آیا استفاده از انرژی و فرکانس سنگ ها می تواند موجب افزایش شجاعت و اعتماد به نفس در ما شود؟

به گزارش سایت چیکاو، بنابر اعلام وبسایت لبخند درون همه چیز روی زمین از انرژی تشکیل شده است و سنگ ها یکی از پر انرژی ترین اجسام روی زمین هستند. استفاده از سنگ ها و خواص درمانی آن ها به دیروز و امروز بر نمی گردد و تاریخچه بسیار طولانی دارد. در ایران بزرگانی نظیر ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین و ابوریحان بیرونی از خواص سنگ ها آگاه بودند و از آن ها برای درمان استفاده می کردند. با گذشت زمان و گسترده شدن علوم سنتی، این علم بیش از پیش مورد توجه و شناخت قرار گرفت. به طوری که در عصر کنونی از صنعت تا درمان از سنگ ها استفاده می شود. امروزه سنگ درمانی بیشترین ارتباط را با علم پزشکی داشته و ثابت شده است که سنگ ها نیز همانند داروها می توانند به بهبود سلامت جسم و روح کمک کنند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

قطعا برای شما هم سوال است که سنگ درمانی چیست و آیا خواص درمانی سنگ ها حقیقت دارد؟ در این مقاله قصد داریم علاوه بر پاسخ به این سوالات، به این مساله بپردازیم که آیا استفاده از انرژی و فرکانس سنگ ها می تواند موجب افزایش شجاعت و اعتماد به نفس در ما شود؟

سنگ درمانی چیست؟

سنگ درمانی یا سنگ تراپی، نام علمی است که گوهر شناسان و سنگ درمانگران، برای علم ریشه شناسی، طبقه بندی و خواص درمانی سنگ ها گذاشته اند. امروزه از این علم با نام Gem Theraphy به عنوان یکی از رشته ‌های مکمل در طب استفاده می ‌شود.

خواص درمانی سنگ ها حقیقت دارد؟

صحبت از قدرت ویژه و منحصر به ‌فرد سنگ ‌های شفابخش تنها در میان عامه مردم رایج نبوده و افرادی مانند ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از خواص سنگ‌ ها صحبت کرده است. سنگ ها از گذشته یکی از مواد مورد توجه مردم بوده اند و هر سنگی بنا بر باور و اعتقاد مردم انرژی خاص خود را داشت. ویژگی هایی نظیر درمان بیماری ها، گشایش کارها، افزایش اعتماد به‌ نفس، شجاعت، دور ماندن از بلایا و بسیاری از صفات دیگر به هنگام به همراه داشتن سنگ های مخصوص در باور مردم شکل گرفته است. با اینکه این باور هیچ مبنای علمی ندارد ولی به مرور در جوامع امروزی نیز جای باز کرده است.

 قابل توجه است که بسیاری از افراد علاوه بر اعتقاد به خواص متافیزیکی سنگ ‌های خاص، اثرات آن ها را نیز مشاهده می کنند؛ و این به دلیل تلقین پذیری آن هاست. بررسی ‌های علمی نشان می دهد که میزان تلقین ‌پذیری در افراد متفاوت است و می تواند حدود ۳۰ درصد بر فرآیندهای درمانی آن ها توسط سنگ ها تاثیر بگذارد. هر سنگ خواص منحصر به فردی داشته که آن را از سایر سنگ ها متمایز می سازد. در ادامه مطلب به معرفی 4 سنگ زینتی خواهیم پرداخت که سبب افزایش اعتماد به نفس و شجاعت در افراد می شوند.

معرفی سنگ هایی با خاصیت افزایش شجاعت و اعتماد به نفس

  • سنگ عقیق یمنی

سنگ عقیق مظهر دنیای درونی ما و همه حالات ما است و می توان آن را در چند رنگ مشاهده کرد. معروف ترین نوع آن، سنگ عقیق یمنی(yemen agate) است که سرخ رنگ است. بیشترین کاربرد و استفاده از این سنگ در ایران برای ساخت زیورآلات و جواهراتی نظیر انگشتر و گردنبند است. سنگ عقیق یمنی سرشار از خواص درمانی است که در احادیث و روایات نیز  بر اهمیت آن تاکید شده است. عقیق سنگی خارق العاده است که انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل می کند و یک مجرای قدرتمند روح است. افزايش قابل توجه اعتماد به نفس، دفع چشم زخم، دفع انرژی های منفی، کاهش استرس و افزایش شجاعت از مهمترین خواص سنگ عقیق یمنی است.

  • سنگ لابرادوریت

سنگ لابرادوریت عضوی از خانواده فلدسپار است و معمولا در رنگ های سبز، خاکستری، دودی، سیاه و سفید و خاکستری مایل به سفید یافت می شود. شکست نور در لایه های این سنگ باعث درخشش آن می شود و رنگین کمانی از نورهای قرمز، آبی، طلایی و سبز کم رنگ بوجود می آورد. این سنگ را می توان به راحتی به صورت طرح های تزیینی تراش داد و در ساخت گردنبند و انگشتر از آن استفاده کرد. در گذشته گفته می شد این سنگ امواج منفی را از بین می‌برد و می تواند برای دارنده آن خوش شانسی بیاورد. از مهمترین خواص سنگ لابرادوریت می توان به تقویت اعتماد به نفس، تسکین اضطراب، بهبود روماتیسم و ورم مفاصل و کاهش اختلالات مربوط به استخوان اشاره نمود.

  • سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست یکی از سنگ های رایج عصر جدید است که به دلیل رنگ بنفشی که دارد یکی از زیباترین کانی ها به شمار می رود.  این سنگ معمولا به صورت کریستال شش وجهی یافت می شود و متخصصان درمان بلور، آن را به عنوان سنگ صلح و آرامش معرفی می کنند. از این سنگ می توان برای مدیتیشن، مقابله با انرژی عصبی و افکار مضطرب و منفی استفاده کرد. همچنین به همراه داشتن سنگ آمیتیست امید و شادی را افزایش می دهد. قطعا با کاهش استرس و اضطراب، فرد اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهد کرد. تقویت شجاعت و افزایش امید، تقویت حافظه و کاهش فراموشی، بهبود روند خواب و کاهش کابوس های شبانه، افزایش قدرت تصمیم گیری و بهبود سلامتی پوست از دیگر خواص سنگ آمیتیست هستند.

  • سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر از خانواده کوارتز ها با ساختار بلوری هگزاگونال است که اغلب در رنگ قهوه ای با رده های قهوه ای طلایی و زرد تیره یافت می شود. اما نمونه های کمیاب تر این سنگ نیز در رنگ های قرمز، سبز و آبی وجود دارند. این سنگ به دلیل شباهت به چشمان ببر اینگونه نامگذاری شده است. چشم ببر برای تقویت اعتقادات و ایجاد شجاعت و اعتماد بنفس استفاده می شود. برخی از سنگ شناسان معتقدند که این سنگ، موجب القای تعادل، استحکام اراده و خلاقیت می شود. کاهش درد، جذب ثروت و کمک به پیشرفت در مسائل مالی، افزایش قدرت و تمرکز ذهن از دیگر ویژگی های مرتبط با این سنگ هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.