تعداد سوالات آزمون آیین نامه چقدر است؟

 افرادی که قصد اخذ گواهینامه را دارند باید دو امتحان سخت آیین نامه و امتحان عملی رانندگی را پشت سر بگذارند. امتحان آیین نامه جزو امتحاناتی است که استرس به همراه دارد لذا بهتر است قبل از رو به رویی با آن درباره این امتحان اطلاعاتی به دست بیاورید. آشنایی با آزمون آیین نامه و تعداد و نوع سوالاتی که در آن مطرح می شود به شما کمک خواهد کرد که بتوانید عملکرد بهترین در این آزمون داشته باشید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که تعداد سوالات آزمون آیین نامه چقدر است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امتحان آیین نامه چیست؟

اولین امتحانی که پس از پایان کلاس های تئوری و عملی رانندگی با آن رو به رو می شوید، امتحان آیین نامه می باشد. برای اینکه بتوانید به مرحله آخر اخذ گواهینامه برسید باید از این امتحان سربلند بیرون بیایید. آزمون آیین نامه توسط افسر آموزشی راهنمایی و رانندگی گرفته می شود. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله ای که سایت آیین تست درباره آموزش تابلو های راهنمایی و رانندگی نوشته است را کامل و با دقت بخوانید.

تعداد سوالات آزمون آیین نامه چقدر است؟

امتحان آیین نامه دارای 30 سوال است که برای پاسخگویی به آن ها 20 دقیقه وقت نیاز است. سوالات این آزمون از کتاب علائم راهنمایی و رانندگی طرح می شود. سوالاتی که در آزمون مطرح می شوند از بخش فنی خودرو، تابلوها و علائم رانندگی می باشند. اگر تسلط کافی به موضوعات داخل کتاب داشته باشید می توانید به راحتی در این آزمون نمره قبولی را کسب نمایید.

چطور در آزمون آیین نامه قبول شویم؟

به طور کلی برای قبولی در امتحان آیین نامه باید حداقل 26 سوال از 30 سوال موجود در برگه سوالات را به درستی پاسخ دهید. برای افزایش شانس قبولی تان در آزمون آیین نامه دو راه بیشتر وجود ندارد. در روش اول باید مطالب کتاب را به طور کامل از اول تا آخر بخوانید تا بتوانید به همه سوالات پاسخ درست بدهید. روش دوم استفاده از پکیج سوالات آیین نامه سایت آیین تست می باشد. این پکیج شامل ویدئوی اختصاصی با موضوع مباحث علائم راهنمایی و رانندگی، جزوه مختصر و کاربردی با مضمون کتاب و سوالات پرتکرار مناسب برای سال 1400 است. پکیج سوالات آیین تست قبولی شما در آزمون را تضمین می کند.

دلایل مردودی شرکت کننده ها در آزمون آیین نامه چیست؟

آزمون آیین نامه جزو امتحانات مهمی است که باید دقت زیادی برای قبولی در آن به خرج دهید. با این حال بیشتر شرکت کنندگان حداقل یک بار در این آزمون مردود شده و ناامید می شوند. در این بخش قصد داریم مهم ترین عواملی که باعث مردودی شرکت کنندگان در این آزمون می شوند را بیان کنیم. اگر این عوامل را به خوبی بشناسید می توانید در امتحان بهتر عمل کنید و شانس قبولی خود را افزایش دهید.

1- آشنا نبودن با سبک سوالات

اولین عامل تاثیرگذاری که باعث می شود تعداد مردودی در امتحانات زیاد باشد آشنا نبودن با سبک سوالات آیین نامه می باشد. اگر شما بدانید که نحوه طراحی سوالات به چه صورت است می توانید بدون نگرانی در امتحان شرکت کنید و شانس قبولی خود را افزایش دهید. پکیج سوالات آیین تست به طور کامل مباحث مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی را پوشش داده است و حاوی سوالات پرتکرار آزمون آیین نامه است. با تهیه این پکیج می توانید به طور کامل با نحوه برگزاری امتحان آیین نامه آشنا شوید و در آزمون بهتر عمل کنید.

2- استرس بیش از حد

استرس بیش از حد جزو دیگر عواملی است که سبب خواهد شد نتوانید در آزمون آیین نامه قبول شوید. استرس به دنبال خود ترس را به همراه دارد بنابراین باعث می شود نتوانید تمرکز کافی در امتحان داشته باشید و روی مردود شدن تمرکز کنید. برای جلوگیری از استرس قبل از وارد شدن به جلسه امتحان یک نفس عمیق بکشید یا یک لیوان آب میل کنید. توجه داشته باشید که این امتحان همچون سایر امتحان ها یک امتحان معمولی است پس ترس و استرس به خودتان وارد نکنید و با تمرکز بالایی در آزمون شرکت نمایید. اگر استرس تان بیش از اندازه است می توانید از قرص ضد استرس نیز استفاده کنید تا از استرس تان بکاهد.

3- توجه نکردن به سوالات فنی

همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، آزمون آیین نامه دارای 30 سوال مختلف است که شامل مباحث فنی خودرو، تابلو ها وعلائم راهنمایی و رانندگی می باشد. بیشتر افراد مباحث فنی خودرو را دست کم می گیرند و توجه زیادی به آن نمی کنند به همین جهت شانس قبولی آن ها در آزمون آیین نامه کمتر می شود. مباحث فنی خودرو بسیار مهم هستند و حدودا 8 سال از این مبحث مطرح می شود. بنابراین باید به طور کامل به مباحث داخل کتاب تسلط داشته باشید تا بتوانید در این امتحان نمره قبولی را دریافت نمایید.

4- اشتباه زدن پاسخ سوالات

در جلسه امتحان باید تمرکز کافی داشته باشید و پاسخ سوالات را در جای مناسب خود بزنید. بارها دیده ایم یا شنیده ایم که افراد جای یک سوال را اشتباه زده اند و همین موضوع سبب شده است که پاسخ نامه آن ها به هم بریزد و در امتحان مردود شوند. بنابراین تمرکز خود را روی امتحان جمع کنید و با جلوگیری از اشتباه زدن پاسخ سوالات، خودتان را قبول شده ببینید.

جمع بندی

امتحان آیین نامه جزو امتحان های حساس و مهمی است که شما را یک قدم به دریافت مدرک گواهینامه نزدیک می کند. آشنایی با نحوه برگزاری این آزمون و تعداد سوالات آن به شما کمک خواهد کرد که بتوانید عملکرد بهتری در این آزمون داشته باشید. سایت آیین تست در کنار شماست تا بتوانید به صورت تضمینی در امتحان آیین نامه نمره قبولی را کسب کنید. همچنین آیین تست آموزش رانندگی را به طور کامل از صفر تا صد پوشش می دهد. بنابراین می توانید تمام مشکلات خود را برطرف نمایید و قدمی محکم برای دریافت مدرک گواهینامه بردراید.

منبع: آیین تست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.