نصب دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا

بسیاری از ما در زمان مشاهده تصاویر دوربین مداربسته به این موضوع فکر می کنیم که آیا صدا هم دارد؟ گاهی ضبط صدا کمک می کند تا بسیاری از ابهامات در وقایع مهم مشخص شود. ضبط صدا توسط دوربین مداربسته در برخی از اماکن از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی بررسی و نظارت بر محیط مانع از برخی برخوردها و سوء تفاهم ها می شود. افزایش نرخ بهره وری و برقراری امنیت در محل از مزیت های نصب دوربین مدار بسته است. استفاده از دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا باید به افراد شاغل در یک محیط به نحوی اطلاع رسانی شود. اطلاع کارمندان از هدف نصب چنین تجهیزاتی علاوه بر حفظ آرامش محیط می تواند به بالا رفتن راندمان کار نیز کمک کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

انتخاب میکروفن برای نصب دوربین مداربسته

داشتن یک میکروفون همراه با نصب دوربین مداربسته، انعطاف‌پذیری و پتانسیل بیشتری را برای تامین امنیت ایجاد می کند. به این ترتیب مجرمان از ارتکاب به جرم متوقف می شوند. همچنین شما از وقایعی مانند سرقت احتمالی در آینده نیز جلوگیری می کنید. برای داشتن دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا حتماً نیازی به مجهز بودن دوربین مداربسته به میکروفن نیست. می پرسید چطور امکان دارد؟

دوربین هایک ویژن میکروفن دار

در انواع دوربین های مداربسته تنها تعداد محدودی مجهز به میکروفن داخلی هستند. تعداد دیگری از دوربین ها قابلیت نصب میکروفن به صورت خارجی یا اکسترنال را دارند. به این ترتیب شما می توانید با تهیه یک میکروفن مناسب، به دوربین خود متصل کنید و صدای محیط را داشته باشید. در برخی از برندها نشانه ای در پارت نامبر محصولات خود قرار می دهند که از نام آن متوجه این قابلیت شوید. به عنوان مثال در محصولات هایک ویژن حرف S انتهای پارت نامبر مشخص کننده همین قابلیت است. این دوربین ها Sound Support هستند یا به عبارت دیگر امکان نصب میکروفن را به کاربر می دهد. دوربین هایک ویژن میکروفن دار مدل DS-2CD2543G0-IS یک دوربین با قابلیت ضبط صدا است. این دوربین دارای میکروفن داخلی است.

انواع دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا

با توجه به توضیحات بالا متوجه دو نوع از دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا شدید. در یک نوع از دوربین ها میکروفن به صورت داخلی و در کیس دوربین تعبیه شده است. این میکروفن ها کمتر جلب توجه می کند. اما اگر آشنایی داشته باشید با کمی دقت آن را روی دوربین خواهید دید. عموماً میکروفن داخلی را با یک روزنه روی کیس دوربین در حوالی لنز مشاهده خواهید کرد. این موضوع به شما کمک می کند قبل از خرید دوربین و تنها با مشاهده ظاهر آن به این موضوع پی ببرید. روش دیگری برای شناسایی دوربین میکروفن دار وجود دارد که آن بررسی دیتا شیت دوربین است.

هنگامی که به دیتا شیت مراجعه می کنید اطلاعات دقیق تری از دوربین مداربسته در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت مجهز بودن به میکروفن داخلی با عبارت Built-in Microphone یا Mic in و یا مواردی مشابه آن مواجه می شوید. اگر دوربین از میکروفن خارجی پشتیبانی کند در همان قسمت (معمولا در Interface Audio) عبارت Line in درج شده است. دوربین مداربسته با این ویژگی پورت ورودی برای اتصال میکروفن خارجی دارد. با خرید میکروفن به طور جداگانه و اتصال آن به دوربین می توانید نظارت تصویری و صوتی روی محیط داشته باشید.

هدف شما از نصب دوربین مداربسته میکروفون دار

اینکه شما در نصب دوربین میکروفن دار چه هدفی دارید در انتخاب و خرید دوربین مداربسته موثر است. به عنوان مثال کیفیت صدا برای شما تا چه اندازه اهمیت دارد؟ ممکن است این اهمیت موضوع از نظر من و شما کاملا واضح باشد اما اغلب نادیده گرفته می شود. همه میکروفن ها صدا را دریافت می کنند اما نحوه دریافت صدا در آنها متفاوت است. فرض کنید دوربین در محلی بیرون از ساختمان نصب شده باشد. عواملی مانند باد و باران بر روی کیفیت صدا تاثیرگذار هستند. اگر دوربین مداربسته میکروفن دار با کیفیت پایینی نصب کرده باشید صدا با نویزهای زیادی به دست شما خواهد رسید. این موضوع بسیار ناخوشایند است.

شعاع و محدوده ای تحت پوشش

محدوده ای که موردنظر شماست را در هنگام انتخاب دوربین مداربسته میکروفن دار و یا میکروفن دوربین مداربسته حتما مدنظر قرار دهید. در مواردی دوربین برای ضبط تصاویر در یک منطقه نسبتا وسیع استفاده می شود، آیا میکروفن تمام این محدوده را پوشش می دهد؟ عوامل موثر بر کیفیت صدای دریافت شده از طریق میکروفن در آن محیط را نیز در نظر بگیرید.

خرید میکروفن برای دوربین مداربسته یا دوربین با قابلیت ضبط صدا که همه زنگ ها و انواع صوت ها را دریافت و انتقال دهد، در اولویت اصلی نباشد. برخی ویژگی ها وجود دارند که می توانند انتخاب آنها را به خرید هوشمندانه تبدیل کند. به عنوان مثال برخی از میکروفن ها می توانند نویز محیط را کاهش دهند. شاید تعجب کنید که برخی از فناوری های موجود در میکروفن های دوربین مداربسته بسیار پیچیده هستند. برای مثال می توان از قابلیت کاهش اکو و ضد آب بودن و افزایش برد و محدوده تحت پوشش نام برد.

میکروفن دوربین مداربسته Dericam با حساسیت بالا

در این بخش یک نمونه از میکروفن هایی که به صورت خارجی به دوربین متصل می شوند را معرفی می کنیم. به این ترتیب شما در زمان انتخاب و خرید میکروفن می دانید چه موضوعاتی را باید مدنظر قرار دهید. میکروفن دوربین مدار بسته Dericam که به صورت سوزنی طراحی شده است. دارای برد دریافت صدا تا 10 متر است. قابل استفاده در دوربین های داخلی و خارجی است. فناوری High-Fidelity Sound در این میکروفون به حذف موثر نویز پس زمینه، حذف اکو و ضد تداخل کمک می کند. این امر باعث می شود کیفیت صدای حاصل بسیار بالاتر و واضح تر به شما ارائه شود.

این میکروفون با اکثر دوربین ها، سیستم های دوربین مدار بسته، NVR و DVR سازگار است. بنابراین به یک راه حل مناسب برای اکثر مشاغل تبدیل شده است. کابل بلند و انعطاف پذیر آن به شما آزادی زیادی می دهد تا این میکروفن را در هر کجا که نیاز دارید نصب کنید. همه این ویژگی‌ها به اضافه ویژگی‌های دیگر در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک بسته عالی را ایجاد کنند. برای بسیاری از مشاغل صرف نظر از صنعت شما یا تنظیم فعلی دوربین مدار بسته مورد کاربرد است. در نهایت با توجه به کاربری و اهدافی که در نصب دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا دنبال می کنید خرید خود را نهایی کنید. مشاوره با افراد متخصص در این زمینه بسیار کمک کننده و راهگشا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.