پی ال سی زیمنس وسیله‌ای آشنا در صنعت

اساسا شرکت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات اتوماسیون‌ صنعتی فعالیت می‌کند که یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین آن‌ها شرکت زیمنس است؛ شرکتی چند ملیتی است که از گذشته تا به حال در زمینه تولید پی ال سی و اتوماسیون صنعتی در آلمان فعالیت می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این شرکت معتبر در سال 1847 در مونیخ آلمان توسط ورنر فون زیمنس تاسیس شده است و در حال حاضر محصولات خود را به کشورهای مختلف ارائه می‌کند. با توجه به کیفیت بالایی که در ساخت پی ال سی‌های این شرکت دیده می‌شود معمولا در بیشتر کارخانه‌ها و صنایع برای کنترل فرآیندها، خطوط تولید، دستگاه‌های مختلف و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت بایستی بدانید که شرکت زیمنس با تمرکز بر طراحی در شاخه‌های اصلی مهندسی همچون اتومبیل‌ها، تولید انرژی اتوماسیون صنعتی، ساخت تجهیزات پزشکی و بهداشتی، زیرساخت‌ها و… به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی صنعتی در کل اروپا تبدیل شده است.

در واقع برند زیمنس یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان پی ال سی است به همین دلیل در اکثر کارخانه‌ها و صنایع از این محصول استفاده می‌کنند. در حال حاضر پی ال سی زیمنس در سری‌های مختلفی همچون STEP7-1200، STEP7-1500، STPE7-400، STPE7-300 طراحی و تولی می‌شوند. البته که یکی از محصولات دیگر این شرکت LOGOها هستند که در دسته mini PLC (مینی پی ال سی) قرار دارند.

پی ال سی زیمنس

از جمله تجهیزات پر استفاده در اتوماسیون‌های صنعتی پی ال سی‌های زیمنس هستند، البته که در صنایع مختلف هم کاربرد دارند. PLCها دستگاه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را برنامه ریزی کرد و سرعت روند کارهای صنعتی را به اندازه قابل توجهی افزایش داد.

در واقع داده‌های خام و اولیه وارد دستگاه شده و سپس دستگاه پردازش‌های لازم را روی آن انجام می‌دهد و در نهایت کار خروجی مناسب ارائه می‌شود. اگر کمی علمی‌تر صحبت کنیم اساسا برای انجام کارهای صنعتی از پی ال سی استفاده می‌شود و توسط ترانسمیترها و سنسورها اطلاعات گرفته می‌شود و با دقت و سرعت زیاد پردازش‌های لازم صورت می‌گیرد.

تمام مزیت‌های ذکر شده باعث شدند که پی ال سی‌ها یک گزینه مناسب باشند که از آن‌ها به جای رله کنتاکتوری استفاده شود و زمانی که این دستگاه پیشرفته‌تر شد دیگر از رله کنتاکتوری استفاده نشد و به‌صورتی از رده خارج شدند.

در واقع محصولات شرکت زیمنس به دو صورت کامپکت و ماژولار طراحی می‌شوند که در نمونه‌های کامپکت منبع تغذیه، ماژول‌های ورودی و خروجی، cpu به‌صورت یکپارچه در کنار هم تعبیه می‌شوند اما در نمونه‌های ماژولار معمولا با توجه به نیاز مصرف کننده ماژول‌های دلخواه از آن گروه انتخاب می‌شوند.

کاربرد‌های پی ال سی

در رابطه با کاربرد پی ال سی‌ها (PLC) می‌توان گفت که برای کنترل هر وسیله برقی و ماشینی می‌توان از آن استفاده کرد. معمولا برای کنترل کردن هر سیستم خط تولید، کنترل فرمان مدار ماشین‌های فرز پیشرفته و… اشاره کرد. وجود پی ال سی‌ها در صنایع مختلفی همچون صنایع سنگین، صنایع خودرو سازی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع ساختمانی، صنایع ماشینی و… مورد استفاده قرار می‎گیرند؛ در واقع در این صنایع وجود دستگاه‌های پی ال سی بسیار ضروری و مهم است.

استفاده از پی ال سی و مزیت‌های آن

در کل جهان دستگاه‌های پی ال سی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و وجود آن‌ها لازم است اما در صورت عدم وجود آن‌ها بسیاری از صنایع پیشرفتی نخواهند داشت.

مزیت بی‌شمار این دستگاه‌ها یا کامپیوترهای صنعتی منجر شده که در صنایع مختلف دنیا بسیاری از مردم استقبال زیادی از آن داشته باشند. وجود پی ال سی‌ها منجر شده که فرآیندهای تولیدی با دقت بسیار بالایی مدیریت شوند در شرایط سخت از کمترین نیروی انسانی استفاده شود.

مزیت دیگر این دستگاه این است که به سرعت می‌توان سایر دستگاه‌ها را عیب‌یابی کرد. در واقع این کامپیوتر صنعتی ایرادها و مشکلات مختلف سایر دستگاه‌ها را با سرعت بالا و بسیار هوشمند شناسایی می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات رفع می‌شوند.

با استفاده از پی ال سی زیمنس بازدهی ماشین‌های تولیدی بیشتر شده و حتی کیفیت ساخت محصولات حفظ می‌شود. مزیت دیگر استفاده از این دستگاه این است که حجم تابلوهای فرمان خیلی کم می‌شود و در عین حال در هزینه‌ها بسیار صرفه جویی می‌شود.

پی ال سی‌ها استهلاک مکانیکی ندارند به همین دلیل ماندگاری و طول عمر بالایی دارند و در نهایت نیازی به تعمیرات دوره‌ای یا سرویس ندارند. به نسبت مدارهای رله‌ای از مصرف انرژی بسیار کمتری بهره می‌برند و حتی نویزهای صوتی و الکتریکی هم توسط آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

معایب عدم استفاده از پی ال سی زیمنس

لازم است بدانید که در صورت عدم استفاده از پی ال سی بسیاری از کارهای صنعتی پیشرفتی نخواهند داشت. زمانی که شما برای انجام این کارها از این دستگاه استفاده نکنید قطعا خطاهای انسانی بیشتر است و برای انجام کار در شرایط سخت به نیروهای انسانی زیادی احتیاج خواهید داشت که در نهایت این مسئله هم افزایش خطا را به دنبال دارد هم این که هزینه‌های شما را چند برابر می‌کند.

اگر از پی ال سی زیمنس استفاده نکنید سرعت کار بالا نخواهد بود و پیشرفت چشمگیری هم نخواهید داشت. عیب‌یابی سایر دستگاه‌ها مشکل می‌شود و این مسئله سرعت روند کار را کاهش می‌دهد.

اگر از پی ال سی زیمنس استفاده نشود قطعا بایستی تجهیزات و قطعات زیادی در تابلو فرمان‌ها استفاده کنید که این مسئله حجم تابلو فرمان و هزینه‌های نهایی را بیشتر می‌کند. بنابراین بهترین راه حل این است که از پی ال سی زیمنس استفاده کنید تا بهترین عملکرد و کیفیت را از سیستم خود مشاهده کنید.

خرید پی ال سی زیمنس

با توجه به آن چه که گفته شد لازم است در دستگاه و سیستم خود از وجود پی ال سی برای عملکرد فوق العاده و سرعت بالای سیستم بهره ببرید. برای خرید این دستگاه به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه هیراد کنترل مراجعه کنید لذا یکی از نمایندگی‌های رسمی فروش پی ال سی زیمنس و سایر محصولات برند زیمنس است. با مراجعه به این فروشگاه کیفیت بالا محصول را در کنار قیمت‌های رقابتی می‌بینید و در زمان و هزینه‌های اضافی خود به اندازه قابل توجهی صرفه‌جویی خواهید کرد. می‌توانید نظرات و دیدگاه خود را برای هیراد کنترل کامنت کنید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با شماره 02133949785 تماس حاصل فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.