پشتیبانی از سیستم عامل بلک بری از ۴ ژانویه به پایان می رسد

رقابت در زمینه عرضه گوشی‌های هوشمند بسیار شدید شده است. آن دسته از شرکت‌هایی که نتوانند نوآوری‌های زیادی را ارائه کنند که زندگی کاربران را آسان‌تر کند، به تدریج موقعیت خود را تسلیم می‌کنند و باید از این بازار خداحافظی کنند. برندهایی مانند بلک بری، ال‌جی، میزو، … اکنون در مورد این برندها فقط می‌توانیم با تأسف از آن‌ها یاد کنیم. شاید در حال حاضر بلک بری بیشترین ناامیدی را به همراه داشته باشد. همراه چیکاو باشید.

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم به سادگی می‌توانیم ببینیم که هیچ سازنده گوشی هوشمندی در کلاس تجاری وجود نداشته است که بتواند با این برند برابری کند. اما گویا روزگار بر وفق مراد این شرکت گوشی ساز پیش نرفت و وضعیت آن هر روز بدتر از دیروز آن بوده است. مدت‌های زیادی است که از این برند شاید فقط یک نام باقی مانده باشد آن هم نامی که احتمال دارد بسیاری از کاربران نوجوان و جوان امروزی حتی آن را نشناسند و بعضی‌ها هم حتی نشنیده باشند.

شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند بلک بری سال‌ها پیش عرضه تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را با استفاده از سیستم عامل خود متوقف کرد. اگرچه در سال ۲۰۱۵، بلک بری به اندروید روی آورد اما گویا دیگر برای این شرکت دیر شده بود و حتی این تصمیم هم منجر به نجات این برند از وضعیتی که در آن گرفتار شده بود، نشد. کاربران دیگر حتی از گوشی‌های هوشمند این شرکت با سیستم عامل اندروید هم به آن صورت استقبال نکردند و این شرکت هم بر ادامه راه پافشاری نکرد و در عوض استفاده از پیشینه درخشان و پتانسیل بسیار خوب این برند در عرضه گوشی‌های اندرویدی مطابق انتظار کاربران، خیلی زودتر از آنچه گمان می‌رفت از تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند کنار کشید و در واقع از یک شرکت سخت افزاری به یک شرکت نرم افزاری تبدیل شد. به عبارت دیگر، شروع به برون سپاری طراحی گوشی با برند بلک بری به شرکت‌های دیگر کرد.

گوشی بلک بری - چیکاو

اگر هنوز یک گوشی قدیمی بلک بری دارید که با استفاده از سیستم عامل بلک بری کار می‌کند، متأسفانه باید بگوییم که پس از این فقط می‌توانید از آن به عنوان یک دستگاه پشتیبان استفاده کنید تا هر زمانی که برای گوشی اصلی شما مشکلی پیش آمد بتوانید تا آماده شدن گوشی اصلی خود از آن دستگاه برای انجام تماس و ارسال یا دریافت پیامک بهره ببرید. البته این وضعیت هفته آینده تغییر خواهد کرد زیرا بلک بری اعلام کرده است که پشتیبانی از خدمات قدیمی BlackBerry OS و BlackBerry PlayBook OS را هفته آینده پایان خواهد داد.

به گفته این شرکت، پس از آن دیگر بسیاری از عملکردهای معمولی کار نمی‌کنند. بلک بری اعلام کرد که پس از ۴ ژانویه ۲۰۲۲، دیگر سرویس‌های قدیمی را برای سیستم عامل بلک بری ۷.۱ و نسخه‌های قبلی، نرم‌افزار بلک بری ۱۰، سیستم عامل بلک بری پلی بوک ۲.۱ و نسخه‌های قبلی ارائه نخواهد کرد. مدل‌هایی که از طریق اپراتورها یا سرویس‌ها و نرم‌افزارهای سنتی Wi-Fi متصل می‌شوند، دیگر قابل اعتماد نیستند. این شامل گشت و گذار در داده‌ها، تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی و تماس‌های اضطراری نیز می‌شود.

  • بلک بری به پشتیبانی از تلفن های هوشمند خود پایان می دهد

بلک بری گفت که Wi-Fi و داده‌های تلفن همراه نیز ممکن است غیر قابل اعتماد شوند. علاوه بر این، برنامه‌هایی از جمله BlackBerry Link، BlackBerry Desktop Manager، BlackBerry World، BlackBerry Protect، BlackBerry Messenger و BlackBerry Blend همچنین عملکرد محدودی خواهند داشت. علاوه بر این، همچنین عمر رایانه تبلت BlackBerry PlayBook نیز به پایان زندگی و استفاده از آن می‌رسد. 

بلک بری به پشتیبانی از تلفن های هوشمند خود پایان می دهد - چیکاو

این به سادگی به این معنی است که استفاده از برنامه‌های این رایانه تبلت از ۴ ژانویه به شدت محدود خواهد شد. این واقعیت که بلک بری یک سال پس از عرضه این تبلت تولید خود را متوقف کرد، نشان می‌دهد که ممکن است از همان ابتدا تعداد کاربران PlayBook زیادی وجود نداشته باشد. این تعداد قطعا در ده سال گذشته حتی کمتر هم شده است.

شایان ذکر است که به عنوان یادآوری این موضوع ذکر شود که سیستم عامل بلک بری یک سیستم عامل اختصاصی است که توسط Research In Motion برای محصولات تلفن‌های هوشمند خود برند بلک بری توسعه یافته است. این سیستم عامل دارای قابلیت‌های چندوظیفه‌ای است و از دستگاه‌های ورودی خاص مانند چرخ‌های اسکرول، گوی‌های حرکتی، تاچ پد و صفحه نمایش‌های لمسی پشتیبانی می‌کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.