آیا بازیابی اس ام اس در آیفون ممکن است؟ روش انجام آن به چه صورت است؟

مقدمه

شما می توانید با استفاده از چند راه مختلف فعالیت های مربوط به بازیابی اس ام اس در آیفون را انجام دهید. مسلما بازیابی اس ام اس در آیفون در هر گوشی اصلا کار راحتی نبوده و به شدت چالش برانگیز است. ولی، در هر صورت اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، حتما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. همه ما هر روزه چند پیامک مختلف دریافت می کنیم که آنها اصلا مفید نیستند. در نتیجه، خیلی از ما این پیام ها را حذف می کنیم. ولی، گاهی اوقات شما به صورت اتفاقی یک پیام را در گوشی آیفون خود پاک می کنید. در نتیجه، باید به دنبال راه های موجود برای بازیابی پیامک پاک شده در آیفون باشید. همراه چیکاو باشید.

اپل دو سرویس اصلی یعنی آیفون و آی کلود را ترکیب کرده است. در نتیجه، اکثر اطلاعات شما درون سرویس کلود اپل ذخیره می شود تا در صورت لزوم، از آنها استفاده کنید. بازیابی اس ام اس در آیفون با استفاده از سرویس کلود، باز هم به یک سری پیش نیاز ها و اطلاعات فنی نیاز دارد. از همین رو، ما امروز قصد داریم تا به این مبحث بپردازیم. البته، این نکته را مد نظر داشته باشید که بازیابی اس ام اس در آیفون با استفاده از کلود، توسط مدارک ارائه شده توسط اپل، فقط با یک دکمه و کلیک ساده ممکن نیست. شما باید به یک سری نکات و اطلاعات خاص هم توجه داشته باشید.

برای انجام این کار به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ 

جدا از اطلاعاتی که ما در این مقاله به آنها اشاره می کنیم، شما باید دانش فنی در مورد بکاپ ها هم داشته باشید. چرا که ما در واقع در حال ریکاوری با استفاده از بکاپ های قبلی هستیم. احتمال پاک شدن اطلاعات فعلی گوشی شما هم زیاد می باشد پس، اطلاعات مهم خود را سیو کنید و  آنها را در یک محیط امن خارج از گوشی خود نگهداری کنید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. البته، جالب است بدانید که بازیابی اس ام اس در آیفون با استفاده از کامپیوتر هم ممکن است ولی، به علت وجود شرایط امنیتی خاص در اپل شما باید مراقب فعالیت های خود باشید. شاید یک گزینه اشتباه، کل گوشی شما را خراب کند و شما مجبور به تعویض گوشی خود شوید.

پس، از راه ها و روش های تایید نشده اصلا استفاده نکنید. بهترین راه موجود و البته تنها راه موجود برای بازیابی اس ام اس در آیفون که توسط خود اپل هم ارائه شده است، استفاده از بکاپ های آی کلود می باشد. اگر شما بکاپ آی کلود را دریافت نکرده اید، باید با اطلاعات خود خداحافظی کنید. در سایر سیستم ها، عملکرد گزینه حذف با سیستم اپل تفاوت های خیلی زیادی داشته و در نتیجه، می تواند مشکلات متعددی را برای شما به وجود بیاورد.

حذف پیام چگونه صورت می گیرد؟

برای اینکه شما بتوانید بازیابی اس ام اس در آیفون را با موفقیت انجام دهید، باید به یک سری اطلاعات خاص توجه داشته باشید. هر چیزی یک قسمت مربوط به حافظه را درون گوشی به خود اختصاص می دهد. در همه گوشی ها هم این قانون برقرار است. هنگامی که شما در یک گوشی اندرویدی یک فایل را پاک می کنید، سیستم آن را غیر فعال کرده و علامت می زند. این علامت زدن، به این معنا است که در گوشی اندروید این فایل قابل بازیابی یا قابل جایگزین شدن است. هنگامی که شما یک فایل جدید را بر روی گوشی خود قرار می دهید، باید با فایل های قبلی که غیر فعال شده اند خداحافظی بکنید. ولی، طبق نظر برخی از متخصصان این امر در گوشی های اپل متفاوت است یا حداقل دسترسی های لازم را به کاربر نمی دهد.

 بر خلاف گوشی های اندروید، شما نمی توانید گوشی آیفون را روت کنید و یا اینکه نرم افزار های ریکاوری خاص را بر روی آنها نصب کنید. چرا که فایل های سیستمی آیفون نسبتا ناشناخته می باشند. در نتیجه، اپل سیستم بکاپ خودکار را معرفی کرده است. با استفاده از این سیستم، شما می توانید فعالیت های مورد نظر را در بهترین حالت و شرایط ممکن انجام دهید. البته، شما باید بدانید که این کار خیلی راحت نمی باشد. پس با ما و این آموزش همراه باشید.

نحوه بازیابی اس ام اس در آیفون

برای بازیابی پیامک پاک شده در آیفون شما باید از وب سایت Icloud استفاده کنید. چرا که استفاده از سیستم های داخلی گوشی آیفون، می تواند باعث شود تا شما همه فایل های اصلی خود را از دست بدهید. البته، ما آن مباحث را نیز درون آموزش خود قرار می دهیم. در ابتدا وارد اپل آیدی خود در وب سایت ICloud.com شوید. وارد قسمت Text Messages شوید و به دنبال پیامی باشید که شما قصد ریکاوری آن را دارید. البته، توجه داشته باشید که این گزینه فقط در صورتی فعال است که شما از قبل بکاپ گیری پیام را در گوشی خود فعال کرده باشید.

شما می توانید نسخه های پشتیبانی را از قسمت گفته شده دانلود کنید. ولی، قبل از انجام این کار شما باید پشتیبان گیری پیام ها را غیر فعال کنید. این امر یک امر ضروری به حساب می آید. چرا که شما نباید بکاپ جدیدی را سیو کنید تا فایل های قبلی پاک نشود. با استفاده از تنظیمات آی کلود این کار را انجام دهید. در نهایت شما باید نسخه پشتیبان مورد نظر خود را دانلود کنید و از آن استفاده نمایید. خیلی راحت فعالیت های مربوط به بازیابی اس ام اس در آیفون انجام شده است.

استفاده از سیستم های داخلی آیفون برای بازیابی اس ام اس

برای بازیابی پیامک پاک شده در آیفون شما می توانید از سیستم های داخلی آیفون هم استفاده کنید. ولی این کار باعث می شود تا فایل های شما پاک شود.

بازیابی اس ام اس در آیفون - چیکاو

وارد قسمت تنظیمات، ICloud و بکاپ ها شوید. سپس نسخه بکاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس آن را باز کنید و مطمئن شوید که فایل مورد نظر را درون خود دارد. حال شما باید آیفون را ریست کنید.

بازیابی پیامک پاک شده در آیفون - چیکاو

وارد قسمت تنظیمات، عمومی و Transfer or reset Iphone شوید. سپس در این مرحله شما باید گزینه گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. سپس گوشی ریست شده و شما می توانید فعالیت های مربوط به انتخاب بکاپ و بازگردانی را در صفحه اول انجام دهید.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.