آیا تبلت میتواند جایگزین خوبی برای لپتاپ باشد؟

تبلت ها به دلیل حمل آسان، ظاهر ساده و قابلیت های زیادی که دارند امروزه طرفداران زیادی به خود کسب کرده اند. تبلت در طی چند سال گذشته و از زمان معرفی آی پد توسط اپل به گزینه بسیار محبوبی در دنیای دستگاه های قابل حمل مبدل شده است و این محبوبیت تا بدان جا پیش رفته که برخی از کاربران با مشاهده قیمت انواع لپ تاپ با دوراهی بزرگی بین خرید لپ تاپ و یا تبلت مواجه می شوند. اما آیا به راستی تبلت ها می توانند جایگزین خوبی برای لپ تاپ ها واقع شوند؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مقایسه قابلیت های تبلت و لپ تاپ

فاصله ی بین لپ تاپ ها و تبلت در دنیای امروز روز به روز کمتر می شود اما با این حال هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند که در هنگام خرید و مقایسه قیمت تبلت لازم است با توجه به نیاز خود، به آن ها توجه نمود. پیش از اقدام به خرید ابتدا به این سئوال پاسخ دهید که برای چه هدفی قصد خرید تبلت یا لپ تاپ را دارید؟ به عنوان مثال اگر شما یک تولید کننده محتوا باشید که سر و کارتان با کیبورد و صفحه کلید لپ تاپ است، قطعا تبلت نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد اما اگر اکثر کارهای روزمره خود را از طریق سرویس های آنلاین انجام می دهید، جایگزین نمودن تبلت به جای لپ تاپ می تواند انتخاب درستی باشد. البته تبلت های ویندوزی که امروزه در بازار رواج یافته اند می توانند انتخاب هوشمندانه ای در مقابل لپ تاپ باشند که در ادامه درباره کاربرد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

تفاوت در حافظه داخلی

تبلت ها از نظر حافظه داخلی محدود هستند و ظرفیت آن ها در حدود 128 گیگابایت است که این ظرفیت به نسبت معمولی ترین لپ تاپ ها هم بسیار بسیار کمتر است. البته باید اشاره کنیم که تبلت سرفیس پرو 4 مایکروسافت دارای حافظه یک ترابایتی است که از این نظر با حافظه داخلی لپ تاپ ها برابری می کند. گرچه ذکر این نکته نیز ضروری است که حافظه های استفاده شده در تبلت های ویندوزی، سرعت عملکرد بیشتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به هارددیسک داخلی لپ تاپ ها دارند و به همین دلیل قیمت آن ها نیز بالاتر است.

قدرت عملکرد و پردازش

اکثر تبلت های ویندوزی از پردازنده های کم مصرفی بهره می برند اما این پردازنده ها عموما قدرت عملکرد خیلی بالایی ندارند و برای انجام فعالیت های روزمره عادی همانند اینترنت گردی، تماشای فیلم، بازدید از شبکه های اجتماعی و … مناسب هستند؛ اما برای اجرای نرم افزارهای سنگین به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و نیاز است برای انجام آن فعالیت ها لپ تاپ تهیه نمایید. همچنین توجه داشته باشید که تبلت ها به هیچ وجه نمی توانند همانند لپ تاپ، به اجرای همزمان برنامه های مختلف بپردازند؛ بنابراین قدرت عملکرد و پردازش تبلت حتی تبلت های ویندوزی کمتر از لپ تاپ است و این از دیگر نقاط ضعف تبلت محسوب می شود.

ویژگی تبلت های ویندوزی

تبلت های ویندوزی با توجه به سخت افزار قدرتمند خود و با ابعاد کوچکتر، وزن کمتر، حالت های آماده به کار بیشتر، طول عمر باتری مناسب و پشتیبانی از صفحات لمسی می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال استفاده از امکانات کامل سیستم عامل ویندوز هستند اما به هر دلیلی قصد ندارند دردسرهای همراه داشتن مداوم یک لپ تاپ را تحمل کنند. این رده از محصولات با معرفی تبلت های سرفیس از سوی کمپانی مایکروسافت به بلوغ رسیدند و پس از آن دیگر شرکت های رقیب با مشاهده بازار پر مخاطب این گجت، به تولید تبلت های ویندوزی روی آوردند.

تبلت یا لپ تاپ؟ در نهایت کدام را انتخاب کنیم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم نیاز شما مشخص می سازد که لپ تاپ برایتان مناسب تر خواهد بود یا تبلت اما در ادامه ما به فاکتورهای مهمی اشاره نمودیم که نیاز است آن ها را در نظر بگیرید و پس از آن با توجه به کارکرد خود، مناسب ترین دستگاه را خریداری نمایید. به طور کلی می توان گفت که پنج قابلیت برتر تبلت به نسبت لپ تاپ اعم از:  قابلیت حمل آسان، عمر باتری بیشتر، سهولت استفاده، امکان اتصال راحت تر به اینترنت در هر زمان و در هر مکان و دارا بودن دوربین است و از قابلیت های برتری لپ تاپ به نسبت تبلت می توان به قابلیت بهره وری بیشتر، ظرفیت ذخیره سازی بالاتر، دارا بودن اتصالات و درگاه های بیشتر، ابعاد نمایشگر بزرگتر و برخورداری از برنامه های بیشتر و سفارشی سازی آن اشاره نمود. در نهایت به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای خرید و یا استعلام قیمت انواع تبلت، لپ تاپ و همچنین خرید موبایل از سایت بروز کالا بر روی لینک موجود کلیک نموده تا بروزترین قیمت ها و متنوع ترین کالاها را مشاهده نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.