همه چیز در مورد چوب ترمو

چوب ترمو یا همان ترمووود نوعی متریال است که از آن در ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود. این چوب با استفاده از روش خاصی تولید می شود و مقاومت بالایی در برابر عوامل بیرونی دارد. در تولید این محصول از گرمای شدید برای بهبود کیفیت آن استفاده می نمایند. در این مطلب قصد داریم توضیح کاملی درباره ی چوب ترمو ارائه دهیم. در صورتی که به دنبال انتخاب یک متریال مناسب برای دکوراسیون خود هستید با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 چوب ترمو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

میزان رطوبت در چوب ترمووود پنجاه درصد کمتر از چوب معمولی می باشد. رطوبت موجود در چوب سبب پوسیدگی و هجوم حشرات به آن می شود. در این نوع چوب به دلیل پایین بودن میزان رطوبت نباید هیچ نگرانی درباره ی پوسیدگی و یا هجوم حشرات داشته باشید. از دیگر مشکلات مرطوب بودن چون به وجود آمدن کپک در آن است. با استفاده از چوب ترمو در دکوراسیون نباید نگران کپک زدن آن باشید. در مرحله تولید این چوب به وسیله ی گرمای بالا رطوبت آن از بین می رود.

یکی از دغدغه های مهم طراحان در هنگام انتخاب متریال میزان سازگاری آن با محیط زیست و بدن انسان می باشد. چوب از جمله متریال های طبیعی است که کاملا با بدن انسان و محیط زیست سازگاری دارد. استفاده از متریال های مصنوعی که از مواد شیمیایی و غیر طبیعی تولید می شوند، ضرر بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. چوب ترمو یک متریال طبیعی و کاملا سازگار با بدن انسان است که از مقاومت خوبی نیز برخوردار می باشد. توصیه می شود در هنگام انتخاب متریال حتما سلامتی خود و خانواده را در نظر بگیرید.

در صورتی که از چوب ترمو در دکوراسیون خود استفاده نمایید به محیط زیست نیز کمک بزرگی را کرده اید. بازیافت این متریال در طبیعت بسیار راحت است و هیچ ضرری برای آن ندارد. برخلاف سایر متریال ها که بازیافت سختی دارند و در صورتی که در محیط رها شوند، آثار زیان بار بسیاری را به بار خواهند آورد. این متریال بسیار سبک است و دارای وزن زیادی نیست. در صورتی که نگران طول عمر آن هستید، باید بدانید که به دلیل وجود مقاومت بالا در این چوب شما می توانید سالیان دراز بدون هیچ نگرانی از آن استفاده نمایید.

از دیگر مزایای و ویژگی های مهم چوب ترمو عایق حرارتی بودن آن است. همان طور که می دانید اغلب افراد در فصل های سرد و گرم سال دغدغه ی زیادی برای متعادل کردن دمای محیط دارند. در فصل زمستان حتما باید از وسایل گرمایشی و در فصل گرما از دستگاه های سرمایشی استفاده نماییم تا درجه حرارت محیط را متعادل سازیم. چوب ترمو به دلیل عایق بودن نیاز شما را به دستگاه های سرمایشی و گرمایشی کمتر می کند. اگر از این متریال در دکوراسیون خارجی و نما استفاده شود، گرما و سرمای بیرونی به داخل ساختمان نفوذ نخواهد کرد.

موارد استفاده از چوب ترمو

ترمووود ایرانی به طور کلی در دکوراسیون داخلی و خارجی یک ساختمان به کار برده می شود. افراد بنابر نیازها و سلیقه های خود از این متریال در دکوراسیون داخل و یا خارج ساختمان استفاده می نمایند. در تمامی ساختمان های آپارتمانی و ویلایی می توان از چوب ترمو استفاده نمود. قیمت مناسب و مقاومت بالای این چوب سبب شده است افراد در اغلب موارد از آن استفاده نمایند. همچنین در صورت استفاده از این چوب برای نما و دکوراسیون خارجی ساختمان به یک بنای زیبا و منحصر به فرد دست خواهید یافت.

موارد استفاده چوب ترمو در دکوراسیون داخلی عبارتند از استفاده دکوری در سقف و یا دیوار سالن، استفاده به عنوان کفپوش ، پله و پارتیشن. استفاده از ترمووود به عنوان کفپوش یکی از موارد بسیار کاربردی می باشد. همان طور که می دانید پارکت ، سرامیک و موکت اغلب متریال هایی هستند که برای کف سازی در ساختمان ها استفاده می شوند. در صورتی که از این چوب به عنوان کفپوش استفاده شود راحتی و زیبایی بیشتری در داخل ساختمان به وجود خواهد آمد. اگر قصد جدا کردن فضایی را در داخل ساختمان و یا سالن منزل خود دارید، می توانید از ترمووود به عنوان پارتیشن استفاده نمایید.

دکوراسیون خارجی شامل نمای ساختمان و محوطه سازی حیاط و بالکن می گردد. اگر به دنبال یک نمای خاص و منحصر به فرد برای بنای خود هستید توصیه می شود حتما از این متریال استفاده نمایید. محوطه ساختمان مثل حیاط، بالکن و یا روف گاردن از جمله مکان هایی است که افراد برای ریلکس کردن و گذراندن اوقات فراغت خود استفاده می نمایند. در صورت محوطه سازی با چوب ترمو در این فضاها می توانید به راحتی روی آن نشسته و یا آفتاب بگیرید. در مواردی که کودکان میل به بازی دارند نیز می توانید با خیال راحت از فضاهای ذکر شده استفاده نمایید.

نکات مهم درباره ی چوب ترمو

انواع فلز ها در حال حاضر در ساخت و دکوراسیون ساختمان ها بیشتر از چوب و سایر متریال ها به کار می رود. استفاده از فلز در ساختمان می تواند معایب زیادی داشته باشد. چوب ترمو به دلیل طبیعی بودن و سازگاری بسیار بالا با بدن انسان و محیط زیست بسیار مفید تر از فلزات می باشد. در مهندسی ساختمان کشورهای پیشرفته بیشتر از متریال های سازگار با طبیعت استفاده می شود. با توجه به اهمیت سلامت و حفظ محیط زیست استفاده از چوب در دکوراسیون محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

توجه داشته باشید که استفاده کردن از هر متریالی حتما باید با مشورت یک فرد حرفه ای انجام شود. هر دو دکوراسیون داخلی و خارجی نیازمند علم و دانش طراحی می باشد. در صورتی که دکوراسیون توسط یک تیم حرفه ای و متخصص انجام نشود قطعا مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد. انتخاب رنگ چوب ترمو باید بر اساس سلیقه و رنگ محیط انجام گیرد. رنگ ترموود های تیره معمولا باعث ایجاد فضای خفه می شوند، در صورتی که فضای داخلی ساختمان کوچک است توصیه می شود حتما از رنگ ترمووود های روشن استفاده نمایید. با توجه به خلاقیت و سلیقه طراح دکوراسیون می توانید از آیتم های دکوری متفاوتی در محیط استفاده نمایید. توصیه می شود برای خرید و مشاوره لازم به فروشگاه ها و تیم های معتبر دکوراسیون حرفه ای مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چوب های ترموود ، می توانید همین حالا با ما تماس تماس بگیرید و یا به وب سایت ما نیز رجوع کنید.

راه های ارتباطی با ما : 09122074352 | 02126857360

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.