تلفن پیکسل جدیدی که قرار است در هند راه اندازی شود، ممکن است پیکسل ۶ ای باشد

احتمال داده می‌شود که یک گوشی جدید گوگل پیکسل راهی بازار هند شود. این گوشی مورد انتظار گوگل به احتمال زیاد گوگل پیکسل ۶ ای (Pixel 6a) نام خواهد داشت. به دلیل  ناراحتی بسیاری از طرفداران پیکسل در هند، گوگل تصمیم گرفت تا گوشی‌های سری پیکسل خود را در این کشور معرفی نکند. این غول موتور جستجو پس از عرضه گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای دارای شبکه ۴جی ( Pixel 4a LTE)، گوشی پیکسل جدیدی را در بازار هند به فروش نرساند. همان طور که انتظار می‌رفت، از آن زمان تاکنون، طرفداران گوشی‌های پیکسل با نفس بند آمده منتظر عرضه گوشی جدید پیکسل در بازار کشور خود بودند. همراه چیکاو باشید.

 در حال حاضر، به نظر می‌رسد گوگل در حال آماده شدن برای ارائه یک گوشی هوشمند جدید پیکسل به بازار هند است. به گفته یک منبع آگاه، یک دستگاه پیکسل جدید در راه بازار هند است. جدای از آن، این افشاکننده حتی جدول زمانی عرضه گوشی در این کشور را نیز فاش کرده است. شایان ذکر است که دو گوشی هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو جدیدترین پرچمداران گوگل هستند که این شرکت این گوشی‌های پرچمدار خود را در بازار هند عرضه نکرد. این دو گوشی پرچمدار جدید این برند از تراشه تنسور(Tensor) که به طور اختصاصی به گوگل و محصولات آن تعلق شده است، توسط سامسونگ تولید می‌شود.

گوگل پیکسل ۶ ای مشکی - چیکاو

  • تلفن جدید گوگل پیکسل ۶ ای در هند رونمایی می شود

با توجه به توییتی از یوگش برار (Yogesh Brar) افشاگر معروف خبرهای دنیای فناوری به اشتراک گذاشته است، گوگل در حال آماده‌سازی برای معرفی گوشی پیکسل جدید خود در بازار هند است و قرار است این اتفاق تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ به انجام برسد. علاوه بر این، این افشاگر به این موضوع نیز اشاره می‌کند که این گوشی مرموز می‌تواند در روزهای آینده در وب‌سایت گواهی BIS ظاهر شود.

جهت اطلاع کسانی که از این موضوع مطلع نیستند باید یادآوری کنیم که، عبور این گوشی هوشمند جدید گوگل از پایگاه داده یا وب سایت BIS ((Bureau of Indian Standards)) هند یا«دفتر استانداردهای هند» نشانه این است که دستگاهی در آستانه راه یافتن در بازار این کشور است و منتظر است تا مجوز عرضه آن در این سرزمین صادر شود. بنابراین این افشاگر معتبر دنای فناوری در توییتی که به اشتراک گذاشته است، علیرغم‌عدم تایید رسمی، باز هم یوگش برار معتقد است که گوشی مرموز پیکسل می‌تواند پیکسل ۶ ای -6a گوگل باشد.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوگل پیکسل ۶ ای - چیکاو

یوگش برار در توییت خود خطاب به کاربران هندی می‌نویسد:

«به زودی یک دستگاه گوشی پیکسل گوگل در بازار هند عرضه خواهد شد. احتمال دارد که این گوشی در سه ماهه اول سال جاری میلادی روانه این بازار شودو این گوشی ممکن است به زودی در BIS ظاهر شود، احتمال داده می‌شود که این گوشی گوگل پیکسل همان Pixel 6a باشد که برخی از شما منتظر آن بوده‌اید.»

با این حال، گزارش MS Power User نشان می‌دهد که گوگل بعید است که سری پیکسل ۶ خود را وارد بازار هند کند. برای یادآوری، گوگل به دلیل عملکرد ضعیف فروش گوشی‌های عرضه‌شده قبلی، گوگل پیکسل ۴ ای دارای ۵جی و مدل‌های دیگر را در این کشور عرضه نکرد. با این وجود، این احتمال وجود دارد که یک گوشی جدید پیکسل در ماه مارس سال جاری در هند به طور رسمی عرضه شود. اگر حدس و گمان‌های برار درست باشد، پیکسل  6a آینده جانشین گوشی پیکسل 4a خواهد شد. علاوه بر این، طبق گزارش قبلی، Pixel 6 a می‌تواند با استفاده از تراشه تنسور در بطن خود در بازار این کشور عرضه شود.

مقایسه ماژول دوربین گوگل پیکسل ۶ ای و گوگل پیکسل 6 - چیکاو

  • طراحی و مشخصات (مورد انتظار) برای گوشی گوگل پیکسل ۶ ای 6a

به نظر می‌رسد پیکسل 6a از نظر طراحی از همان طراحی پیکسل ۶ و ۶ پرو الهام گرفته باشد. این گوشی دارای یک حفره هول پانچ در قسمت مرکز ضلع بالای نمایشگر برای دوربین سلفی است. جدای از آن، حتی می‌تواند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را نیز در خود جای دهد. علاوه بر این، این گوشی دارای صفحه نمایش تخت و حاشیه‌های باریک است.

پنل پشتی دارای یک ماژول دوربین ویزور مانند است. این ماژول پشتی دارای دو دوربین و یک فلاش LED است. به نظر می‌رسد این گوشی دارای پشت شیشه‌ای با رنگ دوگانه باشد. سمت راست دکمه‌های صدا و پاور را در خود جای داده است. علاوه بر این، ابعاد گوشی ۱۵۲.۲  در ۷۱.۸ در ۸.۷ میلی‌متر گزارش شده است. با برآمدگی دوربین، اندازه ضخامت این گوشی به۱۰.۴ میلی متر می‌رسد. بر روی فریم ضلع پایین نیز یک پورت USB Type-C به همراه دو توری مشبک بلندگو است. یکی از این مشبک‌ها برای اسپیکر  گوشی استفاده می‌شود و دیگری نیز برای محافظت از میکروفون بر روی آن قرار دارد. هر چهار طرف دارای بریدگی آنتن هستند. علاوه بر این، سمت چپ دارای اسلات سیم کارت است.

طراحی و مشخصات (مورد انتظار) برای گوشی گوگل پیکسل ۶ ای 6a - چیکاو

گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۶ ای حتمالا دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی تخت از نوع سوپر آمولد خواهد بود. علاوه بر این، به احتمال در این گوشی از فناوری تعبیه حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده خواهد شد. اگر گزارش‌های قبلی قابل ارائه باشد، براساس آن‌ها گوشی پیکسل 6a گوگل می‌تواند از تراشه تنسور که در داخل بدنه آن تعبیه می‌شود، قدرت بگیرد.

علاوه بر این، این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه خواهد شد. متأسفانه، این حافظه داخلی ممکن است محدود بوده و به دلیل عدم استفاده از اسلات کارت حافظه جانبی میکرو اس دی قابل ارتقا نباشد بیشتر نباشد. این گوشی به طور پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۱۲ از جعبه خارج شده و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

از نظر ماژول دوربین نیز گفته می‌شود که این گوشی هوشمند گوگل پیکسل در پنل پشتی از ماژول دوربین دوگانه بهره خواهد برد که برای دوربین اصلی از حسگر ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 استفاده خواهد شد و علاوه بر آن یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی IMX386 نیز در کنار آن تعبیه خواهد شد که می‌تواند عکس‌های فوق عریض بگیرد. در پنل جلو نیز گفته شده که گوشی پیکسل ۶ ای گوگل احتمالاً دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی IMX355 برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی و همچنین انجام تماس‌های ویدیویی خواهد بود.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.