آنتی ویروس AVG یا ESET کدام یک بهتر است؟

در این مقایسه، AVG و ESET را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم تا بفهمیم کدام آنتی ویروس بهتر است. بسیاری از مردم AVG را به دلیل برنامه آنتی ویروس رایگان محبوب آن می شناسند. ESET هم به دلیل ارزان بودن لایسنس های آن در ایران بسیار محوب است و محصولات عالی برای کاربران خانگی و تجاری تولید می کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بدانید: پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین آنتی ویروس را مطالعه کنید

ما تست‌های حفاظت از بدافزار و عملکرد خود را انجام دادیم تا مشخص کنیم آیا AVG مطابق شهرت خود است یا خیر و آیا ESET می‌تواند نتایج قابل مقایسه یا برتر ارائه دهد یا خیر. ما این داده های آزمون را با تحقیقات مستقل مقایسه کردیم تا حکم نهایی خود را ارائه کنیم. این مقایسه ویژگی ها، قیمت، قابلیت استفاده و موارد دیگر را می سنجد.

خلاصه: AVG در مقابل ESET

امنیت اینترنت AVG

  • فایروال پیشرفته
  • حفاظت از رمز عبور
  • خردکن داده

ESET

  • رمزگذاری امن داده ها
  • از حریم خصوصی شما محافظت می کند
  • فایل خرد کن

زمینه

فن آوری های AVG

AVG Technologies در سال 1991 تاسیس شد و اکنون بخشی از خانواده Avast است. AVG طیف گسترده ای از راه حل های حفاظتی، عملکردی و حفظ حریم خصوصی را برای کاربران خانگی و مشاغل به طور یکسان ارائه می دهد.

ESET

ESET مخفف Essential Security در برابر تهدیدات در حال تحول است. ESET در سال 1987 تاسیس شد و امروزه برای محافظت از بیش از 100 میلیون کاربر در حال رشد است. ESET برنده تعدادی جوایز صنعت شده است و دارای طولانی ترین دوره بدون شکست جوایز VB100 برای شناسایی بدافزار است.

قیمت و سازگاری

برای اکثر کاربران، مهم است که نرم افزار آنتی ویروسی را انتخاب کنند که سطح بالایی از حفاظت را با قیمت مناسب ارائه دهد. از آنجایی که هزینه نرم افزار از رایگان تا صدها دلار متغیر است، تشخیص اینکه کدام یک بهترین است دشوار است.

AVG تعداد محدودی از محصولات آنتی ویروس را برای انتخاب فراهم می کند. این به مشتریان کمک می کند تا به سرعت بهترین گزینه را محدود کنند.

AVG نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایگانی را ارائه می‌کند که اگر بودجه کمی دارید عالی است، اما برای محافظت کامل از دستگاه شما چندان خوب نیست. رده بعدی AVG امنیت اینترنت است، با 69.99 دلار (50.69 پوند پوند) در سال. این بسته از یک دستگاه محافظت می کند و آن را در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در بازار بسیار گران می کند.

سطح بالای آن، AVG Ultimate، 119.99 دلار (86.90 پوند پوند) در سال هزینه دارد و با دستگاه های Windows، Mac، Android و iOS سازگار است. این 10 دستگاه را پوشش می دهد و ارزش بسیار بهتری برای پول ارائه می دهد.

AVG گزینه پرداخت ماهانه را ارائه می دهد، بنابراین می تواند ضربه کمتری به موجودی بانک شما وارد کند. در زمان نوشتن، AVG در سال اول شما تخفیف ارائه می دهد. AVG Internet Security برای اولین دوره سالانه به 39.48 دلار (£ 28.59) تخفیف داده می شود و AVG Ultimate برای سال اول 77.88 دلار (GBP £ 56.40) هزینه دارد.

AVG 30 روز ضمانت بازگشت وجه را برای همه محصولات خود ارائه می دهد.

ESET نرم افزار آنتی ویروس رایگان ندارد، اما قیمت های آن بسیار رقابتی است. حفاظت از دستگاه و بسته های چند دستگاهی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، حفاظت از یک دستگاه اندرویدی تنها ۱۴.۹۹ دلار (۱۰.۸۵ پوند پوند) هزینه دارد.

Smart Security Premium ESET 59.99 دلار (43.44 پوند پوند) برای یک رایانه شخصی یا مک است، اما گزینه‌هایی برای افزایش تعداد دستگاه‌ها در هنگام پرداخت با هزینه اضافی وجود دارد. این به شما این امکان را می دهد که دستگاه های جداگانه را با هزینه کم پوشش دهید یا بسته ای را انتخاب کنید که در صورت نیاز چندین دستگاه را پوشش می دهد.

ESET هیچ تخفیفی برای اولین سال اشتراک ارائه نمی دهد، اما اگر یک برنامه دو ساله را انتخاب کنید، 20 دلار تخفیف (14.48 پوند پوند) دریافت خواهید کرد . ESET همچنین یک آزمایش رایگان ارائه می دهد که برای آن به اطلاعات کارت اعتباری نیاز نیست. ESET Smart Security Premium با دستگاه‌های Windows، Mac و Android سازگار است.

اما این پایان ماجرا قیمت ESET نیست

لایسنس های شرکت ESET برای کشور های کمتر توسعه یافته نظیر افغانستان با قیمت خیلی کمتری نسبت به اروپا با همان کیفیت عرضه می شود! ما در ایران نیز می توانیم از لایسنس های کشور افغانستان استفاده کنیم شما برای خرید لایسنس ESET در ایران تنها 5 دلار برای نسخه اینترنت سکیوریتی هزینه می کنید. و می توانید از سایت آی نود ( www.inod.site ) ارائه دهنده لایسنس ESET اقدام کنید.

اثربخشی در برابر بدافزار

در این دور، ما آزمایش‌های خود را انجام دادیم تا ببینیم کدام نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای محافظت در برابر تهدیدات ناشی از بدافزار بهترین است. ما فایل های آزمایشی را از موسسه اروپایی تحقیقات آنتی ویروس کامپیوتر (EICAR) گرفتیم. ما همچنین سه نمونه زنده را آزمایش کردیم تا ببینیم اسکنرهای بلادرنگ هر دو برنامه چقدر آنها را مسدود کرده اند.

AVG تمام نمونه‌های زنده ما را که شامل ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و تروجان‌ها می‌شد، مسدود کرد. برای نمونه‌های EICAR، اسکنر بلادرنگ فایل‌های EICAR غیرزیپ‌شده را مسدود کرد. به بدافزارهای موجود در فایل‌های فشرده اجازه می‌دهد، اما وقتی می‌خواستیم آنها را استخراج کنم، آنها را مسدود می‌کرد.

ESET همه نمونه‌های زنده و همه نمونه‌های EICAR را مسدود کرد، بنابراین در این بخش به عنوان برتر معرفی می‌شود.

AV-Test و AV-Comparatives دو تا از عمیق ترین وب سایت های تست هستند و تجزیه و تحلیل منظمی را بر روی نرم افزار آنتی ویروس ارائه می دهند.

ما به آخرین گزارش حفاظتی AV-Test مربوط به می 2020 و ژوئن 2020 نگاه کردیم. AVG امتیاز کامل 99.6 درصد را برای هر دو ماه دریافت کرد و ESET امتیاز 99.4 درصد را در ماه مه و 100 درصد را در ژوئن کسب کرد. این آزمایش به صورت بلادرنگ انجام شد و در مجموع از 339 نمونه استفاده شد.

تست حفاظت از دنیای واقعی AV-Comparatives از فوریه تا مه 2020 داده‌های جمع‌آوری‌شده در این مدت را خلاصه می‌کند. AVG امتیاز 99.6 درصد و ESET امتیاز حفاظت 99.5 درصد را دریافت کردند.

در همین مدت، AVG هشت آلارم کاذب و ESET یک صفر قابل توجه به دست آورد. آلارم های کاذب موقعیت هایی هستند که در آن یک نمونه ایمن به عنوان یک تهدید علامت گذاری می شود. میانگین تعداد هشدارهای نادرست در میان رقبا 9 است، بنابراین هر دو AVG و ESET در اینجا عملکرد خوبی داشتند.

AVG و ESET هر دو نرخ های تشخیص بدافزار فوق العاده ای را ارائه می دهند. ESET در آزمایش‌های خودم بهترین عملکرد را داشت و آلارم‌های کاذب صفر و نرخ حفاظتی نزدیک به 100 درصد را در آزمایش‌های آزمایشگاهی ثبت کرد. ESET یک برنده شایسته در این دور است.

تأثیر بر عملکرد رایانه شخصی

وجود هر نوع وقفه در دستگاه شما آزاردهنده است. نرم‌افزار آنتی‌ویروس می‌تواند بر عملکرد دستگاه شما در هنگام انجام اسکن در پس‌زمینه تأثیر بگذارد.

ما داده‌های کلیدی رایانه شخصی خود را برای اندازه‌گیری تأثیر ESET و AVG زیر نظر گرفتیم.

همانطور که جدول بالا نشان می دهد، AVG یک اسکن کامل را در 35 دقیقه کامل کرد، در حالی که ESET 68 دقیقه طول کشید. گفتنی است، ESET بیش از دو برابر تعداد فایل‌ها را در مقایسه با AVG اسکن کرد.

یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که ESET تنظیمات اسکن سریع ندارد. اگر می خواهید اسکن های منظم را روی رایانه شخصی خود انجام دهید، می تواند آزاردهنده باشد.

در جدول زیر، نحوه استفاده از منابع سیستم را در زمانی که هیچ اسکنی انجام نمی شد و در حین اجرای یک اسکن کامل مشاهده کردم.

ESET زمانی که هیچ اسکنی وجود نداشت، با استفاده از تنها 32 درصد استفاده از CPU ، 63 درصد استفاده از حافظه و 17 مگابایت بر ثانیه استفاده از دیسک، در صدر قرار گرفت . برای اسکن کامل، AVG بسیار بهتر از ESET عمل کرد، اما تفاوت در اینجا حداقل است.

برای تأیید بیشتر یافته‌ها ، به آخرین آزمایش عملکرد AV-Comparatives در آوریل 2020 نگاه کردیم . این آزمایش عملکرد نرم‌افزار آنتی ویروس را هنگام انجام کارهای معمول و روزمره نظارت می‌کند. اینها هستند:

  • در حال دانلود فایل ها
  • مرور وب سایت ها
  • کپی فایل: اجرای اول و بعدی
  • نصب و حذف برنامه ها
  • بایگانی و حذف بایگانی
  • راه اندازی برنامه ها: اجرای اول و بعدی

AV-Comparatives هر کار را از کندی تا خیلی سریع رتبه بندی می کنند. AVG امتیاز سریعی را برای راه اندازی برنامه ها و دانلود فایل ها به دست آورد و همه کارهای دیگر بسیار سریع رتبه بندی شدند. ESET امتیاز بسیار سریعی را برای همه کارها به دست آورد، به استثنای کپی کردن فایل در اولین اجرا که امتیاز سریعی کسب کرد.

به طور کلی، عملکرد هر دو AVG و ESET چشمگیر است و هر دو تأثیر کمتری بر دستگاه من داشتند. ESET موارد بسیار بیشتری را اسکن کرد و فقط کمی بیشتر از AVG طول کشید. قابلیت‌های اسکن ESET بسیار دقیق‌تر است، بدون اینکه عملکرد آن به خطر بیفتد.

امکانات

برای ترغیب مشتریان به خرید آنتی ویروس، شرکت‌ها باید ویژگی‌های بیشتری را برای متمایز شدن در برابر رقبا ارائه دهند. در اینجا لیستی از ویژگی هایی است که می توانید در AVG Internet Security و ESET Internet Security بیابید.

امنیت اینترنت AVG

  • آنتی ویروس پیشرفته
  • سپر رفتار
  • تشخیص هوش مصنوعی
  • به روز رسانی در زمان واقعی
  • حالت مزاحم نشوید
  • حفاظت از رمز عبور
  • محافظت از وب کم
  • خردکن داده

ESET Premium Internet Security

  • حفاظت چند پلتفرمی
  • از حریم خصوصی خود محافظت کنید
  • از ویژگی های ممتاز لذت ببرید
  • تکنولوژی افسانه ای آنتی ویروس
  • حفاظت از حریم خصوصی
  • ضد سرقت
  • حداقل مصرف برق
  • نصب کنید و فراموش کنید

برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مجموعه ممکن است بهترین ویژگی های اضافی را برای شما ارائه دهد، برخی از مفیدترین ویژگی های هر ارائه دهنده را در زیر انتخاب کردیم.

امنیت اینترنت AVG

  • محافظت از وب‌کم: اگر یک وب‌کم در دستگاه خود دارید، این ویژگی برنامه‌های غیرقابل اعتماد را مجبور می‌کند برای استفاده از دوربین شما اجازه درخواست کنند.
  • مزاحم نشوید: حالت مزاحم نشوید برای خاموش کردن اعلان‌های غیر ضروری هنگام اجرای برنامه‌ها در تمام صفحه کار می‌کند.
  • تشخیص هوش مصنوعی: به طور فعال نمونه های بدافزار را شناسایی می کند تا از شما در برابر تهدیدات جدید محافظت کند.

ESET Internet Security

  • رمزگذاری: ویژگی های رمزگذاری ESET به شما امکان می دهد از فایل ها و رسانه های قابل جابجایی خود محافظت کنید.
  • ضد سرقت: سارقان را از طریق دوربین خود شناسایی کنید و دستگاه خود را ردیابی و مکان یابی کنید.
  • مصرف حداقل انرژی: با این ویژگی بازی کنید و در مصرف برق صرفه جویی کنید. پنجره های بازشو غیرفعال می شود و حالت صرفه جویی در باتری فعال می شود.

هر دو AVG و ESET تعدادی ویژگی مفید را ارائه می دهند، بنابراین انتخاب بهترین آنها به شرایط شخصی شما بستگی دارد.

ثبت نام و نصب

آماده خرید نرم افزار خود هستید؟ شما تمام کارهای اساسی را برای تحقیق در مورد بهترین گزینه انجام داده اید، بنابراین فرآیند ثبت نام باید ساده و سرراست باشد.

پیمایش صفحه پرداخت AVG بسیار آسان است و به شما امکان می دهد جزئیات حساب و پرداخت خود را در یک صفحه وارد کنید. طول اشتراک و دستگاه های شما را مشخص می کند که در صورت نیاز می توان آنها را اصلاح کرد. هیچ افزودنی اختیاری وجود ندارد، که ممکن است برخی از کاربران آن را از دست بدهند، اما این بدان معناست که شما با هیچ هزینه اضافه ای گرفتار نمی شوید.

ESET در هنگام تسویه‌حساب، افزونه‌های انتخابی مانند حفاظت از تلفن همراه و رمزگذاری را ارائه می‌دهد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرداخت های ماهانه را انتخاب کنید و به شما امکان می دهد هزینه را تقسیم کنید. مانند AVG، تمام اطلاعات و جزئیات پرداخت خود را در همان صفحه وارد می کنید.

هر دو لینک نصب را ارائه می دهند و می توانند به راحتی در چند دقیقه بر روی دستگاه شما راه اندازی شوند.

استفاده از رابط کاربری چقدر آسان است؟

بنابراین شما با موفقیت نرم افزار خود را نصب کرده اید و با داشبورد اصلی روبرو می شوید. حالا نکته مهم این است که چقدر راحت می توان پیمایش کرد.

طرح AVG مدرن و کاربرپسند است و از تصاویر کوچک و سرفصل های قابل تشخیص استفاده می کند. بنری با خواندن شما کاملاً محافظت شده است پوشش شما را تأیید می کند. همچنین به شما گفته می شود که آیا در سراسر وب، ایمیل، حریم خصوصی و پرداخت ها توسط پانل در پایین محافظت می شوید. اسکن هوشمند را می توان تنها با یک کلیک اجرا کرد. طراحی ساده اجازه سفارشی سازی زیادی را نمی دهد، اما بسیار کاربرپسند است.

رابط ESET از رویکرد متفاوتی استفاده می کند. دارای یک ربات و طراحی آینده نگر است که نشان دهنده این واقعیت است که ESET در خط مقدم محافظت در برابر تهدیدات بدافزار قرار دارد. پانل سمت چپ به شما امکان می دهد به اسکن رایانه بروید، بنابراین روشی با یک کلیک مانند AVG نیست. می‌توانید از نوار کناری نیز به ابزارها و گزینه‌های راهنما دسترسی پیدا کنید. پنل آبی به شما این امکان را می دهد تا رمزهای عبور خود را مدیریت کنید، داده ها را ایمن کنید و شبکه خانگی خود را بررسی کنید.

من رابط مدرن ESET را ترجیح می دهم، اما حرکت در هر دو بسیار آسان است.

پشتیبانی مشتری

اگر مشکلی در نرم افزار شما ایجاد شود، به چه کسی مراجعه می کنید؟ خوشبختانه اکثر نرم افزارهای آنتی ویروس دارای پشتیبانی فنی هستند.

AVG یک فرم آنلاین برای تماس با پشتیبانی فنی ارائه می دهد، اما بیان نمی کند که چه مدت باید منتظر پاسخ باشید. برای پاسخ‌های سریع‌تر، می‌توانید مرکز پشتیبانی را امتحان کنید. این به شما امکان می دهد سؤال یا مشکل خاص خود را جستجو کنید و پاسخ های مرتبط و راهنماهای کمکی را در اختیار شما قرار دهد.

ESET در ایران فروشگاه های بیشتری دارد و این رقابت بیشتری را ایجاد می کند سایت های مختلفی اقدام به فروش آنتی ویروس می کنند. که یکی از این سایت ها سایت آی نود با سابقه بیش از 12 سال می باشد. و دارای پشتیبانی 24 ساعته در تلگرام و واتس اپ است. و از این رو پشتیبانی ESET نسبت به AVG مزیت بهتری دارد.

نتیجه گیری AVG در مقابل ESET

به طور خلاصه، AVG و ESET هر دو رقیب آنتی ویروس قوی هستند، اما ESET برنده من است. این آنتی ویروس هم در زمینه شناسایی ویروس و هم در زمینه قیمت محصول در ایران و هم پشتیبانی از شرکت AVG مزیت بهتری دارد!

ESET نرخ تشخیص بدافزار بسیار خوبی را بدون صرفه‌جویی در عملکرد یا ویژگی‌های اضافی ارائه می‌کند و در این مقایسه برنده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. امیر می گوید

    ممنون از اطلاعات مفیدتون