مهم ترین نکات برای تزیین گل در باکس

تزیین گل در باکس یکی از هدیه های لاکچری و البته پر طرف دار می باشد که این روزها به شدت مد شده اند. این هدیه ی زیبا را می توان در طرح ها و رنگ های متنوع تدارک دید. برای تزیین گل در باکس می توان از انواع گل ها استفاده کرد که رایج ترین و متداول ترین نوعی که اغلب در باکس ها استفاده می شود گل رز می باشد؛ زیرا گل رز نماد عشق و وفاداری و البته زیبایی می باشد و در رنگ ها و انواع مختلف در بازار و گل فروشی ها یافت می شوند. تزیین گل در باکس قیمت آنچنانی نداشته و قیمت آن با سایر دسته و سبد های گل چندان تفاوتی ندارد اما به دلیل خاص بودن و شکیل بودن بیشتر افراد ترجیح می دهند که از این مدل گل برای هدیه دادن استفاده نمایند. ما در این قسمت از آموزش خود می خواهیم شیوه های تزیین گل در باکس را به شما عزیزان آموزش دهیم. همچنین در این مطلب به روش ها و فواید تزئین گل در باکس و سایر موارد مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فواید تزئین گل در باکس

تزیین گل در باکس علاوه بر زیبایی و مدرن بودن فواید دیگری نیز دارد. از جمله: گل هایی که درون جعبه یا باکس قرار داده می شوند دیرتر پژمرده و خراب خواهند شد. همچنین حمل آنها آسان بوده و احتمال از بین رفتن شان در حین جابه جایی بسیار کم خواهد بود. از دیگر فواید تزئین گل در باکس می توان به این نکته اشاره کرد که خشک کردن این گونه گل ها بسیار راحت و بی درد سر خواهد بود به طوری که می توان بدونه جابه جایی و خارج کردن گل ها از جای اصلیشان آن ها را به بهترین شیوه خشک کرد و برای مدت های طولانی از زیبایی آن ها لذت برد.

تزیین گل در باکس به وسیله لوازم ساده در منزل

فواید تزیین گل در باکس - چیکاوتزیین گل در باکس به وسیله لوازم و وسایلی که در دسترس می باشند کار ساده و بدون دردسری خواهد بود زیرا در هر خانه ای این وسایل یافت خواهند شد. برای این کار به چند تکه مقوا یا جعبه های خالی، چند ورق کاغذ رنگی و یک اسفنج و مقداری روبان نیاز می باشد. لازم به ذکر است که در صورت تمایل می توان از جعبه یا باکس های مخصوص و یا آماده استفاده کرد. در صورتی که از گل های طبیعی استفاده کنید می توانید اسفنج را اندکی خیس کرده و درون جعبه قرار دهید و شاخه های گل را هر مدل که دوست دارید درون جعبه بچینید. این کار سبب خواهد شد تا رطوبت گل ها حفظ شده و دیرتر پژمرده شوند. این نکته را نباید فراموش کرد که برای جلوگیری از خیس نشدن جعبه از یک کیسه پلاستیک در زیر اسفنج استفاده کرد.

در صورتی که قصد داشته باشید جعبه را خودتان تهیه کنید باید تکه های مقوا را به هر اندازه که مایل باشید برش داده و پشت و روی آن ها را با کاغذ رنگی پوشانده سپس به کمک چسب یا روبان به همدیگر متصل کرده تا به شکل جعبه دربیاید در انتها مطابق دستور بالا گل ها را درون جعبه قرار خواهید داد.

مهم ترین نکات برای تزیین گل در باکس دست ساز

مهم ترین نکات برای تزیین گل در باکس دست ساز - چیکاو

تزیین گل در باکس اگر به دست خود افراد ساخته شده باشند قطعا دارای ارزش معنوی بیشتری نسبت به جعبه های آماده و خریداری شده است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم حدالمقدور خود اقدام به ساخت جعبه مورد نظر کرده و با سلیقه خود گل ها را انتخاب کرده و درون آن قرار دهید در زمان ساخت جعبه چندین نکته کلیدی را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

1) برای ساخت جعبه می توانید از انواع باکس های پلاستیکی، شیشه ای، چوبی و یا فلزی که در دسترس دارید استفاده نمایید.

2) جعبه را اگر از جنس مقوا خواهید ساخت میتوانید از انواع طرح های مستطیل، مربع و دایره و استوانه ای و یا قلبی الهام بگیرید.

3) اسفنجی که از آن استفاده خواهید کرد باید حتما مخصوص باشد به این معنی که اگر از گل های طبیعی استفاده می کنید باید اسفنج مخصوص گل طبیعی را تهیه کرده و در صورت استفاده از گل مصنوعی باید از اسفنج گل مصنوعی استفاده کنید.

4) اسفنج را متناسب با اندازه جعبه انتخاب کنید.

روش های متنوع تزیین گل در باکس

روش های متنوع تزیین گل در باکس - چیکاو

روش های متنوع و متفاوتی برای تزیین گل در باکس وجود دارد که بنابر سلیقه می توان یکی از این روش ها را انتخاب کرده و از آن استفاده کرد. گل آرایی به وسیله جعبه و یا باکس می تواند به صورت تک شاخه یا دسته ای باشد. همچنین می توان از گل های ریز و یا درشت و حتی غنچه استفاده نمود. علاوه بر این می توان تمام فضای جعبه را پر از گل کرد و از هیچ شاخ و برگ و یا وسیله زینتی دیگر استفاده نکرد. از دیگر ایتم ها برای گل آرایی درون جعبه می توان به تک رنگ بودن و یا رنگارنگ بودن گل های انتخابی اشاره نمود. همچنین می توان جعبه های دلقی و در دار استفاده کرد و یا این که از جعبه های مقوایی و بدونه در بهره گرفت. بسیاری مواقع افراد هدیه و کادوی اصلی را درون باکس گل قرار داده و آن را به طرف مقابل خود هدیه می دهند. تمامی این روش ها و بسیاری ایده های دیگر را می توان برای تزیین گل در باکس به کار برد.

از دیگر ایده های ناب و جذاب برای تزیین گل در باکس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

اگر مایلید که جعبه ی گل شما خاص و منحصر به فرد باشد باید چیدن گل ها را به شکلی خاص انجام دهید؛ مثلا اگر جعبه را می خواهید به عنوان هدیه روز تولد به همسرتان بدهید می توانید اول اسم او را و یا سال تولد و یا عدد سن او را با استفاده از گل ها درون جعبه طراحی نمایید.

اگر جعبه گل را به مناسبت سالگرد ازدواج و یا آشنایی می خواهید هدیه بدهید می توانید گل ها را به شکل عدد سال هایی که با هم بوده اید و یا به شکل قلب درون جعبه طراحی نمایید.

ایده ای دیگر این است که می توان جعبه را به شکل کشویی طراحی کرده و با این کار فضایی مناسب را برای هدیه ی اصلی در نظر بگیرید به این طریق طرف مقابل تان را سورپرایز خواهید کرد.

تزیین گل در باکس شیشه ای

تزیین گل در باکس شیشه ای از جذابیت خاصی برخوردار می باشد و امروزه به عنوان هدیه ای لاکچری از این نوع باکس ها استفاده خواهد شد. جعبه های شیشه ای به دلیل شفافیت گل ها را می توان از بیرون جعبه نظاره کرد؛ بنابراین لازم است قسمت داخلی جعبه نیز همانند قسمت های بیرونی از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد. همچنین نحوه چیدن گل ها و چگونگی اتصال گل ها به درون جعبه و یا اسفنجی که برای این کار استفاده شده است بسیار مهم می باشد؛ زیرا باید به نحوی این کار صورت بگیرد که محتویات داخل جعبه که گل ها روی آن قرار می گیرند از نمای بیرونی جعبه دیده نشوند.

نکته مهمی که در رابطه با باکس های شیشه ای وجود دارد این است که این نوع جعبه ها برای قرار دادن گل های طبیعی بسیار مناسب و ایده آل می باشند؛ زیرا با ریختن مقداری آب داخل آن می توان برای مدت بیشتری گل ها را شاداب نگهداری کرد. البته استفاده از گل های مصنوعی برای قرار دادن درون این مدل جعبه ها خالی از لطف نخواهد بود؛ زیرا گل های مصنوعی به شرطی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند زیبایی خاص خود را دارند و می توانند به عنوان هدیه ای مناسب آن ها را در نظر گرفت.

از دیگر خاصیت و جذابیت های استفاده از جعبه ی شیشه ای برای تزیین گل در باکس این است که گل ها زمانی که خشک شوند را می توان به همان صورت درون جعبه نگهداری کرد و خشک شده آنان را نیز به عنوان یک وسیله تزئینی به کار برد.

تزیین دسته گل شیک در منزل

تزیین دسته گل به صورت لاکچری یکی دیگر از ایده های بسیار جذاب و جالب برای هدیه دادن می باشد. دسته گل ها بسیار متنوع هستند که هر کدام از آن ها پیام خاصی را میرسانند. جالب است بدانید که علاوه بر دسته گل، گل‌های به کار رفته در آن نیز نماد و معنی متفاوتی را به مخاطب می‌رساند که در واقع با یک تیر دو نشان میزنید. شما میتوانید گل های مورد علاقه را با انواع وسایل تزئین دسته گل دیزاین کنید و هر چه تزئین دسته گل اصولی تر باشد، پیام دسته گل به بهترین شکل ممکن انتقال داده می‌شود.

هدف دسته گل های ما در آغوش گرفتن عزیزان شما و شاد کردنشان از طرف شماست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.