شروع کنید.

ارور F19 لباسشویی ایندزیت

این ارور مربوط به ایراد در خشک کن است، یا عملیات خشک کن انجام نمیشود و یا در حین کار دستگاه از چرخش بازمانده و متوقف میشود. ایرادات مربوط به عدم چرخش ماشین لباسشویی غالبا به موتور دستگاه مربوط میشود. در صورت نیاز بهتر است برد الکترونیکی دستگاه نیز بررسی شود. هردو قطعه مرتبط با این ارور از قطعات حساس و حیای دستگاه است که تعمیر آن نیاز به حضور نیروی متخصص دارد.

سخن پایانی

شما میتوانید برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت قدیمی و یا مدل های جدید این دستگاه، به تعمیر آنلاین مراجعه نمایید. در صورت تماس و یا پرکردن فرم موجود در سایت تکنسین های تعمیرآنلاین در اسرع وقت در محل حاضر شده و پس از عیب یابی رایگان و تخمین هزینه برای تعمیر لباسشویی ایندزیت درصورت درخواست شما اقدامات لازم جهت تعمیر دستگاه شما را انجام خواهند داد. در ضورت نیاز به تعویض قطعه، قطعه موردنظر با قطعات اورجینال تعویض خواهد شد. شما میتوانید برای بررسی انواع بیشتری از ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت به وب سایت تعمیر آنلاین مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.