آموزش تزئین گل با استفاده از وسایل دور ریختنی

همه ما دوست داریم خانه ای زیبا و شکیل داشته باشیم و از چشم نواز ترین وسایل تزئینی در آن استفاده کنیم. تزئین گل با کمترین هزینه آن هم به وسیله وسایل و ابزار های بلااستفاده و دور ریختنی ایده ای جذاب برای جلوه بخشیدن به نقاط مختلف منزل می باشد. بنابراین افراد هم می توانند با یادگیری چگونگی دیزاین گل ها با ساده ترین وسایل در دسترس جلوه ای زیبا به فضای ساده خانه خود ببخشند. بنابراین در این مطلب سعی می کنیم روش های مختلفی را برای آراستن گل ها با وسایل دورریختنی بیان کنیم تا خوانندگان عزیز با خواندن آن ایده گرفته و منزل خود را با استفاده از روش های ارائه شده به زیباترین شیوه ممکن بیارایند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حتما برایتان پیش آمده است که کسی به دیدن شما آمده و یا مهمانی را به خانه دعوت کرده اید و او به عنوان هدیه برایتان گل آورده است و یا این که برای گردش به دشت و جنگل رفته اید و گل های زیبایی را مشاهده کرده و چند شاخه از آن ها را چیده و با خود به منزل آورده اید تا برای مدتی از آن ها نگهداری کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. حال اگر در میان وسایل گوشه انباری منزلتان یک سبد قدیمی و کهنه دارید که بلااستفاده مانده است دست به کار شوید و آن را بیرون و بیاورید و کاملا تمیز کنید.

تزئین گل با استفاده از سبد های کوچک چوبی و پلاستیکی میوه - چیکاو

حال ظرف و یا گلدان نسبتا گودی را انتخاب کرده و درون آن را با آب پر نمایید. سپس گل ها را با سلیقه خود درون گلدان قرار  دهید و گلدان را به درون سبد منتقل کنید. به طوری که اگر از بیرون سبد را مشاهده نمایید. گلدان و ساقه گل ها نمایان نباشند. سعی کنید گلدان یا کاسه و یا لیوان را متناسب و هم اندازه سبد انتخاب کنید تا در آن جابه جا و واژگون نشود. در صورتی که ظرف فیکس و متناسب سبد ندارید میتوانید اطراف گلدان را که درون سبد قرار داده اید با وسایلی مانند اسفنج و یا پارچه های کهنه پر کنید و در حالی که گلدان پر از گل در وسط آن قرار دارد روی پارچه ها و اسفنج ها را با سنگ ریزه و یا خزه مصنوعی پر کنید. حالا می توانید سبد را با خیال راحت در گوشه ی پذیرایی و یا اتاق و یا روی کابینت آشپزخانه قرار داده و از زیبایی آن لذت ببرید. هر زمان که آب گلدان تمام شد می توانید به آهستگی گلدان را بیرون آورده آن را پر از آب کرده و دوباره در جای اولیه درون سبد قرار دهید. همچنین بعد از خراب شدن گل ها می توانید از گل های طبیعی دیگر برای داخل گلدان استفاده نمایید.

در مورد تزئین گل مصنوعی نیز می توانید اینگونه عمل کنید که  داخل سبد را با اسفنج پر کرده و از شاخه گل های دلخواه برای پر کردن درون سبد استفاده کرده و اطراف شاخه ها را با خزه مصنوعی پر نمود.

تزئین گل با استفاده از وسایل دور ریختنی

تزئین گل مصنوعی با استفاده از وسایل دور ریختنی - چیکاو

تزئین گل به وسیله وسایل دور ریختنی یکی از ساده ترین و در عین حال زیباترین ایده هایی است که می توان آن را عملی کرده و از آن برای آراستن منزل و یا محیط کار خود استفاده کرد. برای این کار لازم نیست وقت و هزینه ی زیادی صرف کنید. زیرا با کمترین وسایل می توان گلدانی زیبا ساخته و مدت ها از آن استفاده کرد. اگر گلدان را برای اتاق فرزندتان می خواهید. باید بگوییم معطل نکنید و به سراغ اسباب بازی های کهنه و قدیمی فرزند تان بروید. ماشین، عروسک هایی به شکل حیوان و هر اسباب بازی دیگری را که در دسترس دارید بیاورید و از مناسب ترین قسمت آن را برش دهید به طوری که بتوان چندین شاخه گل را در آن قرار داد. بعد برش را اندکی وسعت داده تا به صورت حفره ای کوچک در بیاید سپس درون آن را با اسفنج پر کرده و شاخه های گل مصنوعی را در آن فرو کنید تا حفره کاملا پر شود. در نهایت گلدانی زیبا و فانتزی برای اتاق فرزندتان خواهی داشت.

ایده ای دیگر برای تزئین گل این است که اگر لباس های زمستانی ضخیمی دارید که بلا استفاده مانده و گوشه کمد تان را اشغال کرده اند. دست به کار شوید و آستین آن را برش بزنید و آن را به دور مقوای درون دستمال توالت و یا دستمال آشپزخانه که تمام شده اند بپیچید و با چسب و یا روبانی زیبا آن را کاملا محکم کنید‌ سپس یک سر لوله را با استفاده از یک تکه مقوای نسبتا کلفت پوشانده تا کف گلدان شما بسته شود حالا می توانید با خیال راحت شاخه ای گل مصنوعی خود را درون گلدان قرار داده و از آن برای زیبا کردن نقاط مختلف خانه از جمله اتاق خواب و یا سرویس بهداشتی استفاده کرد. 

1) تزئین گل طبیعی با استفاده از باکس های هدیه

تزئین گل طبیعی با استفاده از باکس های هدیه یکی از جذاب ترین ایده هایی است که می توان آن را اجرایی کرده و برای هدیه دادن به دوستان و یا عزیزانتان از آن استفاده کنید. همه ما حتما یک یا چند باکس کوچک و بزرگ در میان وسایل قدیمی خود داریم که مدت ها است بدونه استفاده در گوشه ای خاک می خورند. برای تزئین گل با استفاده از این باکس ها می توان درون باکس را با پارچه یا کاغذ کادو پوشاند و در صورتی که نمای بیرونی آن نیز کهنه باشد می توان  آن را هم با کاغذ رنگی های ساده و یا طرح دار به کمک چسب کاغذ پوشش داد  و در نهایت گل ها را در درون آن چید و یک باکس گل طبیعی زیبا برای هدیه دادن خواهیم داشت.  بسته های شکلات که شکلات های درون آن تمام شده اند نیز می توانند برای این کار مورد استفاده قرار بگیرند.

2) تزئین گل طبیعی و مصنوعی با استفاده از بطری های دورریختنی نوشابه و آب میوه

تزئین گل طبیعی و مصنوعی با استفاده از بطری های دورریختنی نوشابه و آب میوه - چیکاو

بطری های نوشابه و آبمیوه همیشه گزینه های مناسبی برای ساخت وسایل دکوری و فانتزی بوده و هستند. اگر شما هم چندین بطری خوش طرح در منزل دارید می توانید با استفاده از اسپری رنگ آن ها را در رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرده و از آن ها به عنوان گلدان استفاده کنید.  این بطری ها را اگر در چندین رنگ مختلف آماده کنید می توانید در آن ها گل های طبیعی قرار داده و در فضای آشپزخانه استفاده کنید.

3) تزئین گل با استفاده از سبد های کوچک چوبی و پلاستیکی میوه

اگر در گوشه ی حیاط و یا انباری یک یا چند سبد پلاستیکی و یا چوبی میوه دارید که هیچ استفاده ای ندارند و تنها فضا را اشغال کرده اند. می توانید با استفاده از آن ها سبد های گل زیبایی برای خود تهیه نمایید. برای تزئین گل به وسیله این سبدها لازم است  سبد مورد نظر را کاملا تمیز کرده و سپس  به وسیله گونی کنفی و یا پارچه های کنفی که در گل فروشی ها موجود هستند تمامی سطح آن را پوشاند. قسمت داخلی سبد نیز باید کاملا پوشانده شود. حال تکه ای اسفنجی کوچک در وسط آن قرار داده و آن را با چسب محکم کرده  و شاخه های گل را به طور منظم و در کنار هم چیده تا سبد کاملا پر شود. برای زیباتر جلوه دادن این سبد ها بهتر است از گل های ریز استفاده شود.

4) تزئین گل طبیعی به شکل دسته با استفاده از وسایل دور ریختنی

تزئین گل طبیعی به شکل دسته با استفاده از وسایل دور ریختنی - چیکاو

دادن هدیه آن هم دسته گل برای مناسبت های خاص مانند جشن تولد، سالگرد ازدواج، ولنتاین بهترین ایده می باشد. گاهی به سرمان می زند که از باغچه چند گل رز و یا میخک را چیده و آن را به یکی از عزیزانمان هدیه بدهیم. اما اگر بخواهیم که این گل ها را همانند دسته گل های مغازه های گلفروشی توسط خودمان داخل منزل تزئین کنیم، نیاز به یکسری وسایل هست تا همانند آن ها زیبا و خاص تزئین بشوند. اما خب شاید در ذهنتان این سوال شکل بگیرد که این دسته گل های زیبا با استفاده از چه وسایلی تزئین میشوند؟ برای دریافت پاسخ سوال خود و آشنایی با وسایل تزئین دسته گل؛ معرفی 11 ابزار مختلف برای مراسم کافیست تا بر روی لینک کلیک کنید.

تزئین گل به روش های مختلف و به کمک وسایل دور ریختنی و اضافی کار سخت و پیچیده ای نخواهد بود. تنها کافی است ذوق و سلیقه ی خود را به کار انداخت تا زیباترین تزئین گل را برای خود انجام دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.