راهنمای مبتدیان برای شروع نقاشی دیجیتال

در طول سال‌ها، نقاشی دیجیتال یا هنر دیجیتال شتاب بیشتری پیدا کرده است. با روی آوردن بسیاری از سازمان‌های تجاری به دنیای دیجیتال، تقاضا برای هنرمندان دیجیتال نیز در حال افزایش است. اگر تازه با هنر دیجیتال شروع کرده‌اید و نمی‌دانید چگونه شروع کنید، باید از راهنمای مبتدیان مختلف برای نقاشی دیجیتال پیروی کنید. سایت‌هایی مانند یوتیوب و آموزش های نقاشی دیجیتال آرت تول می‌تواند منابع برای آموزش نقاشی دیجیتال باشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

همچنین می‌توانید در اینترنت جستجو کنید تا ایده‌های جذاب هنر دیجیتال برای مبتدیان را بیابید. اگر بودجه محدودی دارید اما میل به یادگیری دارید، باید یاد بگیرید که چگونه با قلم نوری نقاشی دیجیتال بکشید. آموزش‌های آنلاین نقاشی دیجیتال می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

نقاشی دیجیتال چیست؟

نقاشی دیجیتال یا دیجیتال پینتینگ رسانه‌ای است که به همه اجازه می‌دهد آثار هنری جذابی را بدون به‌هم‌ریختن رنگ و روغن یعنی به‌صورت دیجیتالی خلق کنند. برای ایجاد هنر دیجیتال باید از همان دستورالعمل‌هایی پیروی کنید که نقاشی پایه یا سنتی داراست. علاوه بر این، نقاشی دیجیتال برای یادگیری نیاز به‌پیش نیاز خاصی ندارد و به‌صورت ابتدایی آموزش داده می‌شود. اگر شما هم مبتدی هستید می‌توانید با جستجو و پیداکردن منابع معتبر انگلیسی و فارسی یادگیری این حرفه را آغاز کنید. یکی از بهترین منابع فارسی که بسیار در زمینه نقاشی دیجیتال و آموزش طراحی با مداد فعال است سایت آرت تول می‌باشد که بسیار در این زمینه فعال است و هنرمندان زیادی با استفاده از این سایت به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌اند.

در دیجیتال پینتینگ همان‌طور که از نامش پیداست باید به‌صورت دیجیتالی نقاشی کنید و برای ایجاد طرح‌های جذاب به کاغذ یا بوم تکیه نکنید. بسیاری از کسب‌وکارها بر انتخاب لوگوهای دیجیتال تمرکز کرده‌اند؛ بنابراین اگر راه درست را شروع کنید، یک حرفه موفق در هنر دیجیتال ایجاد خواهید کرد. همچنین یکی از مزایای قابل‌توجه هنر دیجیتال این است که یادگیری آن آسان است. ازآنجایی‌که مجبور نیستید با رنگ‌های فیزیکی کار کنید، می‌توانید مطمئن باشید که آشفتگی زیادی روی میز شما وجود نخواهد داشت.

به چه ابزاری نیاز دارید؟

نرم‌افزار و سخت‌افزار هر دو نقش اساسی در شروع دیجیتال پینتینگ دارند. هر سخت‌افزاری با دیگری متفاوت است و نرم‌افزار نیز همین‌طور است. ازاین‌رو، قبل از شروع هنر دیجیتال، به نحوه انتخاب ابزارها نگاهی بیندازید.

سخت افزار

سه نوع تبلت دیجیتال برای نقاشی دیجیتال وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

قلم نوری

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد مبتدی خرید قلم‌های نوری معمولی است که از یک‌قلم و یک پد ساخته شده است و قیمت بسیار مناسبی دارد. قلم‌های نوری صفحه‌نمایش ندارند و باید قلم نوری را به لپ‌تاپ یا رایانه متصل کنید و نتیجه کار خود را بر روی صفحه نمایشگر آنها مشاهده کنید.

تبلت گرافیکی

خوب، اگر بودجه کمی بالاتر دارید، باید تبلت‌های گرافیکی دارای نمایشگر را انتخاب کنید. تبلت‌های گرافیکی مانند قلم‌های نوری کار می‌کنند، اما با یک مانیتور داخلی عرضه می‌شوند. ازآنجایی‌که می‌توانید آنچه را که می‌کشید ببینید، در مورد روش یادگیری خود مطمئن‌تر باشید.

تبلت‌های همه‌کاره

اینها گران‌ترین تبلت‌ها هستند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این تبلت‌ها این است که برای دیدن نقاشی‌های خود مجبور نیستید آنها را به رایانه متصل کنید. علاوه بر این، آنها سبک‌وزن هستند و آنها را به یکی از قابل‌حمل‌ترین دستگاه‌ها تبدیل می‌کند. منظور از تبلت‌های همه‌کاره همین تبلت‌هایی است که دارای سیستم‌عامل هستند و در دستان بسیاری از افراد دیده‌اید. اما این را بدانید هر تبلتی قابلیت استفاده برای هنر دیجیتال را ندارد. یک نمونه از این تبلت‌ها محصولات شرکت اپل یعنی آی‌پد می‌باشد.

نرم افزارها

اکنون که در مورد سخت‌افزار می‌دانید، باید در مورد نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید هم بسیار دقت کنید. نرم‌افزار نقاشی دیجیتال می‌تواند بر روی خروجی شما بسیار تأثیر بگذارد. برخی از نرم‌افزارهای محبوبی که می‌توانید برای شروع هنر دیجیتال از آنها استفاده کنید، موارد زیر است.

فتوشاپ

اگر می‌خواهید خلاق باشید و مهارت‌های طراحی بهتری کسب کنید، Adobe Photoshop یکی از بهترین نرم‌افزارها است. فتوشاپ یک برنامه بسیار سودمند برای نقاشی است و می‌تواند به شما در رعایت استانداردهای این صنعت کمک کند. وجود دوره‌های آموزشی متنوع برای آموزش فتوشاپ از قابلیت‌های مهم این برنامه است.

ProCreate

ProCreate بازار نقاشی دیجیتال را مانند طوفانی تسخیر کرده است. یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای استفاده است. بااین‌حال، برخی از ویژگی‌های فتوشاپ وجود دارد که ممکن است آنها را در ProCreate پیدا نکنید، اما با کمک ویژگی‌های موجود، می‌توانید یک نقاشی زیبا ایجاد کنید.

Krita

برخلاف دو نرم‌افزار قبلی، Krita توسط بسیاری از هنرمندان مبتدی دیجیتال ترجیح داده می‌شود زیرا رایگان است. در واقع Krita یکی از بهترین جایگزین‌های منبع‌باز Adobe Photoshop است. بااین‌حال، آموزش‌های زیادی دررابطه‌با نقاشی دیجیتال در Krita پیدا نمی‌کنید. اگر مشتاقانه منتظر ایجاد یک طرح در نقاشی دیجیتال هستید، باید به Krita بروید. رایگان بودن این برنامه محبوبیت آن را بسیار زیاد کرده است.

چگونه هنر دیجیتال خلق کنیم؟

وقتی با ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شروع می‌کنید، باید نحوه کار آنها را بدانید. مهم نیست از چه برنامه‌ای برای ایجاد هنر استفاده می‌کنید. این را بدانید که باید با یک برگه سفید دیجیتالی شروع کنید.

شما باید روی یک پس‌زمینه اولیه و خشن تمرکز کنید تا یک طرح کاربردی پیدا کنید. بااین‌حال، قبل از ایجاد تغییرات در سند فعلی، باید لایه‌هایی ایجاد کنید. در نهایت می‌توانید با ایجاد یک طرح ناهموار، تصاویر سفارشی ایجاد کنید. درک درست لایه‌ها ضروری است.

در نهایت، بسته به نیاز خود، می‌توانید به ایجاد لایه‌ها ادامه دهید. مطمئن شوید که لایه‌ها را به‌درستی پوشش داده‌اید. توصیه می‌شود که پوشش‌ها را برای طراحی مناسب نگه دارید. بعد، مطمئن شوید که طرح را ذخیره کنید. اگر فایل بزرگی دارید، باید لایه‌ها را ادغام کنید و فایل‌ها را براین‌اساس ذخیره کنید.

حرکت از نقاشی سنتی به دیجیتال

زمان آن فرارسیده است که از نقاشی سنتی به یک طراح دیجیتال تبدیل شوید. می‌توانید با اصلاح طرح‌ها، تغییر ایجاد کنید و سپس به رنگ‌آمیزی آن‌ها ادامه دهید. برای درک اینکه چگونه می‌توانید طراحی سنتی خود را به دیجیتال تبدیل کنید، می‌توانید آموزش‌های آرت تول را تماشا کنید.

میانبرهای صفحه کلید چیست؟

دانستن میانبرهای صفحه کلید همچنین می تواند به شما کمک کند نقاشی دیجیتال را سریع‌تر ایجاد کنید.

برخی از میانبرهای صفحه کلید که باید دنبال کنید شامل موارد زیر است:

  • B: انتخاب ابزار براش
  • E: انتخاب ابزار پاک کن
  • Z: انتخاب ابزار Zoom
  • M: انتخاب ابزار Marquee
  • Ctrl/Cmd +Tانتخاب ابزار free-transform

ترکیب با هم

ترکیب رنگ‌ها بخش مهمی از خلق هنر دیجیتال است. افراد مبتدی در نهایت در هنگام ترکیب رنگ‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند. اگر به فکر انتخاب ابزارهای مناسب در نرم‌افزار برای ایجاد ترکیبی عالی باشید، کمک خواهد کرد. توصیه می‌شود به جزئیات کوچک توجه کنید و بررسی کنید که آیا آنها به شما کمک می‌کنند تا به اثر موردنظر خود برسید. مطمئن شوید که رنگ‌ها را بر اساس آن انتخاب کرده‌اید و آنها را بادقت ترکیب می‌کنید.

در پایان

ابزارهای دیجیتال می‌توانند نقش مهمی در بهبود تأثیر کلی داشته باشند. اگر به تازگی دیجیتال پینتینگ را شروع کرده‌اید، باید بر یادگیری ابزارهای مختلف تمرکز کنید. پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز نقاشی دیجیتال را شروع کنید و روزانه بر تمرین استمرار داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. hamed می گوید

    مطلب جالبی بود. از خوبی های نقاشی دیجیتال اینه که به جر خرید یک قلم نوری و کامپیوتر دیگه به هیچ وسیله فیزیکی نیاز نداری و بهترین اثرها رو میتونی خلق کنی