آموزش فرمت گوشی هواوی با دو راه فوق العاده سریع

آموزش فرمت گوشی هواوی

در آموزش فرمت گوشی هواوی، شما به طور کامل یاد میگیرید که چگونه باید گوشی موبایل هواوی خود را فرمت کنید. در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع دستگاه های تولید شده توسط هواوی در بازار موجود است. هر کدام از این مدل ها یک سری اطلاعات فنی و نرم افزاری خاص دارند. اگر شما هم به دنبال استفاده از گوشی های هواوی هستید، حتما تا کنون به دنبال فرمت کردن این محصولات هم بوده اید. افرادی که به تازگی با دنیای تکنولوژی آشنا شده اند، برای فرمت کردن گوشی هواوی به مشکل میخورند. در صورتی که شما هم نمی توانید این کار را انجام دهید، با چیکاو در آموزش فرمت گوشی هواوی همراه باشید.

فرمت کردن چیست؟

کاربران اندرویدی کنترل کامل را بر روی دستگاه خود خواهند داشت. هرچند هنگامی که کاربران با مشکلات خاصی همچون کند شدن و هنگ کردن گوشی مواجه می شوند، باید گوشی خود را فرمت کنند. مسلما پاک کردن همه اطلاعات به صورت دستی و دانه دانه یک فعالیت به شدت سخت و غیر ممکن به حساب می آید. در نتیجه، کاربران اندرویدی باید به دنبال یک راه سریع تر باشند.

آموزش فرمت گوشی هواوی - چیکاو

خوشبختانه، از همان نسخه های اولیه اندروید، یک قابلیت درون این دستگاه ها وجود داشت به اسم بازگشت به تنظیمات کارخانه. با استفاده از این گزینه، شما می توانید همه اطلاعات موجود بر روی گوشی خود را به طور کامل حذف نمایید. جالب است بدانید که این قابلیت باعث فرمت شدن حافظه داخلی گوشی می شود. پس، در صورتی که شما بر روی مموری خود اطلاعات دارید، این آموزش کاربرد زیادی برای شما نخواهد داشت.

هنگامی که شما برای فرمت کردن گوشی خود اقدام می کنید، دو راه در جلوی پای شما قرار دارد. یکی استفاده از فرمت داخلی یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه و  یکی هم فلش کردن موبایل. فلش کردن کاری نیست که شما خودتان به راحتی آن را انجام دهید. چرا که اطلاعات فنی نسبتا بالایی نیاز دارد. در نتیجه بهتر است که شما از همان روش های معمولی استفاده کنید.

این فرآیند چه مواردی را به طور کامل پاک می کند؟

قبل از شروع آموزش فرمت گوشی هواوی، شما باید بدانید که فرمت کردن باعث می شود تا چه اطلاعاتی از روی گوشی شما حذف شوند. پاسخ به این سوال، یک پاسخ ساده است. همه چیز! هنگامی که شما از فرمت درون گوشی هواوی استفاده می کنید، همه چیز پاک می شود. از برنامه ها گرفته تا مخاطبین و عکس ها و اطلاعات موجود بر روی حافظه داخلی. البته، در صورتی که شما قصد دارید تا یک الی دو مورد را نگهداری کنید، یک راه حل ساده هم در جلوی پای شما قرار گرفته است.

فرض کنیم که شما قصد دارید تا مخاطبین خود را ذخیره کنید و با ریست کردن گوشی، آنها پاک نشوند. شما می توانید از سرویس هایی که در زمینه ارائه بک آپ فعالیت می کنند استفاده کنید و از اطلاعات مهم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این صورت، دیگر نباید نگرانی خاصی در مورد وضعیت داشته باشید. شما خیلی راحت و بدون هیچگونه مشکل خاصی می توانید گوشی خود را فرمت کنید و سپس با استفاده از نسخه پشتیبانی که از قبل آن را تهیه کردید، اطلاعات پاک شده را بازیابی نمایید. این کار، بازدهی فوق العاده ای برای همه افراد خواهد داشت. در نتیجه، شما با خیال راحت می توانید مراحل ارائه شده در این آموزش فرمت گوشی هواوی را دنبال کنید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.

آموزش فرمت گوشی هواوی با استفاده از ابزار های داخلی

در ابتدای آموزش فرمت گوشی هواوی، باید به این نکته اشاره کنیم که این مراحل در هر گوشی ممکن است که فرق داشته باشد. ممکن است که رابط کاربری گوشی شما، با رابط کاربری گوشی تست شده تفاوت های نسبتا زیادی داشته باشد. در نتیجه، شما باید به دنبال گزینه های ارائه شده در این آموزش باشید. کلیت آموزش فرمت گوشی هواوی، مراحل ارائه شده در ادامه می باشد ولی، ممکن است که بسته به شرایط این گزینه ها در موقعیت دیگری قرار گرفته باشند.

در ابتدا، شما باید تنظیمات را باز کنید و به قسمت Backup and reset مراجعه کنید. ممکن است که این گزینه در قسمت Personal یا Additional settings هم قرار گرفته باشد.

گزینه Factory Data Reset  را انتخاب کنید.

بر روی Reset device کلیک کنید.

آموزش فرمت گوشی هواوی با استفاده از ابزار های داخلی - چیکاو

خیلی راحت مراحل فرمت کردن گوشی تمام شد. دستگاه به شما یک اخطار مربوط به فرمت کردن ارائه می کند. با تایید شما و وارد کردن رمز عبور، وارد مرحله بعد می شوید و در نهایت گوشی خود را فرمت می کنید. ولی، یک راه دیگر هم برای دنبال کردن آموزش فرمت گوشی هواوی وجود دارد. فرض کنیم که شما دوست ندارید از نرم افزار های داخلی هواوی استفاده کنید. با استفاده از دکمه های گوشی هم شما می توانید گوشی خود را به طور کامل فرمت کنید!

آموزش فرمت گوشی هواوی با استفاده از دکمه های گوشی

اگر شما به هر دلیلی دوست ندارید تا آموزش فرمت گوشی هواوی با استفاده از ابزار های داخلی گوشی را دنبال کنید، این قسمت از آموزش می تواند بازدهی بالایی برای شما داشته باشد.

در ابتدا باید گوشی خود را خاموش کنید. حال دکمه پاور، هوم و زیاد کردن صدا را به صورت همزمان نگه دارید. در این قسمت شما وارد منوی ریکاوری اندروید می شوید.

حال شما با استفاده از دکمه های زیاد کردن صدا و کم کردن صدا می توانید گزینه های مختلف را انتخاب کنید. با استفاده از همین دکمه ها به سراغ دکمه Wipe data/factory reset بروید. حال دکمه خاموش را فشار دهید تا این گزینه را انتخاب کنید. هنگامی که ریست کردن تمام شد، دوباره گزینه Reboot system now را انتخاب کنید تا مراحل شما به پایان رسیده و گوشی شما فرمت شود.

آموزش فرمت گوشی هواوی با استفاده از دکمه های گوشی - چیکاو

این دو روش فرق چندانی با هم ندارند و شما می توانید هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. گاهی اوقات به علت دارا بودن یک سری مشکلات خاص، شما نمی توانید به منوی اصلی داخل گوشی خود دسترسی داشته باشید. در نتیجه، شما باید به دنبال دیگر راه های موجود باشید تا پس از انجام این کار هیچ مشکل خاصی برای شما به عنوان کاربر به وجود نیاید. البته، شما با استفاده از نرم افزار هواوی هم می توانید گوشی را فرمت نمایید. 

سوالات متداول

علت ریست فکتوری نشدن گوشی هواوی چیست؟

علت ریست فکتوری نشدن گوشی هواوی خطای ایجاد شده در سخت افزار، نرم افزار یا firmware می باشد.

مشکل بالا نیامدن گوشی هوآوی چیست؟

گوشی را به شارژر متصل کنید.

موبایل خود را ری استارت کنید.

گوشی خود را به شارژ متصل کرده و Forced Reboot را دوباره انجام دهید.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع imobie
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.