نحوه نصب رام بر روی گوشی سامسونگ

با خرید گوشی سامسونگ معمولا تا مدت زمان زیادی می‌توانید بدون مشکل با گوشی هوشمند خود کار کرده و از آن لذت ببرید. وقتی که چند ماه یا چند سال از استفاده شما می‌گذرد، ممکن است که گوشی با افت کیفیت مواجه شده و کندی محسوسی را در عملکرد آن داشته باشید. در چنین شرایطی، فلش کردن یا نصب رام روی گوشی سامسونگ می‌تواند راهکاری باشد که ابتدا همه به آن می‌افتند. شما برای این منظور باید دانش و اطلاعات کافی داشته یا اینکه از یک متخصص کمک بگیرید. به هر حال، اگر بعد از خرید گوشی سامسونگ در مدل‌های مختلف نیاز به نصب رام پیدا کردید، حتما ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا نکات آموزشی خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آموزش نصب رام در گوشی سامسونگ

جالب است بدانید که این کار چندان پیچیده نیست و صرفا باید دقت لازم را داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید. می‌توانید ابتدا پیش نیازهای لازم را فراهم کرده و سپس مراحل را یک به یک با ما دنبال کنید. این راهکارها را می‌توانید روی تبلت‌های سامسونگ و هنگام خرید گوشی شیائومی هم انجام دهید و تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. قبل از اینکه کار خود را شروع کنید، درایور گوشی و تبلت سامسونگ خود را نصب کنید. درایور نکته مهمی است که در دیباگ‌ کردن گوشی نصب آسان رام حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

در ادامه، فعال بودن USB Debugging را هم در گوشی خود بررسی کنید. بک آپ گرفتن از گوشی یا تبلت سامسونگ هم مورد مهم بعدی است که اطمینان خاطر بیشتری به شما خواهد داد تا در صورت بروز مشکل، بتوانید همچنان داده‌های ارزشمند خود را حفظ کنید. نکته بعدی، استفاده از یک نرم‌افزار ویژه به نام ادین است که برای نصب رام کاربرد دارد. سعی کنید آخرین نسخه این برنامه را دریافت کنید تا با اطمینان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید. 

حذف تمام قفل‌های گوشی سامسونگ

نکته مهم دیگر، این است که قبل از نصب رام، تمام قفل‌های گوشی، اثر انگشت و موارد امنیتی دیگر مانند سیستم تشخیص چهره را غیرفعال کنید. در نهایت باید رام مخصوص گوشی یا تبلت سامسونگ را دانلود کرده و آماده نصب آن شوید. رام مخصوص گوشی هوشمند خود را به راحتی می‌توانید در سطح اینترنت پیدا کنید. همان‌طور که دیدید، ما از نرم افزار ادین برای نصب رام هنگام خرید گوشی سامسونگ استفاده خواهیم کرد و شما نیز برای ساده‌سازی کار خود می‌توانید چنین امری را مدنظر قرار دهید. این برنامه حجم کمی دارد و با رابط کاربری ساده‌ای در اختیار شما خواهد بود. با این برنامه امکان فلش کردن یا همان نصب رام روی گوشی شما فراهم شده است.

حتی امکان روت کردن گوشی هم به واسطه این برنامه فراهم شده است و می‌توانید برای نصب مودم، کرنل و کاستوم ریکاوری هم از ان استفاده کنید. این برنامه توسط سامسونگ معرفی شده است و می‌توانید با اعتماد کامل از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید مراحل را باید یک به یک طی شوند تا مشکلی در ادامه برای گوشی شما ایجاد نشود. در ابتدا باید گوشی سامسونگ خود را در حالت دانلود مود ببرید. برای این منظور، ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و سپس سه کلید کاهش صدا، کلید هوم و دکمه پاور را همزمان نگه دارید تا گوشی وارد حالت دانلود مود شود.

اجرای نرم‌افزار Odin در کامپیوتر

در ادامه باید نرم‌افزار Odin که پیش‌تر دانلود کرده اید را اجرا کنید. فایل رام مخصوص گوشی هوشمند سامسونگ خود که پیش‌تر دانلود کرده‌اید را آماده کنید. اگر درست دانلود کرده باشید، فایل شما دارای پسوند md5 یا tar خواهد بود. حال کافی است که این فایل را در قسمت AP نرم افزار ادین وارد کنید و منتظر بمانید تا عملیات شناسایی تکمیل شود. در هنگام اضافه کردن آن، حتما از فعال بودن گزینه‌های F. Reset Time و Auto Reboot اطمینان حاصل کنید. ادین رابط کاربری ساده‌ای دارد و با خرید گوشی سامسونگ و نیاز به رام کردن گوشی می‌توانید بدون مشکل خاصی این عملیات را ادامه دهید.

در ادامه کافی است که گوشی خود را با کابل به کامپیوتر یا لپ تاپی که نرم افزار ادین روی آن در حال اجرا است، وصل کنید. حتما از یک کابل قابل اطمینان و مناسب استفاده کنید تا قطع و وصلی نداشته باشد. وقتی که گوشی توسط نرم افزار شناسایی شد، می‌توانید روی دکمه Start کنید. پس از آن، باید کمی منتظر بمانید تا پیام Pass برای شما ظاهر شود. این بدان معنی است که با موفقیت روی گوشی سامسونگ شما نصب شده است و به اطلاح، گوشی شما فلش شده است. در نظر داشته باشید که با طی کردن مراحل فوق، تمام داده‌ها و اطلاعات پیشین موجود در دستگاه حذف خواهند شد و حتما باید نسخه پشتیبان که در ابتدا گفته شده بود، تهیه شود.

عملکرد گوشی‌های هوشمند

عملکرد، قدرت و سرعت یک گوشی هوشمند ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد. شما همواره برای اینکه بتوانید سرعت و دقت خوبی از اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها در یک گوشی هوشمند دریافت کنید، باید به سراغ محصولات میان‌رده یا بالارده بازار بروید. با خرید گوشی سامسونگ سری S یا خرید گوشی شیائومی بالارده می‌توانید به چنین اهدافی دست پیدا کنید. هر کدام از مدل‌های مختلف گوشی‌های این برندها، قدرتمندترین تراشه و حافظه رم را در اختیار شما قرار می‌دهند و تا سال‌ها مشکلی از بابت نصب و اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها نخواهید داشت.

با خرید آیفون 13 پرو مکس هم قدرتمندترین و سریع‌ترین گوشی حال حاضر جهان را خواهید داشت که به لطف تراشه A15 Bionic به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است. اپل با فناوری سیلیکون خود به این موفقیت دست پیدا کرده و فاصله خوبی را از نظر قدرت با تمام گوشی‌های اندرویدی ایجاد می‌کند. گوشی آیفون 13 با داشتن امکانات جذاب مانند دوربین قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اگر هم قصد خرید گوشی‌های اندرویدی را دارید، با خرید گوشی سامسونگ یا خرید گوشی شیائومی می‌توانید سطح بهتری از رضایت را حتی در سال‌های آینده داشته باشید.

خرید آسان گوشی از مقداد آی تی

مقداد آی تی به‌عنوان یک سایت پیشرو تلاش کرده است که امکان خرید گوشی به شیوه‌ای آسان و مطمئن را برای خریداران فراهم سازد. این کمپانی تلاش زیادی کرده است تا تنوع خوبی از محصولات در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته و امکان مقایسه و مطالعه بین مدل‌های مختلف نیز فراهم باشد. می‌توانید از بین سری‌های نوت، S، A و M سامسونگ انتخاب کرده و بر حسب بودجه و سطح نیاز خود، به سراغ بهترین مدل بروید. با امکانات فراهم شده توسط مقداد آی تی، مقایسه‌ها راحت‌تر انجام شده و می‌توانید محصولی مطابق با سطح نیاز خود را با کمترین قیمت خریداری کنید.

گوشی‌های سامسونگ و شیائومی هم کم و کسری از گوشی اپل ندارند. می‌دانیم که گوشی‌های اندرویدی فضای بهتری برای نصب و اجرای برنامه‌های رایگان فراهم کرده‌اند و گاهی اوقات هم می‌توانند باتری و صفحه نمایش بهتری را در اختیار شما گذارند. شما بدون مشکل خاصی می‌توانید به سراغ خرید گوشی سامسونگ یا خرید گوشی شیائومی رفته و مدت‌ها از آن استفاده کنید. خرید از مقداد آی تی همراه با گارانتی معتبر خواهد بود و حتی در صورت نیاز می‌توانید از امکان خرید اقساطی نیز به شیوه‌های مختلف برخوردار شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.