آموزش جامع طراحی سایت با المنتور و المنتور پرو

اگر قصد دارید به عرصه جذاب و کاربردی طراحی سایت وارد شوید، پیشنهاد ما به شما این است که در اولین قدم شروع به یادگیری کار با افزونه المنتور کنید؛ زیرا با گذراندن دوره‌های آموزش المنتور قادر خواهید بود که یک صفحه کامل را بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی طراحی کنید. افزونه المنتور یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین افزونه‌های صفحه‌ ساز وردپرس است که برای طراحی سایت بدون کدنویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل علاقه‌مندان زیادی به دنبال گذراندن دوره‌های آموزش المنتور هستند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

“المنتور سایت” در کنار فروش افزونه المنتور پرو، با برگزاری دوره‌های آنلاین آموزش المنتور شما را برای پیشرفت در مسیر طراحی سایت و راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی همراهی می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با افزونه المنتور و مزایای این صفحه ساز وردپرس برای طراحی سایت آشنا کنیم. اگر شما نیز به دوره‌های مختلف آموزش المنتور فکر می‌کنید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

افزونه المنتور چیست؟

افرادی که به دنبال قرار دادن وبسایت وردپرسی خود در لیست بهترین‌ها هستند، باید به این نکته واقف باشند که جذابیت صفحات سایت نخستین عامل برای جذب مخاطب است. برای ایجاد ظاهر دلخواه با جلوه بصری مناسب در طراحی یک سایت، می‌توان از انواع صفحه ساز وردپرس که برای کار با آن‌ها هیچ‌ نیازی به کدنویسی وجود ندارد استفاده نمود.

در بین انواع مختلف صفحه ساز وردپرس، یک از حرفه‌ای‌ترین و قدرتمندترین صفحه سازها، صفحه ساز المنتور است. المنتور Elementor در واقع یک صفحه ساز وردپرس است که توانسته است طی چند سال اخیر محبوبیت بالایی را در میان کاربران به دست آورد.

با استفاده از افزونه المنتور، شما خواهید توانست با قابلیت ویرایشگر لایو و افزونه‌های جانبی متعدد، فرآیند طراحی سایت بدون کدنویسی را تجربه کنید و جذب راحتی و سهولت کار شوید. همانند بسیاری از افزونه‌های وردپرس، المنتور نیز دارای دو نسخه رایگان و نسخه حرفه‌ای است که طبیعتاً نسخه حرفه‌ای آن دارای امکانات گسترده‌تری است؛ اما با این حال، با استفاده از نسخه رایگان المنتور نیز می‌توانید مانند افزونه‌های صفحه‌ سازی از جمله ویژوآل کامپوز، صفحات اصلی سایت خود را تا حدی توسعه دهید.

اما توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید بخش‌های مهم قالب خود، مانند صفحه محصولات، هدر و فوتر، آرشیو محصولات و آرشیو یادداشت‌ها، پاپ آپ، صفحه جستجو و … را  بنا به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید، نیاز به استفاده تخصصی‌تر از ابزارهای المنتور را دارید و پیشنهاد ما به شما خرید نسخه حرفه‌ای المنتور پرو است.

مزایای آموزش المنتور

افزونه المنتور دارای مزیت‌های زیادی است که باعث شده در میان محبوب‌ترین‌های این حوزه قرار بگیرد و تعداد افرادی که قصد ثبت نام در دوره‌های آموزش المنتور را دارند روز به روز بیش‌تر شوند. اگر شما نیز می‌خواهید درباره آموزش المنتور تصمیم بگیرید، البته آموزش های رایگان و آموزش جامع المنتور نیز در سطح اینترنت موجود می باشد که بهتر است قبلش با چند مورد از مهم‌ترین مزایای این افزونه که می‌توان گفت انقلابی در طراحی سایت‌های وردپرسی به وجود آورده است آشنا شوید:

ویرایشگری آسان و در لحظه

رابط کاربری افزونه المنتور بسیار راحت و کاربرپسند طراحی شده است؛ به همین دلیل کاربر به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند صفحه مورد نظر را با سلیقه خود طراحی و دیزاین کند. ویژگی جذاب دیگری که آموزش Elementor را در اولویت قرار داده است، پیش‌نمایش فعال سایت در صفحه طراحی با افزونه المنتور است که در کم‌تر صفحه سازی دیده می‌شود. با استفاده از این ویژگی، شخص قادر خواهد بود که همزمان با تغییر ویجت‌ها، سایت را نیز به طور زنده مشاهده کند و به این ترتیب از تغییرات آن آگاه شود.

ویژگی Drag & Drop

با استفاده از این ویژگی، امکان جابه جایی ویجت‌ها تنها با استفاده از کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) امکان‌پذیر است؛ به این ترتیب کاربران مبتدی نیز می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی با افزونه المنتور کار کنند. فقط کافی است کمی سلیقه و ذوق به خرج دهید تا یک وب‌سایت عالی را طراحی کنید.

امکان تغییر سایز صفحه

از دیگر امکاناتی که در کم‌تر افزونه صفحه سازی دیده می‌شود و باعث می‌شود آموزش المنتور به یکی از اولویت‌های طراحان سایت تبدیل شود، قابلیت تغییر سایز صفحات و قسمت‌های داخلی صفحه در این افزونه وردپرس است؛ به این صورت که با استفاده از المنتور می‌توان طول و عرض‌ها را به دلخواه تغییر داد. البته بهتر است که در این مورد قالب سایت را نیز مدنظر قرار دهید تا به مشکل خاصی برخود نکنید.

امکان ذخیره کردن صفحات ساخته شده

یک قابلیت کاربردی دیگر که به آن دسته از افرادی که چندین سایت را در اختیار دارند و یا طراح سایت هستند و مدام با طراحی سایت سروکار دارند انگیزه آموزش Elementor را می‌دهد، امکان ذخیره سازی تمام صفحات ساخته شده در المنتور و وارد کردن آن‌ها در دیگر سایت‌های وردپرسی است؛ زیرا با استفاده از این ویژگی افزونه المنتور، به طور محسوسی در زمان شخص برای طراحی سایت‌های مختلف صرفه‌جویی می‌شود و او می‌تواند صفحه‌ای را آماده کرده و بعد از ذخیره کردن، از آن برای دیگر سایت‌ها استفاده کند.

متن باز بودن افزونه المنتور

وقتی در مورد آموزش المنتور صحبت می‌شود، متن باز بودن آن به توسعه‌دهنده وب این اجازه را می‌دهد هر تغییری را که لازم می‌داند در افزونه به وجود آورد؛ البته برای این کار نیاز است تا آشنایی اولیه‌ای با کدهای CSS داشته باشید و از این طریق افزونه را به منظور هماهنگی بیش‌تر با قالب سایت خود سفارشی کنید. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که  با این کدها چندان آشنا نیستید، این کار را به یک متخصص واگذار کنید.

سازگاری افزونه المنتور با افزونه‌های سئو

همان‌طور که می‌دانید مسئله سئو از مهم‌ترین موارد در یک وب‌سایت است که تأثیر مستقیم بر رتبه سایت مورد نظر در موتورهای جستجوگر دارد. وردپرس دارای افزونه‌های قدرتمند سئو است که در هماهنگی کامل با افزونه المنتور هستند؛ بنابراین المنتور هیچ ضرری برای سئوی سایت شما نخواهد داشت.

طراحی کاملاً واکنش‌گرا و ریسپانسیو

بهتر است بدانید که تمام بخش‌های ساخته شده توسط المنتور، کاملاً واکنش‌گرا هستند؛ به این معنی که بدون هیچ مشکلی و به صورت کامل در تمام انواع صفحات نمایشگر مانند رایانه، تلفن هوشمند، تبلت و … نمایش داده خواهد شد.

سرعت بالا در بارگذاری

یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی سایت، سرعت سایت است. تمام قسمت‌هایی که با استفاده از افزونه المنتور ساخته می‌شوند، از سرعت بارگذاری بالایی برخوردار هستند؛ به طوری که کاربر هیچ‌گونه کاهش سرعت محسوسی را در سایت احساس نخواهد کرد.

با توجه به توضیحات ارائه شده می‌بینید که المنتور را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و کاربردی‌ترین‌ افزونه‌ها در صفحه ساز وردپرس به شمار آورد و با استفاده از آموزش‌هایی که در دوره‌های آموزش المنتور داده می‌شود، کاربران می‌توانند به راحتی وارد کسب و کار اینترنتی شوند و یا کسب و کار خود را بیش‌تر از قبل رونق ببخشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.