بهترین کار برای آموزش مکالمه انگلیسی چیست؟ (راهکارها: ارائه دادن و نوشتن حرف‌ها، حرف زدن با خود!)

 کارهای زیادی می‌توان برای آموزش مکالمه انگلیسی انجام داد، اما انجام یک‌سری کارها و تمرین‌ها موثرتر واقع می‌شوند. در این مطلب به بررسی راه‌های موثر آموزش مکالمه انگلیسی می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استفاده از هر فرصتی برای صحبت کردن

برای آموزش مکالمه انگلیسی مطمئنا نیاز دارید تا می‌توانید به این زبان صحبت کنید. در نتیجه اولین کاری باید انجام دهید کنار گذاشتن ترس‌تان است. مهم نیست اطرافیان در ابتدا چه واکنشی به صحبت شما انجام می‌دهند. شما دارید برای تقویت مهارت‌های زبانی خود صحبت می‌کنید و برای یادگیری بیشتر. در نتیجه تا می‌توانید در بحث‌ها شرکت کنید، با افراد مختلف به‌صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنید و از هر فرصتی برای ارائه افکار خود به زبان انگلیسی استفاده کنید.

هر چه با افراد بیشتری صحبت کنید و تبادل نظر، متوجه می‌شوید که هیچ‌کس حین صحبت کردن قرار نیست کاملا بی‌نقص همه افکارش را بیان کند و بدین شکل ترس شما نیز کمتر می‌شود و اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنید.

گوش بدهید، گوش بدهید و گوش بدهید!

برای بهتر صحبت کردن و یادگیری زبان انگلیسی ، در ابتدا لازم دارید که دقیق گوش بدهید و متوجه منظور و مفهوم صحبت‌های طرف مقابل‌تان بشوید. گوش دادن در ناخودآگاه شما اصطلاحات، ساختارها و البته آمادگی جدیدی به‌وجود می‌آورد که حین صحبت کردن به آنها نیاز دارید. به اخبار گوش بدهید، حین تماشای فیلم و سریال دقیق‌تر به دیالوگ توجه کنید و از تمرین‌های تقویت مهارت شنیدن یا Listening استقبال کنید.

یادگیری را متوقف نکنید

می‌خواهید بهتر صحبت کنید و بیشتر روی دیگران تاثیر بگذارید، پس باید دایره لغات خود را افزایش دهید و از عبارات و ضرب‌المثل‌ها در صورت امکان استفاده کنید. اما چه‌طور می‌توان این کار را انجام داد؟ نباید هیچوقت یادگیری را متوقف کنید. اگر کلمه یا عبارت جدیدی را می‌آموزید، این مهم باعث تقویت آموزش مکالمه انگلیسی شما می‌شود در صورتی که حین صحبت کردن از آن استفاده کنید. در دسترس‌ترین فردی که برای صحبت کردن وجود دارد، خودتان هستید! پس برای خودتان یک تا چند جمله با کلمه یا عبارت جدید بسازید و مکالمه را در ذهن خود یا روی کاغذ ادامه دهید. با انجام این کار دارید بیشتر و بیشتر آن لغت یا عبارت جدید را در ذهن خود حک می‌کنید و برای بیان کردن آن خودتان را عادت می‌دهید.

مطالعه کنید: آموزش حروف انگلیسی

قبل از ارائه، بنویسید

اگر قرار است درباره موضوعی کنفرانس بدهید و برای جمعی صحبت کنید، بهتر است همیشه قبل از شروع سخنرانی یا صحبت، برای خودتان سرفصل صحبت‌هایتان را مشخص کرده باشید تا بدانید قرار است درباره چه چیزی صحبت کنید. اگر که کل کنفرانس‌تان را قبل از ارائه می‌نویسید و تمرین می‌کنید که چه بهتر؛ اما یادتان باشد حفظ کردن نوشته‌هایتان برای یک ارائه خوب کافی نیست و باید در لحظه آنها را صحبت کنید تا آمادگی پاسخ به دیگران را نیز داشته باشید. پس درک مطلب خوب نیز برای ارائه عالی درباره یک موضوع حائز اهمیت زیادی است. این‌که بدانید دارید درباره چه چیزی صحبت می‌کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا همیشه فردی در جمع وجود دارد تا شما را به چالش بکشد.

در نهایت، ناگفته نماند که مطالعه به هر شکلی نیز باعث تقویت آموزش مکالمه انگلیسی می‌شود، چه‌طور؟ با مطالعه بیشتر شما بیشتر با زبان انگلیسی در تماس هستید، ترکیب‌های معنایی جدیدی را می‌آموزید و بدین شکل سعی می‌کنید از آنها در صحبت کردن نیز استفاده کنید. خودتان را به چالش بکشید و با زبان‌آموزهای هم‌سطح یا سطح بالاتر از خود نیز گفتگو کنید؛ زیرا هر گفتگو شما را یک قدم به آموزش کامل مکالمه زبان انگلیسی نزدیک می‌کند.

منبع:‌ ravaan.co

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.