چند روش برای پاک کردن خمیردندان خشک شده از روی موکت

لکه های خمیردندان یکی از انواع لکه های سرسخت فرش و موکت هستند که با اقدام سریع و انتخاب یک روش مناسب پاک کردن، از روی موکت پاک خواهند شد. اما اگر اقدام سریع نداشته اید و خمیردندان روی موکت خشک شده، نگران نباشید. ما در این مقاله می خواهیم چند روش را برای پاک کردن خمیردندان خشک شده از روی موکت به شما آموزش دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اصول اولیه پاک کردن لکه خمیردندان از روی موکت

مانند هر نوع لکه ای، بهتر است سعی کنید خمیردندان را زمانی که هنوز تازه است از روی موکت پاک کنید. شما می توانید قبل از اینکه خمیردندان روی موکت خشک شود، آن را کاملا پاک کنید. اما اگر خمیردندان از قبل خشک شده، سعی کنید تا جایی که می توانید خمیر دندان اضافی را با یک سکه یا یک چاقوی پلاستیکی خراش دهید.

دقت کنید هر روشی را که برای تمیز کردن موکت خود انتخاب می کنید، بهتر است ابتدا آن را در نقطه ای نامحسوس از موکت آزمایش کنید. تمیز کردن خمیردندان از روی موکت اگر یک لکه بدتر و بزرگتر بر جای بگذارد، قطعا برای شما فایده ای ندارد، بنابراین مطمئن شوید که رنگ موکت شما در برابر مواد شوینده ای که استفاده می کنید، مقاوم است. همچنین برای پاک کردن لکه به جای دستمال رنگی، از دستمال سفید و تمیز استفاده کنید تا خطر رنگ دادن به موکت را از بین ببرید.

هنگامی که محلول مورد استفاده خود را روی لکه می‌ مالید، با حرکات دایره ‌ای از خارج لکه شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید. دقت کنید که آنقدر الیاف موکت را محکم نمالید که موجب ساییدگی شود.

هنگامی که محل مورد نظر را با محلول به خوبی اسکراب کردید، اجازه دهید حدود 5 دقیقه روی فرش باقی بماند تا مواد شیمیایی باعث شل شدن خمیر دندان از روی موکت شوند. پس از گذشت این 5 دقیقه، لکه را با یک پارچه تمیز دیگر پاک کنید تا رنگ آن نیز از بین برود. در صورت نیاز می توانید با مقداری آب خنک محل را بشویید تا آخرین مقدار لکه نیز از بین برود.

ابتدا لکه را احیا کنید

پیش از هر اقدامی، تلاش کنید تا لکه خمیر دندان روی موکت را احیا کنید. پس از پاک کردن خمیر دندان خشک شده از روی موکت به کمک یک قاشق یا سکه یا چاقوی پلاستیکی، به کمک آب لکه را تازه کنید. برای این منظور کمی آب درون یک ظرف بریزید و با قاشق یا یک بطری اسپری کم کم روی لکه بریزید. سپس به کمک یک دستمال تمیز و سفید لکه را آرام آرام پاک کنید تا خمیردندان روی موکت مجدا احیا شود.

1.      روش اول: مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی اولین و آسان ترین روش پاک کردن لکه خمیردندان است. برای استفاده از مایع ظرفشویی روی فرش، ابتدا چند قطره مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب حل کنید. سپس به کمک یک دستمال تمیز، کمی از محلول آماده شده را روی فرش بمالید. تلاش کنید تا لکه را به کمک این محلول پاک کنید.

پس از پاک کردن لکه با مایع ظرفشویی، شستشوی لکه با آب را فراموش نکنید. خشک کردن آخرین اقدام برای هر روش لکه بری است تا فرش و موکت شما دچار پوسیدگی نشود.

چنانچه لکه با مایع ظرفشویی پاک نشد، می توانید از خدمات موکت شویی قالیشویی توحید استفاده نمایید.

2.      جوش شیرین

جوش شیرین یک پودر با قابلیت لکه بری فوق العاده است که می تواند برای لکه هایی مثل خمیردندان، موثر باشد.

ابتدا مقداری پودر جوش شیرین خشک بردارید و روی لکه بپاشید. سپس مقداری آب گرم را درون یک ظرف ریخته و به کمک یک قاشق، کم کم روی لکه بریزید. پس از اینکه لکه خیس شد اجازه دهید کمی جوش شیرین روی موکت باقی بماند. سپس با یک دستمال کاغذی یا یک پارچه سفید و تمیز لکه را پاک کنید تا رنگ به سطح موکت برسد.

پس از اینکه لکه کاملا پاک شد، اجازه دهید فرش خشک شود. می توانید به کمک یک حوله، مقدار آب اضافی را جذب کنید. پس از خشک شدن لکه، با جاروبرقی کشیدن سعی کنید باقی مانده جوش شیرین و خمیر دندان را پاک کنید.

3.      آب اکسیژنه

سرسخت ترین لکه های فرش را می توانید با محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن پاک کنید. مقدار کمی آب اکسیژنه را به کمک یک دستمال روی لکه بمالید. حداقل 1 دقیقه صبر کنید تا آب اکسیژنه روی موکت اثر بگذارد. سپس با یک پارچه مرطوب لکه را پاک کنید تا پراکسید هیدروژن کاملا از فرش خارج شود. فرآیند شستشوی لکه را تا پاک شدن کامل پراکسید هیدروژن از روی موکت، تکرار کنید.

چنانچه تمایلی به استفاده از محلول پراکسید هیدروژن بر روی موکت خود ندارید و یا حتی با استفاده از این روش نیز لکه پاک نشد، می توانید از خدمات قالیشویی صاحبقرانیه استفاده نمایید.

خدمات لکه بری فرش و موکت

قالیشویی های مجاز و حرفه ای همچون قالیشویی توحید با ارائه خدمات لکه بری فرش و موکت، می توانند بهترین خدمات را در محل به شما ارائه نمایند. استفاده از تکنسین های حرفه ای آشنا با روش های مختلف لکه بری فرش و موکت در قالیشویی های حرفه ای، می تواند به شما بابت دریافت خدمات باکیفیت آرامش دهد. شما می توانید خدمات لکه بری را برای انواع موکت های پرز کوتاه و پرز بلند خود دریافت نمایید.

در قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده صاحبقرانیه خدمات لکه بری توسط مواد شوینده استاندارد و درجه یک با رعایت اصول و استانداردهای لازم انجام می شود. انواع لکه های موکت های شما به صورت اتوماتیک در قالیشویی ها برطرف خواهند شد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با ارائه خدمات متنوع شستشوی فرش و موکت و حتی مبل شویی در مناطق مختلف تهران و کرج، می تواند سریع ترین خدمات را به شما عرضه نماید. شما می توانید بدون نگرانی بابت عدم تحویل به موقع فرش، ظرف مدت زمان حداکثر 72 ساعت پس از تحویل فرش به تکنسین های ما، فرش های خود را شسته شده، خشک شده، لول شده و کاور شده درب منزل تحویل بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.