ضرورت ساخت اپلیکیشن برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ

فرض کنید یک شرکت بزرگ با کارمندان زیادی دارید! این کارمندان باید روزانه ورود و خروج خود را به طور دقیق ثبت کنند، گاهی اوقات هم نیاز است تا اطلاعاتی را به ما ارائه دهند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حالا حتماً با خود فکر می کنید که همه اینها را می توان از طریق اینترنت و برنامه های پیام رسان انجام داد. بله درست فکر کردید ولی این روش ها دیگر کاملاً قدیمی شده اند. این روزها به لطف

 طراحی اپلیکیشن موبایل مدیریت کسب و کارمی ‌توانید به راحتی این اقدامات را انجام دهید و دیگر بهانه‌ای از جانب کسی ندارید که مثلاً آگهی شما را نخوانده یا در ساعت و روز معین در آن حضور نداشته است.

اهمیت طراحی یک طرح تجاری با طراحی اپلیکیشن موبایل به همین جا ختم نمی شود! فرض کنید در همان شرکت مشتریانی دارید که باید دائماً اطلاعات را به آنها منتقل کنید یا محصولات جدید را برایشان ارائه دهید! نرم افزار موبایل کار را برای شما آسان تر می کند و می توانید به ساده ترین شکل ممکن به مشتریان خود خدمات رسانی کنید.

علاوه بر این، این اپلیکیشن ویژه به کار شما اعتبار می بخشد! متأسفانه امروزه بسیاری از شرکت ها به روش های سنتی هنوز فعالیت می کنند. همانطور که مردم و جوامع هر روز در حال تکامل هستند، سایر روش های قدیمی هم به تدریج منسوخ شده و روش های جدید جایگزین می شوند. یکی از آنها نرم افزارهای مخصوص کسب و کار است.

طراحی اپلیکیشن موبایل 

۱-  طراحی اپلیکیشن  باعث ارتقاء محصولات و سهولت در انجام خدمات می شود.

شرکت هایی که در خرید و فروش محصولات یا خدمات خود از اپلیکیشن  استفاده می کنند، نتیجه بهتری و موثرتری از کسب و کارشان نسبت به شرکت هایی که از اپلیکیشن استفاده نمی کنند بدون شک خواهند گرفت.

استفاده از اپلیکیشن، کسب‌ وکار شما را از سایر رقبا متمایز می ‌کند و به‌ روزرسانی ‌های مداوم به شما کمک می ‌کند تا نتایج بهتری بر اساس علاقه مشتری به محصولات خود دریافت کنید.

2- استفاده از اپلیکیشن به شما کمک می کند تا ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشید.

 با کمک اپلیکیشن های موبایل، صاحبان مشاغل مختلف این فرصت را دارند تا در زمان واقعی بیشتر  با مشتریان خود در ارتباط باشند. این ارتباط می تواند شامل یک تماس تلفنی،چت، تبلیغات یا حتی نظرسنجی هم باشد که همه اینها باعث ایجاد ارتباط دو طرفه و جذب مشتری و وفاداری او می شود.

۳- استفاده از اپلیکیشن در کسب و کارتان به شما این فرصت طلایی را می دهد که بازخورد مشتریان را به طور دقیق دریافت کنید.

مشتریان شما ممکن است چیزی برای گفتن داشته باشند. در یک تجارت خوب، مشتریان باید بتوانند نیازهای محصول یا خدماتی را که ارائه می ‌دهید به طور واضح بیان کنند. با این کار شما به خوبی قادرید نیازهای آن ها را در قالب بازخورد و حتی شکایت در مورد محصول یا خدمات به شکل اطلاعات کاملی جمع آوری کنید و سعی در بهبود بخشیدن این نیازها خواهید کرد. به همین روال مشتریان از خدمات بهتری بهره مند شده و نتایج خوبی برای شما دارد که به نوبه خود باعث افزایش فروش هم  می شود. 

۴- استفاده از اپلیکیشن های موبایل بازگشت سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.

اگر در ابتدای راه نگران تامین هزینه ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار خود هستید به شما توصیه می کنیم این موضوع را با یک برنامه نویس حرفه ای در میان بگذارید. سپس خواهید دید که مزایای استفاده از برنامه های تلفن همراه (اپلیکیشن) در تجارت بیشتر از هزینه های اولیه ای است که برای ایجاد آنها سرمایه گذاری می کنید.

۵- با داشتن اپلیکیشن مخصوص کسب و کارتان مشتریان خود را هر روز افزایش می دهید.

وقتی اپلیکیشن شما در بازارهای مانند کافه بازار، گوگل پلی، مارکت و… به صورت عمومی در دسترس همگان باشد و به صورت آنلاین در آن تبلیغ کنید، باعث می شود تا مشتریان زیادی به سوی شما جذب شوند.

با داشتن اپلیکیشن می تواند مشتریان خود را هر روز در روند تغییرات و محصولات جدید قرار دهید. هر چه افراد بیشتر بخواهند در مورد محصول بدانند، اطلاعات بیشتری به دست می آورید. بنابراین این افزایش ترافیک احتمالاً باعث افزایش فروش شما نیز خواهد شد. برنامه های تلفن همراه همچنین می توانند با رسانه های اجتماعی ادغام شوند، بنابراین برنامه شما می تواند به کسب و کارتان کمک کند تا مخاطبان بیشتری را به صورت آنلاین پیدا کنید.

۶- اپلیکیشن می تواند به شما در فروش سریع تر کمک زیادی کند.

اگر محصول خاصی دارید که می خواهید قبل از زمان مشخصی بفروشید، می توانید از این برنامه برای ارسال کدهای تبلیغاتی به مشتریان خود با ام تخفیف “برای مدت زمان محدود” استفاده کنید. چنین تبلیغاتی باعث ایجاد انگیزه برای خرید و همچنین ارائه تبلیغات برای برند شما می شود.

۷- با استفاده از اپلیکیشن مخصوص شرکت خود، یک کارمند خوب و کاری را استخدام کرده اید.

تصور کنید کارمندی دارید که دائماً فعالیت های خوب و بهتری در حوزه کاریتان انجام می دهد، 24 ساعت شبانه روز کار می کند، همیشه اطلاعات صحیحی را در اختیار دیگران و کارفرما قرار می دهد و فروش محصولات یا خدمات را افزایش می دهد!

از آنجایی که برای بسیاری از مشاغل کوچک که استخدام بیش از یک کارمند می ‌تواند ریسک بالایی داشته باشد، استفاده از یک اپلیکیشن می‌ تواند بازده سرمایه ‌گذاری با ریسک کمتر و پتانسیل رشد بالاتر را فراهم کند.

۸- شما می توانید کسب و کار خود را راحت تر تجزیه و تحلیل کنید.

یکی از مزایای استفاده کردن از اپلیکیشن اندروید یا iOS این است که می توانید به راحتی اطلاعات را جمع آوری کنید، زیرا برنامه همیشه در تلفن شما است و این امکان را می دهد تا تعاملات را به آسانی ردیابی کنید و به محصولاتی که کاربران علاقه مند هستند پی ببرید. همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید چگونه محصولات خود را با روش بهتری به مشتریان هدف عرضه نمایید.

۹- داشتن یک اپلیکیشن در واقع یک ابزار بازاریابی در اختیار شماست.

مفهوم بازاریابی دیجیتال که به دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) هم معروف است که با وجود وب سایت یا اپلیکیشن شکل می گیرد. با کمک این بازاریابی افراد می توانند خدمات و محصولات خود  را بیشتر در معرض نمایش عموم  قرار دهند و فروش  را افزایش می دهد.

۱۰- تصویر برند خود را با اپلیکیشن افزایش دهید.

مزیت آخری که می توان برای طراحی اپلیکیشن بیان کرد، افزایش تصویر برند شماست.اگر شما بتوانید یک اپلیکیشن به روز با خدمات خوب در اختیار مشتریان قرار دهید در نتیجه مشتریان وفاداری جذب شما می شوند.

نتیجه گیری

نیاز به استفاده از اپلیکیشن ها در شرکت های کوچک و حتی بزرگ به قدری زیاد است که با خواندن این مطلب قطعاً سعی می کنید به نوعی در فکر راه اندازی آن برای کسب و کار خود باشید.

در شرکت برنامه نویسی وب نگاه با داشتن نیروهای متخصص و تجربه چندین ساله، ایده‌های شما را با طراحی اپلیکیشن‌ کاربردی در انواع سیستم عامل اندروید (Android), آی او اس (iOS) و و ویندوز موبایل تبدیل می‌کند. ما برنامه‌های موبایل را به طور کامل طراحی و توسعه می‌دهیم، و اطمینان می‌دهیم که تمام سوالات شما راه‌حل‌های مناسب را دریافت می‌کنند. برای دانستن بیشتر به سایت

 وب نگاه مراجعه فرمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.