وردپرس یا سایت اختصاصی؟ چرا؟

 امروزه اینترنت به‌عنوان بهترین بستر برای راه‌اندازی یک کسب و کار سودمند به حساب می‌آید که می‌تواند شما را به ثروت بزرگی برساند. طراحی یک سایت وردپرسی و و یا اختصاصی می‌تواند به بهترین شکل ممکن شما را به هدف مدنظرتان نزدیک کند. با توجه به اینکه طی سالیان اخیر دریافت خدمات از طریق اینترنت بسیار گسترش یافته است، افراد سعی می‌کنند تا از همان آغاز فعالیت، کسب و کار خود را به شکل آنلاین راه‌اندازی کنند. طراحی یک سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو، می‌تواند در زمانی کوتاه موفقیت خارق‌العاده‌ای را برای‌تان به ارمغان بیاورد. طی این مطلب سعی داریم تا ضمن معرفی سایت وردپرسی و سایت اختصاصی، مشخص کنیم که طراحی سایت به کمک کدامیک از این دو cms مفیدتر است. با ما همراه باشید. 

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

وردپرس چیست؟

پیش از آنکه راجع‌به طراحی سایت با وردپرس صحبت کنیم، بهتر است تا تعریفی از آن داشته باشیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است که به واسطه آن می‌توان به راحتی یک سایت را طراحی کرد. این سیستم مدیریت محتوا پس از معرفی توانست تاثیر فوق‌العاده‌ای در رونق کسب و کارهای اینترنتی داشته باشد. در این سیستم مدیریت محتوا تمامی کدهای لازم برای راه‌اندازی یک سایت از قبل و به شکل آماده توسط تیم بزرگی از برنامه‌نویسان مطرح و حرفه‌ای دنیا نوشته شده و کاربر دیگر نیازی به کدنویسی مجدد ندارد. در ادامه بیشتر در مورد این سیستم مدیریت محتوا توضیح خواهیم داد. 

مزایای سایت وردپرسی

چرا وردپرس می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای طراحی یک سایت باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این سیستم مدیریت محتوا دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • عدم نیاز به کدنویسی

همان‌طور که ذکر کردیم، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که تیمی از متخصصین کدنویسی آن را طراحی کرده و کدهای آن از پیش نوشته شده است؛ به همین دلیل برای طراحی سایت وردپرسی خود نیازی به دانش کدنویسی ندارید و لازم نیست که حتما یک متخصص برنامه‌نویسی یا کدنویسی را استخدام کنید. این سیستم مدیریت محتوا می‌تواند باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های جانبی شود. 

  • سئو راحت‌تر

سئو یکی از موضوعات بسیار مهمی است که عدم توجه به آن می‌تواند منجر به شکست پروژه شما شود. پس از طراحی یک سایت وردپرس، می‌توانید به کمک افزونه‌های مختلف ازجمله یوآست مجموعه اقدامات مربوط به بهینه‌سازی سایت را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. سئو سایت وردپرسی به کمک همین افزونه‌ها بسیار راحت‌تر بوده و می‌توانند مسیر بهینه‌سازی سایت‌ را برای‌تان روشن‌تر کنند.

  • برخورداری از افزونه‌های متعدد

یکی دیگر از مزایای سایت وردپرسی برخورداری از افزونه‌های متعدد و کاربردی است. افزونه‌های بسیار جذابی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده که هرکدام از آن‌ها می‌توانند به پیشرفت هرچه بهتر سایت کمک کنند. درمجموع وردپرس به شکلی طراحی شده که اقدام طراحی سایت و اداره آن را برای کاربرانش ساده‌تر کند؛ این افزونه‌ها نیز دقیقا همین کار را انجام داده و باعث بهبود رابط کاربری می‌شوند. 

  • رایگان بودن وردپرس

یکی از بزرگ‌ترین مزایای وردپرس، رایگان بودن آن است. این سیستم مدیریت محتوا دنیایی از قابلیت‌های کاربردی و جذاب را به شکل رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که این اقدام باعث کاهش بسیار زیاد هزینه‌ها می‌شود.

معایب وردپرس

بسیاری از کارشناسان حرفه‌ای و طراحان ماهر سایت بر این عقیده هستند که یک سایت وردپرسی در کنار مزایای زیادی که دارد، دارای معایبی نیز است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. به طور مثال برای کسب و کارهای بزرگ مانند فروشگاه‌های اینترنتی مطرح کشور (مثل دیجی کالا) استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود؛ این گونه کسب و کارها نیاز به قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که ممکن است وردپرس نتواند به خوبی آن‌ها را فراهم آورد. همچنین افزونه‌های گوناگون وردپرس در کنار یکدیگر ممکن است باعث تداخل در روند کارکرد سایت شوند. 

سایت اختصاصی و مزایای آن

برخلاف سایت وردپرسی، برای راه‌اندازی یک سایت اختصاصی نیاز به کد نویسی سایت است. وردپرس به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای کسب و کارهای بسیار بزرگ را برآورده کند؛ به همین دلیل حتما باید به کمک کدنویسی‌های اختصاصی این نیازها را برطرف سازید. درمجموع در طراحی سایت اختصاصی، کدنویسی‌های اضافی وجود ندارد و به همین دلیل سایت بسیار سبک‌تر راه‌اندازی می‌شود. کدنویسی اختصاصی باعث می‌شود که بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدامات شخصی‌سازی خود را پیاده‌سازی کنید. 

معایب سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی در مقایسه با سایت وردپرسی دارای معایب گوناگونی است. برای این نوع طراحی باید هزینه‌ زیادی صرف کرد. همچنین یک برنامه‌نویس ممکن است در روند کدنویسی یکسری دستورالعمل‌های امنیتی را رعایت نکرده و بدین طریق باگ‌های مختلفی در این زمینه ایجاد شود. به طور کلی در مقایسه با سایت وردپرسی، این طراحی دارای امکانات کمتر و هزینه بیشتر است که امکان دارد چندان برای افرادی که به تازگی قصد راه‌اندازی یک سایت را دارند، مناسب نباشد. 

سایت وردپرسی یا سایت اختصاصی؟

انتخاب از میان سایت وردپرسی یا اختصاصی کاملا بستگی به نیازهای افراد دارد. اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای جذاب هستید که کار را برای‌تان بسیار راحت کند و امکانات گوناگونی را به شکل ارزان برای شما به ارمغان بیاورد، می‌توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید؛ اما اگر هزینه برای شما اهمیت زیادی ندارد و قصد دارید که به شکل کاملا شخصی‌سازی شده سایت خود را تحویل بگیرید، می‌توانید به صورت اختصاصی کدنویسی کرده و سایت‌تان را برپایه یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی مدیریت کنید. انتخاب هر کدام از این دو روش دارای مزایا و معایب خاص خودش است که با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. 

بهترین شرکت طراحی سایت و سئو

طراحی سایت و سئو دارای اهمیت بسیار بالایی است که عدم توجه به آن باعث می‌شود نتوانید هیچ‌گاه به رتبه‌های برتر موتورهای جستجوی مختلف (ازجمله گوگل) برسید. اگر با جهان طراحی سایت و سئو آشنایی ندارید، باید حتما به مجموعه‌های معتبر فعال در این زمینه مراجعه کرده و از کمک‌ آن‌‌ها بهره بگیرید. طراح شما یکی از بهترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت و سئو است که همین حالا با مراجعه به سایت آن‌ها به نشانی https://taraheshoma.com می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای این مجموعه به شکل رایگان مشاوره دریافت نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.