انواع مبدل برق خودرو

 مبدل برق خودرو یک وسیله ضروری برای خودرو مخصوصا در زمان مسافرت است. این مبدل می‌تواند برق ۱۲ ولت DC باتری اتومبیل را به برق  ۱۱۰ یا ۲۲۰ ولت AC شهری تبدیل کرده و شما با کمک آن وسایل الکتریکی مورد نیاز خود را روشن کنید. ممکن است برای‌تان رخ داده باشد که در سفر برای روشن کردن لپ تاپ. و دستگاه جوجه کشی یا هر وسیله الکتریکی دیگری نیاز به برق پیدا کرده باشید، در این شرایط شما می‌توانید با کمک مبدل برق خودرو، برق مورد نیاز دستگاه برقی را تامین کنید. البته در زمان خرید این محصول کاربردی باید به نکات مهمی توجه کنید که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

انواع مبدل برق خودرو

مبدل برق خودرو با توان کم

این مبدل برق خودرو فقط می‌تواند برق مورد نیاز برای روشن کردن یک الی دو عدد لامپ را تامین کند. هم‌چنین جهت شارژ کردن دستگاه‌ها و تلفن همراه نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

مبدل برق خودرو با توان متوسط

این مبدل برق خودرو از توان بالاتری برخودار است و می‌تواند برق مورد نیاز تعداد وسایل الکتریکی بیشتری را تامین کند. از جمله وسایلی که می‌تواند برای روشن کردن آن‌ها از این مبدل استفاده کرد می‌توان به تلویزیون و دستگاه‌های کم مصرف اشاره کرد.

مبدل برق خودرو با توان بالا

این مبدل می‌تواند برق مورد نیاز دستگاه‌های مختلف ازجمله یخچال، کولر و پروژکتور را تامین کند. این مبدل به دلیل توان بالا محبوبیت بیشتری در بین مصرف‌کنندگان دارد.

نکات مهم در زمان خرید مبدل برق خودرو

اگر قصد خرید مبدل برق خودرو را دارید، حتما در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید یک خرید خوب داشته باشید. امیدواریم مطالعه این بخش شما را در خرید مبدل برق راهنمایی نماید.

انتخاب نوع مبدل

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید مبدل برق خودرو باید به آن توجه کرد، نوع آن است. همان‌طور که در بخش قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، سه نوع مبدل وجود دارد که شما با توجه به نیازتان می‌توانید نمونه مورد نظر را خریداری کنید. حتما قبل از خرید، توان مصرفی وسایل الکتریکی که در زمان سفر به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد بررسی کرده و سپس جهت خرید مبدل اقدام کنید.

توان و شدت جریان مبدل

یکی از نکات دیگری که در زمان خرید انواع مبدل باید به آن توجه کنید، توان و شدت جریان آن است. برای خرید مبدل با توان مورد نظر باید وات هر یک از وسیله‌های الکتریکی مورد استفاده را جمع کنید تا با توجه به آن متوجه شوید که به چه مبدل برق خودرویی برای روشن کردن دستگاه‌های الکتریکی نیاز دارید. هم‌چنین برای تعیین شدت جریان، باید مجموع آمپر تمام دستگاه‌ها را محاسبه و سپس جهت خرید مبدل برای تامین آمپر مورد نیاز وسایل برقی اقدام کنید.

اندازه کابل اتصال دهنده

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید مبدل برق اتومبیل باید به آن توجه کرد، اندازه کابل اتصال‌دهنده است. کابل‌های بلند ممکن است در زمان جمع کردن یا باز کردن دچار پیچ خوردگی شده و برای کابل کوتاه هم ممکن است به دلیل فاصله زیاد خودرو از وسیله مورد نظر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد. شما قبل از خرید مبدل، باید یک اندازه متوسط از فاصله‌ای که می‌خواهید از باتری اتومبیل انرژی مورد نیاز دستگاه‌ها را تامین کنید، برآورد نمایید.

سایر امکانات مبدل

یکی از امکاناتی که مبدل برق خودرو می‌تواند داشته باشد، پریزهای برق است. داشتن پریزهای برق استفاده از مبدل را برای شما راحت‌تر می‌کند. هم‌چنین برخورداری از یک چراغ اضطراری، مزیت‌های بسیاری در زمان قطع برق دارد. از دیگر امکانات مبدل می‌توان به پورت و درگاه USB اشاره کرد که جهت شارژ کردن گجت های هوشمند می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

قیمت مبدل خودرو

قیمت مبدل خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به برند و نوع مبدل اشاره کرد. توجه کنید که نمونه‌های مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد که از کیفیت‌های مختلفی برخودار هستند. جهت خرید مبدل برق خودرو باکیفیت حتما قبل از خرید از معتبر بودن برند تولیدکننده مطمئن شوید. هم‌چنین در زمان خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش این محصول توجه کنید. از خرید مبدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر نیستند، خودداری کنید.

نکات مهم برای نگهداری از مبدل برق خودرو

  • یکی از نکات مهم برای حفظ و طول عمر بیشتر مبدل برق خودرو این است که حتما در زمان روشن بودن اتومبیل از آن استفاده کنید.
  • هیچ وقت بیش از حد توان مبدل از او خروجی نگیرید؛ این‌کار خطر انفجار باتری و سوختن دستگاه‌تان را در پی خواهد داشت.
  • هرگز از مبدل در محیط مرطوب و خیس استفاده نکنید. همان‌طور که می‌دانید مبدل یک دستگاه الکتریکی است که مطمئنا در تماس با آب و رطوبت آسیب‌های جدی به آن وارد می‌شود. هم‌چنین استفاده از هر نوع دستگاه الکتریکی در محیط‌های مرطوب، احتمال خطر برق‌گرفتگی را افزایش می‌دهد.

نحوه اتصال موقت مبدل به باتری خودرو

  • ابتدا خودرو را در مکان مناسبی پارک کنید. اگر قصد استفاده کوتاه مدت از مبدل برق خودرو را دارید، لازم نیست ماشین روشن باشد.
  • سپس کاپوت را باز کرده و مطمئن شوید که کلید on/off روی off قرار گرفته باشد.
  • کابل‌ها را به ترمینال‌های مثبت و منفی مبدل برق وصل کرده و دستگاه را در جایی ثابت قرار دهید.
  • سوسماری قرمز رنگ (مثبت) را به ترمینال مثبت و سوسماری مشکلی رنگ (منفی) را به ترمینال منفی باتری وصل کنید.
  • دو‌ شاخه یا یو‌ اس پی دستگاه برقی مورد نظر را به مبدل وصل کنید.
  • در آخر با روشن کردن مبدل، می‌توانید از دستگاه مورد نظر خود استفاده کنید.

نحوه جداکردن موقت مبدل از باتری خودرو

  • ابتدا مبدل برق را خاموش کرده و دو شاخه یا یو اس پی را از آن جدا کنید.
  • سوسماری منفی را از ترمینال منفی باتری و سوسماری مثبت را از ترمینال مثبت باتری جدا کنید.
  • کابل‌های اتصال‌دهنده را جدا کرده و آن را در جایی مطمئن برای استفاده بعدی نگهداری کنید.

در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع مبدل برق خودرو، نکات مهم در زمان خرید مبدل، روش صحیح نگهداری و نحوه اتصال و جدا کردن موقت مبدل از باتری اشاره کنیم. جهت خرید باکیفیت‌ترین مبدل برق خودرو می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاردینال‌ سر بزنید. این فروشگاه در زمینه فروش تخصصی انواع مبدل برق و دستگاه جوجه‌ کشی فعالیت می‌کند. برای خرید دستگاه جوجه کشی و مبدل برق با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به فروشگاه اینترنتی کاردینال‌ مراجعه کنید. هم‌چنین جهت اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

منبع: گروه صنعتی کاردینال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. حسین می گوید

    سلام خسته نباشید من این مقاله تا اخر مطاله کردم عالی بود نکاتی ریزی و مهم در مورد مبدل برق خودرو و دستگاه جوجه کشی شرکت کاردینال به من یاد داد تشکر از سایت شما ممنون